Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupassa maksaminen on joka kerta yllätys?

Vierailija
14.06.2015 |

Miksi ihmeessä joillekin on aina täysi yllätys, että kaupassa täytyy maksaa ostokset ja bussissa vilauttaa matkakorttia siihen laitteeseen? Miksei sitä lompakkoa voida kaivaa esiin jo kassajonossa? Tai matkakorttia kädessä jo ennen kuin astuu bussiin? Miksi näitä ihmisiä on olemassa? Kuka näitä synnyttää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tarkoitat vaikka ruokakaupan kassajonoa, niin en varmasti kaiva lompakkoa etukäteen esille. Minä pakkaan ostoksia kassiin ja kun kaikki on luettu kassaan, niin kaivan lompakon esiin. Missä pitäisin lompakkoa pakkaamisen ajan?

Vierailija
22/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:25"]

No jos tarkoitat vaikka ruokakaupan kassajonoa, niin en varmasti kaiva lompakkoa etukäteen esille. Minä pakkaan ostoksia kassiin ja kun kaikki on luettu kassaan, niin kaivan lompakon esiin. Missä pitäisin lompakkoa pakkaamisen ajan?

[/quote]

Taskussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajattelen muita asioita. Mulla on aina ollut hallussa kyky keskittyä olennaiseen.
Kassa sanoo summan, ja sitten otan lompakon laukusta ja kortin lompakosta, ja maksan. Teen sen ripeästi. Sitten vasta alan pakata.

Joka kerta vien melkein 10 sekuntia jokaisen takanaseisojan elämästä. Teen sen hymyillen. Ei se haittaa.

Vierailija
24/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole yllätys. Bonuskortti on höylätty/näytetty/käytetty siru koneessa ja maksukortti virunut siinä lukijassa jo minuutin ennen kuin kassalta tulee se enterin painallus että voi alkaa miettimään pin-koodia. Nopeuttaisi aika paljon jos pinninkin voisi naputella etukäteen, napata kortin pois ja pakata takaisin lompsaan+taskuun ja yhdellä napinpainalluksella kuitata että summa ok heti kun kassa on hommansa tehnyt.

Vierailija
25/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen aikaa kun kassa käsittelee ostoksia, niin nostan ostoksia takaisin kärryyn, ja kun ilmoittaa hinnan niin vetäisen lompakon takataskusta, avaan sen ja ojennan rahat kassaneidille, otan vaihtorahat ja kuitin ja porhallan parkkipaikalle.

Korttien kanssa pelleilijät ovat kaikkein pahimpia jonon tukkoja, ensin haetaan korttia jostain käsilaukun pohjalta kaiken sinne kertyneen roinan seasta, sitten sovitetaan sitä korttia lukijaan neljässä eri asennossa, sitten ruvetaan arpomaan tunnuslukua, naureskellaan ikäänkuin töpeksiminen ja hidastelu olisi muiden mielestä jotenkin hauskaa - Pahimmassa tapauksessa ruvetaan vielä perumaan niitä ostoksia kun ei kortilla ollutkaan riittävästi katetta...

Vierailija
26/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää usein täpäyttää sitä korttia koneessa, että kassa huomaa sen olevan jo siinä. Kyllä suurin osa maksaa ihan hyvin, että en ymmärrä tätä nipotusta.

Vierailija
27/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa samoilla linjoilla.

Vilautan heti alkuunsa bonuskortin lukijaan. Sitten pakkaan tavaroita koko ajan, kun kassa niitä vetää läpi ja kun näen, että viimeiset tavarat alkavat lähestyä liukuhihnalla kassaa, kaivan lompakon valmiiksi esille ja odotan, että kassa saa ne pari vikaa vedettyä. Maksan ja pakkaa loppuun ne vikat ostokset. Ja häivyn tieltä.

En myöskään tajua näitä, jotka pakkaavat kaikki loppuun, sitten vasta maksavat. Tai seisovat siinä kassan edessä odottamassa eivätkä pakkaa mitään siinä samalla.  Meitä on moneksi...

Vierailija
28/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet nuorempi mies ja huppari päällä, niin saatetaan epäillä, että otetaan jalat alle ostosten kanssa.

Vierailija
29/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nuo hidastelijat mutta pahempia on mun mielestä ne jotka ensin tyrkkää mun ostoksia eteenpäin ja sitten lappaa omansa niiden kanssa melkeen sekaisin ja kävelee melkein mun päälle kun yritän pitää kohteliaan välimatkan edellä olevaan. Sitten kun siirtyy sentin eteenpäin niin tunkija siirtyy kymmenen. Inhottaa jos vieras ihminen koskee ilman mitään syytä, tottakai tungoksessa ei voi välttyä mutta siinä kassalla on kuitenkin kaikille tilaa. Tosi epäkohteliasta mun mielestä ja myös se että kosketaan toisten ostoksiin :(

Vierailija
30/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa sattaa kyllä katsoa välillä vähän kieroon, jos tavaroita pakkaa laukkuun suoraan hihnalta. Niitähän ei ole siinä vaiheessa vielä maksettu.

Vierailija
31/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ap on hermostunut ja kiireinen ihminen. En kestäisi olla tuollainen.

Vierailija
32/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:03"] Tai seisovat siinä kassan edessä odottamassa eivätkä pakkaa mitään siinä samalla.  Meitä on moneksi...

[/quote]

Minä en ainakaan ylety ostoksiin, jos myyjä lappaa niitä sinne taaimmaiseen kouruun. Hyvä sulle, jos omaat orangin kädet.

Vierailija
33/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on että miksi auton avaimet pitää kaivaa taskusta/laukun pohjalta vasta siinä auton vieressä. Varsinkin kun nykyään autonovet saa auki jo monen metrin päästä. Tämä nyt tosin ei ärsytä kun vaan niitä jotka matkustavat tämän ärsyttävä kuskin kanssa. Äitini on tällainen ja aika paljon joudun hänen kanssaan kulkemaan. Usein muistutankin jo 10m päässä autosta että kaiva avaimet. Nuo on kans ärsyttäviä jotka bussikorttia tai rahaa käy kaivamaan siinä maksutilanteessa eikä suinkaan pysäkillä kun näkee bussin tulevan tai edes siinä jonossa odottaessa.. MUR!

Vierailija
34/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:03"] Tai seisovat siinä kassan edessä odottamassa eivätkä pakkaa mitään siinä samalla.  Meitä on moneksi...

[/quote]

Minä en ainakaan ylety ostoksiin, jos myyjä lappaa niitä sinne taaimmaiseen kouruun. Hyvä sulle, jos omaat orangin kädet.

[/quote]

Tätä samaa mietin. Ja jos menee sinne hihnan päähän pakkaamaan, huomaan sen ap:n kaltaisen kiireisen ostajan jo asettuneen maksupäätteen äärelle. Hankala se on sitten rahaa heilutella kassalle ja huhuilla, että maksaisin, mutta kun täältä ei ylety ja seuraava jo bonuskorttia näkyy laitteeseen lykkäävän.

Vierailija
35/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:18"]

Sama juttu on että miksi auton avaimet pitää kaivaa taskusta/laukun pohjalta vasta siinä auton vieressä. Varsinkin kun nykyään autonovet saa auki jo monen metrin päästä. Tämä nyt tosin ei ärsytä kun vaan niitä jotka matkustavat tämän ärsyttävä kuskin kanssa. Äitini on tällainen ja aika paljon joudun hänen kanssaan kulkemaan. Usein muistutankin jo 10m päässä autosta että kaiva avaimet. Nuo on kans ärsyttäviä jotka bussikorttia tai rahaa käy kaivamaan siinä maksutilanteessa eikä suinkaan pysäkillä kun näkee bussin tulevan tai edes siinä jonossa odottaessa.. MUR!

[/quote]

Miten sinä menet sinne autoon? Kyllä minun on oltava ensin auton vieressä ennen  kuin yletyn avaamaan oven. Lukot saa auki vaikka 50 metrin päästä, mutta miksi ne pitää avata ennen kuin on menossa autoon?

Vierailija
36/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä suomessa niin hemmetin huonosti asiat

Vierailija
37/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Miksi se olisi yllätys? :o ehkä mustalaisille "pittääks miun maksaakkii vaaaai?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi