Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista haluatte puhua, jotta koette puhuvanne syvällisiä ja henkeviä?

Vierailija
05.02.2022 |

Mitä ovat ne teemat, joissa koette puhuvanne miehen kanssa syvällisiä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvällinen keskustelu on jotain muuta kuin lehdistä luettua tai  kirjatietoa ja se on vähän veteen piirretty viiva. Aihe ei määrää onko keskustelu syvällistä, vaan keskustelun taso ja siihen liittyvät pohdinnat. Siinä kaivaudutaan vähän syvemmälle ja sisältää omia pohdintoja. Me voidaan keskustella syvällisesti vaikka kalastuksesta. Säästäkin saa aikaan syvällistä keskustelua, kun aletaan keskustella sen aiheuttamista lieveilmiöistä, tai urheilustakin. 

Vierailija
22/23 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TaIdat viitata minun aloittamaan ketjuun. en käyttäytyisi sanaa syvällinen, sillä itse siis toivoisin että käytäisiin edes vähän sellaista juttelua, että pysytään kartalla onko toisella kaikki suurinpiirtein ok, ollaanko jaksettu töissä, onko  jotain huolia päällä, onko meillä mitään yhteistä tulevaisuuden toivetta tai onko meillä sellaisia erikseen, mitä ajatellaan ensi vuodesta mitä tässä meidän perheessä tapahtuu, miten ollaan ajateltu mikä on sopiva taso tukea opiskelevia lapsia tai hoitaa ikääntyviä vanhempia. 

Keksikää te parempi sana kuvaama tällaista puhetta. ehkä se on enemmän välittämistä ja kiinnostusta kuin syvällisyyttä.

Tuohan on normaalia keskustelua, mistä puhut. Ei minusta syvällistä ole, vaan ihan normaalia ajatusten jakamista.

Oletko haastatellut miestäsi, eli esittänyt hänelle nuo kysymykset?

Ap

En yhteen pötköön tietenkään. Se varmasti olisi hänestä ahdistavaa. Jos kysyn vaikka hänen huolista, niin saattaa kertoa jostakin työjutusta. Ei esitä vastakysymystä. Jos vaikka yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia, niin vastaus on, että "kattellaan nyt, sen näkee sitten aikanaan, mistä noita etukäteen tietää". Ei vastakysymystä. Ylipäätään hän pyrkii lopettamaan nämä lyhyeen ja kääntää puheenaiheen johonkin konkreettiseen, kuten lumitöihin tai kuka vie lapsen hammaslääkäriin. Usein mulle tulee tunne, kuin olisi töissä, missä asiakastilanteissa mun kuuluu kysyä "kuinkas on mennyt, onko ollut ongelmia, ottakaa heti yhteyttä jos tarvitsette apua.." johon asiakas siis vastaa jotain lyhyttä ja ympäripyöreää takaisin..

Ja kun yhteisiä vuosia on yli 20, ei jatkuvaa yritystä voi pitää päällä, vaan on pakko sopeutua tilanteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TaIdat viitata minun aloittamaan ketjuun. en käyttäytyisi sanaa syvällinen, sillä itse siis toivoisin että käytäisiin edes vähän sellaista juttelua, että pysytään kartalla onko toisella kaikki suurinpiirtein ok, ollaanko jaksettu töissä, onko  jotain huolia päällä, onko meillä mitään yhteistä tulevaisuuden toivetta tai onko meillä sellaisia erikseen, mitä ajatellaan ensi vuodesta mitä tässä meidän perheessä tapahtuu, miten ollaan ajateltu mikä on sopiva taso tukea opiskelevia lapsia tai hoitaa ikääntyviä vanhempia. 

Keksikää te parempi sana kuvaama tällaista puhetta. ehkä se on enemmän välittämistä ja kiinnostusta kuin syvällisyyttä.

Miehen kuin miehen saa puhumaan näistä, kun avaa viinipullon. Ja kun ne ensimmäiset lauseet on saatu ulos, niin seuraavan kerran ei tarvita pulloa.

Toivoisin sydämestäni, että olisit oikeassa. Mutta valitettavasti et ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi