Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kauan pystyt olemaan yksiksesi?

Vierailija
05.02.2022 |

Kaikki aina mainostavat kaipaavansa omaa rauhaa ja tulevansa mainiosti itsekseenkin toimeen, mutta yleensä nämä ovat perheellisiä työssäkäyviä ihmisiä jotka ovat yksin ehkä 10 minuuttia viikossa. Mitä tapahtuisi jos olisit vuosia yksin ja kontakteihisi kuuluisi korkeintaan kaupan kassa ja vaikka sukulaistädin kanssa jutustelu kerran viikossa?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuisi? Onnellisuuteni ottaisi suuren harppauksen eteenpäin. Jos olisin vankilassa, eristysselli olisi yhtä juhlaa jos olisi vähimmässäkään määrin jotain virikettä. En todellakaan kaipaa ihmiskontakteja.

Miksi et hankkiutuisi sinne eristysselliin? Ai niin, et tajua yhtään, mitä se käytännössä tarkoittaa, kun on totaalisen yksin. 

Älä esitä tietäväsi mitään minusta. Minä tiedän, mitä on olla totaalisen yksin, koska olen siihen tietoisesti pyrkinyt. Jos luulet, että täällä kirjoittaminen on sitä, että on yhteydessä toisiin ihmisiin, niin luule uudestaan.

JOS joutuisin joskus vankilaan, mistä tahansa syystä, niin toivon että minut heitettäisiin heti eristysselliin. Se vastaisi elämääni nykyään paremmin kuin muiden vankien seurassa hengaaminen. Ainoastaan toivoisin muutamaa kirjapinoa sinne sellin lattialle, niin hyvin viihtyisin. 

Jos sinä et kestä olla yksin, älä oleta, että muut ovat kaltaisiasi.

Sen sijaan, että hyökkää, voi ihan yksinkertaisesti vain vastata kysymykseen. Se, ettet osannut sitä tehdä, kertoo olennaisen. 

Kuka hyökkäsi? Minä vastasin ja sinä nähtävästi et ymmärtänyt vastausta. Jos et osaa keskustella edes vauva-palstalla ja ymmärrä lukemaasi, niin ehkä ei kannata osallistua(?). Ihan vain vinkkinä.

En tietenkään hakeudu eristysselliin, koska nautin vapaudesta, typerys. Mutta JOS joutuisin joskus vankilaan, niin hakeutuisin mahdollisuuksien mukaan eristysselliin mainitsemistani syistä.

Joko ymmärrät? Mulla ei ole nyt tämän enempää rautalankaa käsillä.

Sinä hyökkäsit. Ja sama näyttää jatkuvan edelleen. KUN et osaa keskustella asiallisesti, saat jatkaa yksinäsi. En viitsi ruokkia trollia enempää. 

Kuiviin imetyn, jauhot suuhunsa saaneen häviäjän hieno lopetus keskustelulle. Kiitos viihdykkeestä ja hyvää yötä :)

Vierailija
42/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitäisikö itkeä näille "olisi onnellinen, jos saisin olla koko elämäni ilman ihmiskontakteja" kommenteille. Huomaa, miten vähän kommentoijilla on käsitystä siitä, mitä jatkuva yksin oleminen todella tarkoittaa. 

Kerro sitten, että mitä se tarkoittaa.

Kokeile niin huomaat. Tämä on asia, joka pitää itse kokea ennen kuin sen tajuaa. Ota alkuun vaikka puolen vuoden pätkä totaaliyksinäisyyttä. Siinä saa jo ihan hyvän tuntuman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korona-aikana olen välillä miettinyt, onko ihan tervettä, että pystyn olemaan todella pitkiä aikoja yksin. Esim. parhaillaan olen ollut melkein kaksi kuukautta täysin yksinäni jutellen vain silloin tällöin äitini kanssa puhelimessa.

Vierailija
44/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitäisikö itkeä näille "olisi onnellinen, jos saisin olla koko elämäni ilman ihmiskontakteja" kommenteille. Huomaa, miten vähän kommentoijilla on käsitystä siitä, mitä jatkuva yksin oleminen todella tarkoittaa. 

Yksinolo on mukavaa niin kauan, kun se on oma valinta. Kun on vasten tahtoaan yksin, ei enää ole kivaa.

Nro 33 (sikäli, kun kommentteja ei poisteta)

Vierailija
45/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuisi? Onnellisuuteni ottaisi suuren harppauksen eteenpäin. Jos olisin vankilassa, eristysselli olisi yhtä juhlaa jos olisi vähimmässäkään määrin jotain virikettä. En todellakaan kaipaa ihmiskontakteja.

Miksi et hankkiutuisi sinne eristysselliin? Ai niin, et tajua yhtään, mitä se käytännössä tarkoittaa, kun on totaalisen yksin. 

Älä esitä tietäväsi mitään minusta. Minä tiedän, mitä on olla totaalisen yksin, koska olen siihen tietoisesti pyrkinyt. Jos luulet, että täällä kirjoittaminen on sitä, että on yhteydessä toisiin ihmisiin, niin luule uudestaan.

JOS joutuisin joskus vankilaan, mistä tahansa syystä, niin toivon että minut heitettäisiin heti eristysselliin. Se vastaisi elämääni nykyään paremmin kuin muiden vankien seurassa hengaaminen. Ainoastaan toivoisin muutamaa kirjapinoa sinne sellin lattialle, niin hyvin viihtyisin. 

Sen sijaan, että hyökkää, voi ihan yksinkertaisesti vain vastata kysymykseen. Se, ettet osannut sitä tehdä, kertoo olennaisen. 

Kuka hyökkäsi? Minä vastasin ja sinä nähtävästi et ymmärtänyt vastausta. Jos et osaa keskustella edes vauva-palstalla ja ymmärrä lukemaasi, niin ehkä ei kannata osallistua(?). Ihan vain vinkkinä.

En tietenkään hakeudu eristysselliin, koska nautin vapaudesta, typerys. Mutta JOS joutuisin joskus vankilaan, niin hakeutuisin mahdollisuuksien mukaan eristysselliin mainitsemistani syistä.

Sinä hyökkäsit. Ja sama näyttää jatkuvan edelleen. KUN et osaa keskustella asiallisesti, saat jatkaa yksinäsi. En viitsi ruokkia trollia enempää. 

Kuiviin imetyn, jauhot suuhunsa saaneen häviäjän hieno lopetus keskustelulle. Kiitos viihdykkeestä ja hyvää yötä :)

Trolli-raukka luulee, että av-keskustelu on kilpailu. *facepalm*

Vierailija
46/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin olemaan tälla tavalla yksin viikkoja ja jopa kuukausia, ja olen ollutkin. Jossakin vaiheessa tulee sietämätön ikävä puolisoa.

Vierailija
47/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinolo on mukavaa niin kauan, kun se on oma valinta. Kun on vasten tahtoaan yksin, ei enää ole kivaa.

Nro 33 (sikäli, kun kommentteja ei poisteta)

Nimenomaan. Itse olen tietoisesti katkaissut kaikki yhteydet vanhoihin koulukavereihin. Ei ole mitään traumoja kouluajoilta, mutta ei myöskään mitään halua pitää mitään kontakteja keneenkään heistä. Jos vanhempani eivät olisi elossa eikä olisi niin hyviä suhteita sisaruksiini kuin on, en varmaan pitäisi yhteyttä keneenkään.

En ymmärrä,. miten tällainen voi olla niin vaikeaa ymmärtää sosiaalisempien ihmisten taholta. Mulla on hyllyt täynnä leffoja, tv-sarjoja ja kirjoja. Niiden kanssa saan vietettyä lopun elämääni vallan lokoisasti ja hankin sitten tarvittaessa niitä lisää :) Ja työni on ollut jo pari vuotta 100% etätyötä ja näillä näkymin jatkuu sellaisena tästä eteenpäin. Mikäs sen mukavampaa.

Vierailija
48/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli-raukka luulee, että av-keskustelu on kilpailu. *facepalm*

Eikös sun pitänyt lopettaa jo tämä keskustelu? Kivaa, että sivallukset vielä tuntuu.

Vastaa nyt tähänkin vielä jotain, vaikka et enää osallistukaan... :D

Vierailija
49/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman työssäkäyntiä varmaan sekoaisinkin jotenkin.

En tarvitse elämääni montaa ihmistä, suurin osa aikuisuudesta on ollut yksi, kaksi tai kolme läheistä ihmistä. Sukua tai perhettä ei käytännössä ole.

Lomilla huomaa että yksinolo käy mielen päälle. Työkin on melko epäsosiaalista, mutta tunnen kuuluvani johonkin.

Omassa tilanteessa työttömyys olisi todellinen haaste mielen kunnolle. Varmaan innoittaisi kyllä etsiytymään ihmisten sekaan tavalla tai toisella.

Vierailija
50/57 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimamma kirjoitti:

Olen introvertti joten voisin olla aina yksin. Lenkkeilisin ja urheilisin pihalla vapaa-ajat ja iltaisin söisin pikanuudeleita ja katsoisin leffoja. Olen niin elänytkin pitkään nuorempana. Nyt tosin olen suurperheen äiti.

Mikä saa noin introvertin ihmisen hankkimaan itselleen suurperheen? Eikö se tarkoita sitä, että olet jatkuvasti epämukavuusalueella? En todellakaan ymmärrä, ja vähän ärsyttääkin lukea tuollaista. Itse kun olen tahtomattani yksin elävä ekstrovertti. Yksin elämistä ei voi aina valita, suurperheen perustamisen tai perustamatta jättämisen voi.

Vierailija
51/57 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että kuvittelet saavasi eristysselliin kirjapinoja, on vahva todiste sille, ettet ymmärrä, mistä puhut. Eristysselli ei ole palkinto eikä vankilassa "hengailla". 

Eiköhän tuo eristysselli kirjapinoineen ole lähinnä kuvakieltä, ei siis mikään ajantasainen tieto nykyvankiloiden järjestelyistä.

Kuvakieltä oppii käyttämään ja sen harjaantuu tunnistamaan, kun lukee riittävästi.

Vierailija
52/57 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksinäisyys ja luonto ympärillä eri tuntuista kuin kököttää kopissa, että jos saa valita.

Vierailija
53/57 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuin viimeksi kotoa 2017.mt potilas ns avohoidossa.

Vierailija
54/57 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen naureskellut näille "olen itrovertti"-ihmisille, jotka ovat asiakaspalvelussa töissä, omaavat lapsia ja miehen sekä eläimiä, näkevät viikonloppuisin ystäväperheitä ym.

Itse asun yksin ja jo kouluun meno ahdistaa, sillä en jaksaisi sen sosiaalista puolta. Yksin voin olla n. 3-4 päivää, jolloin piipahdan mielelläni esim. vanhemmillani ja loput 4 päivää voi taas olla ihan yksin.

Vierailija
55/57 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helvetin kauan. Sääli ettei se ole mahdollista. Vapaus on niin helvetillisen kallista.

Vierailija
56/57 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan, en kaipaa koskaan ihmisiä ympärilleni. Olen introvertti, muut ihmiset eivät vain ole minua varten.

Vierailija
57/57 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sopeutuisin pakkoyksinäisyyteen paremmin kuin pakkososiaalisuuteen.

Varmasti kärsisin, jos en saisi olla lasteni seurassa. Elämänkumppanistani pystyisin "luopumaan" pakon edessä ilman pysyviä traumoja. Muita läheisiä ihmissuhteita en kaipaa. Suhteet vanhempiini ja veljeeni ovat suht läheiset, mutta sopeutuisin kyllä olemaan ilman heitäkin.