Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille pakolliseksi ajokortti ja auto.

Vierailija
14.06.2015 |

Muuten korvaus pois jos noita ei ole. Eihän työtön pysty silloin matkustamaan kauas työpaikalle kun joka paikkaan ei linja-autot yms kulje.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähempääkin löytyy sinne Shellille lottokuponkien tarkistaja, kuin viidenkymmenen kilometrin päästä.

Vierailija
22/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luovuttiin autosta kun ei ole varaa maksaa vakuutuksia. Mies töissä ja minä työtön. Minulla ei ole ajokorttia. Enkä voisi edes saadakaan kun on epilepsia. Pitäisikö minun nyt saada ikuinen karenssi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:29"]Ei missään 100m päässä ole töitä. Sitä paitsi siellä lähempänä asuu vaikka kuinka paljon työttömiä, jotka voivat hakea sitäkin paikkaa.
[/quote]

On Helsingissä. Olen itsekin vuosikaudet kulkenut 70 km:n päähän, koska työmaa siellä. Ja vaihtanut kerran työpaikkaa Helsingissä. Siellä on tekevälle töitä, mutta asuntoja taas ei. Meillä on 5-henkinen perhe, ja kauempana asutaan mukavammin ja tilavammin. Mieheni ei käy Helsingissä asti töissä. Mutta ei tuo auto asiaa ratkaise, koska sinne ei millään voi kaikki ajaa omalla autolla!

Vierailija
24/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:48"]Eikö teillä siellä etelässä kulje julkiset ristiin rastiin? Menkää niillä töihin. Turha sitä on täällä periferiassa ajaa kymmeniä kilometrejä töihin, bensaanhan ne rahat menee.
[/quote]

Ei tuo nyt ihan noin mene. Kulkee julkiset kyllä, mutta minullakin oli Hesassa kaksi bussinvaihtoa, asuin Malminkartanossa ja kuljin itään lähiöön töihin. Yhteen suuntaan työmatka oli 60-90 minuuttia. Kesällä ajelin ekan päin pyörällä, mutta se into loppui kun lukittu pyörä varastettiin! Kokeilla voi jokainen itse, miten kiva on ahtautua ruuhka-aikoina bussiin, metroon, ratikkaan ja matkustaa 2-3 tuntia päivässä. Paljon, paljon mieluummin istuu omassa autossa saman ajan!!!!

Vierailija
25/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:53"]Hohhoijaa... Sillähän tämä maailma pelastuu, että jokainen huristelee päivitäin kotoaan kymmenien kilometrien päässä sijaitsevalle työpaikalleen.

Kun mieheni irtisanottiin ollessani äitiyslomalla laitoimme asuntomme myyntiin ja muutimme töiden perässä uudelle paikkakunnalle. Minä hain hoitovapaalla ollessani työpaikan ja kuljemme molemmat julkisilla tai pyöräillen töihin.

Minulla on ollut ajokortti lukioikäisestä, mutten ole ikinä autoillut säännöllisesti töihin tai yliopistolle vaan olen asunut kohtuullisen (alle 20km) matkan päässä työpaikasta tai opinahjostani.

Ainakin vuokralla asuvan työttömän on järkevämpää muuttaa työpaikan saadessaan kuin maksaa tuhansia euroja autosta, veroista,vakuutuksista ja polttoaineesta ja viettää aamut ja illat ruuhkassa hiilijalanjälkeä kasvattamassa. Veroeurot kannattaa mieluummin sijoittaa vaikkapa työttömien polkupyöriin ja kannustaa ihmisiä liikkumaan, näin ehkäistään myös sydänsairauksia, kakkostyypin diapetestä ja muita elintasosairauksia.
[/quote]
Ihanko oikeesti oot lukion käyny, hyväksytysti? Ja tosissas kirjotat diapetestä?
[/quote]

Kirjottaja puhui lukioikäisyydestä. Muutenkin mun mielestä kannattaa enemmän panostaa omaan oikeinkirjotukseen kuin arvostella muiden omaa, varsinkin, jos ei itelläkään iha putkeen mee.

Vierailija
26/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:23"]

Joku maksaa sille autolle varmaan myös parkkipaikan. Täällä meillä päin autoja mahtuu isompia määriä vain luolaan, missä yhden autopaikan hinta lasketaan kymmenissätuhansissa euroissa. :)

[/quote]hieno asenne, kaikki pitää tulla muiden kustantamana...
[/quote]

No tässähän oli kyse siitä että työttömät pakotettaisiin auton omistajiksi ja ap:lle yritetään ystävällisesti vinkata ettei se auton omistaminen ilmaista ole - tarkan euron työtön on mieluummin ilman autoa kuin maksaa parkit, vakuutukset, huollot.

