kannattaako teollisia aurinkorasvoja käyttää?
Kommentit (7)
Ei kannata. Kookosöljy (ei se kookosrasva mitä ruokakaupasta saa) on hyvä. Ei kovin tehokas suoja mutta jonkinlainen kuitenkin. Porkkanaöljy samaten.
Mä en ole koskaan käyttänyt enkä aio käyttää. En teollisia enkä muita. En ole lapsuuden jälkeen koskaan palanutkaan silti. Lapsena aina kesän alussa paloin kerran-pari kunnolla, sitten iho karaistui niin etten palanut enää vaikka olisin ollut koko päivän auringossa. Aikuisena en ole palanut ollenkaan edes etelänlomilla. Enkä ole mikään tumma, hiukset tummanvaaleat ja iho perusväriltään hyvin kalpea, ja ruskettuukin vain ihan vähän.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:15"]Ei kannata. Kookosöljy (ei se kookosrasva mitä ruokakaupasta saa) on hyvä. Ei kovin tehokas suoja mutta jonkinlainen kuitenkin. Porkkanaöljy samaten.
[/quote]
Vai että oikein suoja. Onnea palamiseen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:17"]Mä en ole koskaan käyttänyt enkä aio käyttää. En teollisia enkä muita. En ole lapsuuden jälkeen koskaan palanutkaan silti. Lapsena aina kesän alussa paloin kerran-pari kunnolla, sitten iho karaistui niin etten palanut enää vaikka olisin ollut koko päivän auringossa. Aikuisena en ole palanut ollenkaan edes etelänlomilla. Enkä ole mikään tumma, hiukset tummanvaaleat ja iho perusväriltään hyvin kalpea, ja ruskettuukin vain ihan vähän.
[/quote]
Tervetuloa ihosyöpä
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:17"]Mä en ole koskaan käyttänyt enkä aio käyttää. En teollisia enkä muita. En ole lapsuuden jälkeen koskaan palanutkaan silti. Lapsena aina kesän alussa paloin kerran-pari kunnolla, sitten iho karaistui niin etten palanut enää vaikka olisin ollut koko päivän auringossa. Aikuisena en ole palanut ollenkaan edes etelänlomilla. Enkä ole mikään tumma, hiukset tummanvaaleat ja iho perusväriltään hyvin kalpea, ja ruskettuukin vain ihan vähän. [/quote] Tervetuloa ihosyöpä
[/quote]
Ihosyövät ovat lisäntyneet aurinkorasvojen käytön lisääntyessä....
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:17"]Mä en ole koskaan käyttänyt enkä aio käyttää. En teollisia enkä muita. En ole lapsuuden jälkeen koskaan palanutkaan silti. Lapsena aina kesän alussa paloin kerran-pari kunnolla, sitten iho karaistui niin etten palanut enää vaikka olisin ollut koko päivän auringossa. Aikuisena en ole palanut ollenkaan edes etelänlomilla. Enkä ole mikään tumma, hiukset tummanvaaleat ja iho perusväriltään hyvin kalpea, ja ruskettuukin vain ihan vähän.
[/quote]
Samoin myös minä kunnes 35v tuli mittariin ja kesakot kasvoivat maksaläiskiksi. Keväällä ensimmäiset auringot tuntuu polttavalta. Nykyään sitten omalla pihalla ulkoillessa sk 50(eli naamari) ja muulloin tarpeen mukaan sk 30 tai avokadoöljy sk 15. Hattu päässä KOKO ajan. Porkkanaöljy antaa muuten sk50, mutta myös hienon keltaisen kestorusketuksen. Ehkä joku tykkää..
Mistähän ajattelit tehdä?