Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesän budjetti 30e

Vierailija
14.06.2015 |

Ja loppukesästä menee kaikkeen 50e. Ihan minimissään joku 30e. Jes. Ja olis parhaan kaverin synttärit ja pikkusiskon ripari ja kaikki loppukesästä. Ei minulla ole rahaa niihin. Ei ole rahaa yhtään mihinkään. Ja hain kesätöitä monesta paikasta, mutta en päässyt minnekkään. Ikää 16-v. Angst angst.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:16"]#15 jatkaa

Vaatetilanteeseen auttaa UFF ja kirppikset. 10€ on siellä paljon rahaa. 

"Jos on tulot kuin keppikerjäläisellä, ei voi elää kuin kuningas."

T: Nykyään nettotulot jo lähemmäs 4000€/kk, mutta kaikki yli kahden tonnin menee säästöön - ja mielestäni elän leveästi. Toiset valittaa rahapulaa kovemmallakin nettoliksalla.

Eli tsemppiä, kyllä se siitä elämän myötä.
[/quote]

Harvemmin minä edes kaupoista vaatteita ostan :) Onneks mun kaupungissa on muutama hyvä kirppis, niillä tulee käytyä.

ap

Vierailija
22/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:06"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:46"]Saat kuitenkin asua kotona. Itse jouduin jo 16v keksimään missä asun yms. [/quote] No joo sitäpä tässä itsekkin yritän keksiä, en ole tervetullut kotiin... lastenkotiin kai kesän jälkeen, koska minun ikäiselle sossu tuskin maksaa asuntoa. ap [/quote] Et ole oikeasti tervetullut kotiin, vai "mutsi ja faija ei tajuu!!111!, joten en ole tervellut kotiin"? Sitä paits, jos sulle maksetaan jo asuminen ja ruoka, niin kaikki sen ylihän on täyttä ekstraa, mikä on hyvä ansaita itse. Parin vuoden päästä, kun elätät itsesi saat tottua pitkiksi kausiksi siihen, ettei asumisen ja ruuan lisäksi jää penniäkään mihinkään muuhun.  Itse elin ikävuodet 19-25 (opiskeluajan) aivan kädestä suuhun. Euron kalja keskiviikkoniltaisin opiskelijabileissä oli todellista luksusta. Samoin kuin kokoliha, silloin kun kävin porukoiden luona syömässä kerran parissa kuussa. Ja se on ihan perusmeininkiä sen ikäisille. [/quote] Noo viimeks tänään äiti haukku mut "vitun huoralutkaks" joka voisi "painua helvettiin täältä". Minä tiedän, mutta vähän epäreilua kun mun siskolle maksetaan kaikki. Mm. kesäloman kunniaks uusi puhelin (n.300e), vaikka vanha oli ihan ok. Koska siskolla oli kuulemma niin hyvä tokari. Paitsi että minulla oli parempi k.a. ap

[/quote]

Jos tuo on totta, ottaisin yhteyttä sossuun. Kyllä alaikäisillekin voidaan järjestää tuettua asumista. Rahaa ei varmasti olisi juuri enempää käytössä, mutta olisi ainakin oma asunto. Sen mukana tulee tietysti suuri vastuu ja omat huolensa, joita harva nuori on valmis kantamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisivatko vanhemmat avittamaan sinua kirpparipöydän maksamisessa, pääsisit tarpeettomasta tavarasta eroon, saisit samalla kaappisi siivottua ja mahdollisesti siinä sivussa vähän taskurahaakin?

Vierailija
24/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:20"]Pikkusiskolle ei tarvitse ostaa riparilahjaa, hän ymmärtää kyllä. Samoin kuin se paras kaveri. Teet vaikka itse kortin molemmille. Tuon ikäisenä on tosiaan jo hyvä oppia, ettei tuollaiset normiasiat vaadi rahaa. Kuka tahansa pystyy ostamaan lahjan kaupasta, ei se ole varsinaista muistamista. 

Ja jos se vielä tehdään velaksi, kuten monet nuoret aikuiset sen hoitavat, ollaan todella pihalla elämänhallinnassa. 

Pulloja keräämällä voisi kuvitella keräävänsä esim. festarikassaa? Tai sitten puhelinmyyntifirmaan, ne ottavat kaikki vastaan.
[/quote]

Velaksi en tule ostamaan mitään. Pullojen kerääminen on ok, mutta en pysty tekemään puhelinmyyjän työtä. Minulla on tosi paha puhelinkammo, koska minua on ala-asteelta kiusattu niin, että kiusaajat ovat soittaneet häläreitä yötäpäivää. Nykyään saan melkein paniikkikohtauksen, jos kuulen puhelimeni soivan. Sen takia pidän sitä 24/7 äänettömällä.

ap

Vierailija
25/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään naapurilla, sukulaisella tai kavereidesi vanhemmilla minkäänlaista yritystä, että voisit kysyä pääsisitkö ns. juoksutytöksi ja/tai kiireapulaiseksi?

Vierailija
26/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkitys paniikkihäiriöön ja senkin takia olen "ihan vitun epäonnistunut ihminen" :) Kuulemma vain hulluilla on lääkitys.

ap

Vierailija
27/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:06"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:46"]Saat kuitenkin asua kotona. Itse jouduin jo 16v keksimään missä asun yms. [/quote] No joo sitäpä tässä itsekkin yritän keksiä, en ole tervetullut kotiin... lastenkotiin kai kesän jälkeen, koska minun ikäiselle sossu tuskin maksaa asuntoa. ap [/quote] Et ole oikeasti tervetullut kotiin, vai "mutsi ja faija ei tajuu!!111!, joten en ole tervellut kotiin"? Sitä paits, jos sulle maksetaan jo asuminen ja ruoka, niin kaikki sen ylihän on täyttä ekstraa, mikä on hyvä ansaita itse. Parin vuoden päästä, kun elätät itsesi saat tottua pitkiksi kausiksi siihen, ettei asumisen ja ruuan lisäksi jää penniäkään mihinkään muuhun.  Itse elin ikävuodet 19-25 (opiskeluajan) aivan kädestä suuhun. Euron kalja keskiviikkoniltaisin opiskelijabileissä oli todellista luksusta. Samoin kuin kokoliha, silloin kun kävin porukoiden luona syömässä kerran parissa kuussa. Ja se on ihan perusmeininkiä sen ikäisille. [/quote] Noo viimeks tänään äiti haukku mut "vitun huoralutkaks" joka voisi "painua helvettiin täältä". Minä tiedän, mutta vähän epäreilua kun mun siskolle maksetaan kaikki. Mm. kesäloman kunniaks uusi puhelin (n.300e), vaikka vanha oli ihan ok. Koska siskolla oli kuulemma niin hyvä tokari. Paitsi että minulla oli parempi k.a. ap

[/quote]

Jos tuo on totta, ottaisin yhteyttä sossuun. Kyllä alaikäisillekin voidaan järjestää tuettua asumista. Rahaa ei varmasti olisi juuri enempää käytössä, mutta olisi ainakin oma asunto. Sen mukana tulee tietysti suuri vastuu ja omat huolensa, joita harva nuori on valmis kantamaan.
[/quote]

Kesän jälkeen on aika kuraattorille ja opolle ja koulupsykolle ja vähän kaikille, mutta pitäisi pärjätä jotenkin kesä.

ap

Vierailija
28/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:23"]Suostuisivatko vanhemmat avittamaan sinua kirpparipöydän maksamisessa, pääsisit tarpeettomasta tavarasta eroon, saisit samalla kaappisi siivottua ja mahdollisesti siinä sivussa vähän taskurahaakin?
[/quote]

En ole varma. Eipä minulla paljoa myytävää ole :/

ap

Vierailija
29/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:27"]Onko kellään naapurilla, sukulaisella tai kavereidesi vanhemmilla minkäänlaista yritystä, että voisit kysyä pääsisitkö ns. juoksutytöksi ja/tai kiireapulaiseksi?
[/quote]

Ei oikein. Ei ole kavereita yhtä laskematta.

ap

Vierailija
30/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:10"]

Paljonko siis tarvitsisit? Jos vain muutamia kymppejä, pullojen keräys voisi jo auttaa.

[/quote]

Juhannus tosiaan on tulossa, jos sattuisi hyvät sääolosuhteet ja lähistölle sellainen paikka jossa on paljon väkeä juhlaa viettämässä voi tienata hyvinkin ja ympäristökin kiittää.

Vierailija
31/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi :( voisinpa antaa sulle ison halin ja kaikki mun rahat! Oikeesti.. ei sitä ees tajuu kui hyvin asiat on ennen kun lukee tällästä. Mut joo niiku sanottu toi pullojen keräys on iha ok juttu ja ainaki juhannuksen aikaa pulloja on! Saanko kysyy asutko missäpäin suomea?

Vierailija
32/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan, mutta joo juhannuksena voisi käydä keräämässä pulloja.

Ihana nro.32 :) Suunnilleen Keski-Suomessa.

ap

Vierailija
33/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä jo nukkuun, mutta se vähän meni.

ap