Vierailija
27/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:50"]

Mitä turhia kun kohta on kaikki kuskit työttömiä, kun robotit ja automaatio korvaa kuskit autoista.

[/quote]

Miten ennakoi tämä roboottiautosi? Ei mitenkään koska ei ole niin kehittynyttä älyä kuin ihmisellä. Dream on.

Vierailija
28/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D Paras vitsi aikoihin!!!

Vierailija
29/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikortti parempi koska silloin voisi hakea bussikuljettajaksi. Niillä on ihan hyvä liksa sitäpaitsi 

Vierailija
30/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä auto, ja mies tarvitsee sitä päivittäin työssään. Minullakin on kortti, mutta ei ole järkeä hankkia toista autoa, kulut on jo yhdestäkin autosta niin suuret eikä asunnon yhteydestä saa toista parkkipaikkaa.

Eiköhän sitä paitsi työlle löydy aina tekijä, jolla jo on se auto. Järkevämpää hyödyntää olemassaolevia resursseja kuin investoida autoon esim. siivoojan työn vuoksi. (Laskeskelin joskus, ettei tuossa todellakaan jää voitolle.) Jos liksa on tarpeeksi kova, kannattanee harkita, mutta valitettavasti ei monesti ole niissä paikoissa, jonne se auto on välttämätön hankkia...

Vierailija
31/37 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:53"]Hohhoijaa... Sillähän tämä maailma pelastuu, että jokainen huristelee päivitäin kotoaan kymmenien kilometrien päässä sijaitsevalle työpaikalleen.

Kun mieheni irtisanottiin ollessani äitiyslomalla laitoimme asuntomme myyntiin ja muutimme töiden perässä uudelle paikkakunnalle. Minä hain hoitovapaalla ollessani työpaikan ja kuljemme molemmat julkisilla tai pyöräillen töihin.

Minulla on ollut ajokortti lukioikäisestä, mutten ole ikinä autoillut säännöllisesti töihin tai yliopistolle vaan olen asunut kohtuullisen (alle 20km) matkan päässä työpaikasta tai opinahjostani.

Ainakin vuokralla asuvan työttömän on järkevämpää muuttaa työpaikan saadessaan kuin maksaa tuhansia euroja autosta, veroista,vakuutuksista ja polttoaineesta ja viettää aamut ja illat ruuhkassa hiilijalanjälkeä kasvattamassa. Veroeurot kannattaa mieluummin sijoittaa vaikkapa työttömien polkupyöriin ja kannustaa ihmisiä liikkumaan, näin ehkäistään myös sydänsairauksia, kakkostyypin diapetestä ja muita elintasosairauksia.
[/quote]
Ihanko oikeesti oot lukion käyny, hyväksytysti? Ja tosissas kirjotat diapetestä?
[/quote]

Hah, oot =olet, käyny =käynyt, kirjotat =kirjoitat, tosissas = tosissasi. Pilkun paikka ei kuulu tuohon, jos jatkat kysymysmerkillä. Huomasimme, kuka ei osaa kirjoittaa. Noin monta virhettä lyhyessä kommentissa!

Vierailija
32/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:59"]Ja sinäkö nämä ajokortit ja autot + autosta aiheutuvat kulut maksat? Entä he jotka eivät kykene esim. huonon näön takia hankkimaan ajokorttia?
[/quote]

Myös epilepsia voi olla este ajokortin saamiselle.

Vierailija
33/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukityövoimakoulutusten sijaan niitäkin rahoja voitaisiin ihan hyvin käyttää ajokorttiin, jos sen katsotaan edistävän työllistymistä. Eli autokoulu työvoimakoulutuksena. PAljon hyödyllisempi kuin joku "näin askartelet paperinuken" -kurssi. Onneksi noita onkin vähennetty. 

Vierailija
34/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea hiilijalanjälki, sekä on muutenkin lusmua tukea autoteollisuutta lain nojalla. Jokaisen amisjonnen autoon pitäisi myöskin kustantaa wunderbaumi.

Vierailija
35/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhia kun kohta on kaikki kuskit työttömiä, kun robotit ja automaatio korvaa kuskit autoista.

Vierailija
36/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Että he saisivat kuskata mummoja ja vaareja bensa- ja kahvipalkalla kaupoille? :)

Vierailija
37/37 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:59"]Ja sinäkö nämä ajokortit ja autot + autosta aiheutuvat kulut maksat? Entä he jotka eivät kykene esim. huonon näön takia hankkimaan ajokorttia? [/quote] Myös epilepsia voi olla este ajokortin saamiselle.

[/quote]

Ja päihderiippuvuus....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi