Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesän budjetti 30e

Vierailija
14.06.2015 |

Ja loppukesästä menee kaikkeen 50e. Ihan minimissään joku 30e. Jes. Ja olis parhaan kaverin synttärit ja pikkusiskon ripari ja kaikki loppukesästä. Ei minulla ole rahaa niihin. Ei ole rahaa yhtään mihinkään. Ja hain kesätöitä monesta paikasta, mutta en päässyt minnekkään. Ikää 16-v. Angst angst.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko saada kotoa "palkkaa" jostain kotihommista, mitkä ei normisti kuulu sinulle?

Vierailija
2/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis noi rippijuhlat ja kaverin synttärit menee ton 50e päälle, eikä sisälly siihen.

Vanhemmat ei näe tässä mitään väärää :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:43"]Voitko saada kotoa "palkkaa" jostain kotihommista, mitkä ei normisti kuulu sinulle?
[/quote]

En usko. Teen jo nyt kerran viikkoon perusteellisen siivouksen kotona. Vien roskat, imuroin, luuttuan, tuuletan, pesen pyykkiä, pyyhin pölyt, pesen vessan yms yms yms.

ap

Vierailija
4/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuitenkin asua kotona. Itse jouduin jo 16v keksimään missä asun yms.

Vierailija
5/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt työllistää itse itseäsi, esim. laittamalla kauppojen ilmoitustauluille lappuja että pientä korvausta vastaan teet kukkapenkkien kitkemisiä, ajat nurmikoita, ulkoilutat koiria, pieniä lapsenvahtikeikkoja yms.?

Vierailija
6/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yläasteella ollessani pari kesää rikkaan mummon luona kuutena päivänä viikossa neljä tuntia aamupäivällä auttelemassa ns.kodinhoidollisissa tehtävissä. Oli äitini kampaamon asiakas ja sitä kautta pääsin. Se oli ns.helppoa rahaa ja verotonta tuloa

Vierailija
7/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:54"]Oletko yrittänyt työllistää itse itseäsi, esim. laittamalla kauppojen ilmoitustauluille lappuja että pientä korvausta vastaan teet kukkapenkkien kitkemisiä, ajat nurmikoita, ulkoilutat koiria, pieniä lapsenvahtikeikkoja yms.?
[/quote]

Olen miettinyt tätä ja meinasin laittaa jotain lappua kaupan seinälle. Vanhemmat eivät vain osta minulle bussikorttia, joten minun pitää pyöräillä. Se rajoittaa sen verran, että kesätyö saa olla max 15km säteellä.

ap

Vierailija
8/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saat kuukausirahaa? Meillä ikäisesi saa 150 € josta maksaa kännyn, meikit ja bussilipun.

Vierailija
9/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:46"]Saat kuitenkin asua kotona. Itse jouduin jo 16v keksimään missä asun yms.
[/quote]

No joo sitäpä tässä itsekkin yritän keksiä, en ole tervetullut kotiin... lastenkotiin kai kesän jälkeen, koska minun ikäiselle sossu tuskin maksaa asuntoa.

ap

Vierailija
10/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:00"]Itse olin yläasteella ollessani pari kesää rikkaan mummon luona kuutena päivänä viikossa neljä tuntia aamupäivällä auttelemassa ns.kodinhoidollisissa tehtävissä. Oli äitini kampaamon asiakas ja sitä kautta pääsin. Se oli ns.helppoa rahaa ja verotonta tuloa
[/quote]

Tuo kelpaisi minullekkin.

ap

Vierailija
11/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko ruotsia, siellä olisi vapaana kesätyöpaikka yhdessä kahvilassa mukavan rauhallisella seudulla.

Vierailija
12/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:05"]Paljonko saat kuukausirahaa? Meillä ikäisesi saa 150 € josta maksaa kännyn, meikit ja bussilipun.
[/quote]

En saa kuukausirahaa. Saan vaihtelevasti viikkorahaa. Yleensä 30e/kk, joskus harvoin 50e/kk. Mutta nyt vanhemmat ilmoittivat, että saan 30e ja se on mun koko kesän viikkorahat. Vanhemmat maksavat vain pakolliset vaatteet, eli esim. kengät jos joka ikiset ovat niin rikki, ettei niitä voi enää käyttää. Jos haluan paidan tms niin ostan itse.

ap

Vierailija
13/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siis tarvitsisit? Jos vain muutamia kymppejä, pullojen keräys voisi jo auttaa.

Vierailija
14/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:46"]Saat kuitenkin asua kotona. Itse jouduin jo 16v keksimään missä asun yms. [/quote] No joo sitäpä tässä itsekkin yritän keksiä, en ole tervetullut kotiin... lastenkotiin kai kesän jälkeen, koska minun ikäiselle sossu tuskin maksaa asuntoa. ap

[/quote]

Et ole oikeasti tervetullut kotiin, vai "mutsi ja faija ei tajuu!!111!, joten en ole tervellut kotiin"?

Sitä paits, jos sulle maksetaan jo asuminen ja ruoka, niin kaikki sen ylihän on täyttä ekstraa, mikä on hyvä ansaita itse. Parin vuoden päästä, kun elätät itsesi saat tottua pitkiksi kausiksi siihen, ettei asumisen ja ruuan lisäksi jää penniäkään mihinkään muuhun. 

Itse elin ikävuodet 19-25 (opiskeluajan) aivan kädestä suuhun. Euron kalja keskiviikkoniltaisin opiskelijabileissä oli todellista luksusta. Samoin kuin kokoliha, silloin kun kävin porukoiden luona syömässä kerran parissa kuussa. Ja se on ihan perusmeininkiä sen ikäisille.

Vierailija
15/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:07"]Osaatko ruotsia, siellä olisi vapaana kesätyöpaikka yhdessä kahvilassa mukavan rauhallisella seudulla.
[/quote]

Todella vähän. Ja vähän venäjää. Mutta missäpäin?

ap

Vierailija
16/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#15 jatkaa

Vaatetilanteeseen auttaa UFF ja kirppikset. 10€ on siellä paljon rahaa. 

"Jos on tulot kuin keppikerjäläisellä, ei voi elää kuin kuningas."

T: Nykyään nettotulot jo lähemmäs 4000€/kk, mutta kaikki yli kahden tonnin menee säästöön - ja mielestäni elän leveästi. Toiset valittaa rahapulaa kovemmallakin nettoliksalla.

Eli tsemppiä, kyllä se siitä elämän myötä.

Vierailija
17/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:10"]Paljonko siis tarvitsisit? Jos vain muutamia kymppejä, pullojen keräys voisi jo auttaa.
[/quote]

Mm no siis pärjään, jos en osta yhtään mitään koko kesänä. En ainuttakaan jäätelöä tms. Mutta vois mennä nyt juhannuksena keräilemään pulloja.

ap

Vierailija
18/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:54"]Oletko yrittänyt työllistää itse itseäsi, esim. laittamalla kauppojen ilmoitustauluille lappuja että pientä korvausta vastaan teet kukkapenkkien kitkemisiä, ajat nurmikoita, ulkoilutat koiria, pieniä lapsenvahtikeikkoja yms.? [/quote] Olen miettinyt tätä ja meinasin laittaa jotain lappua kaupan seinälle. Vanhemmat eivät vain osta minulle bussikorttia, joten minun pitää pyöräillä. Se rajoittaa sen verran, että kesätyö saa olla max 15km säteellä. ap

[/quote]

No sitten mainitset ilmoituksessasi että työn vastaanottaminen on mahdollista 15 km:n säteellä paikasta/kaupunginosasta X. Kun saat muutaman keikan tehtyä, hankit ekoilla tuloilla bussikortin niin sitten voit ottaa vastaan hommia kauempaakin.

Vierailija
19/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:46"]Saat kuitenkin asua kotona. Itse jouduin jo 16v keksimään missä asun yms. [/quote] No joo sitäpä tässä itsekkin yritän keksiä, en ole tervetullut kotiin... lastenkotiin kai kesän jälkeen, koska minun ikäiselle sossu tuskin maksaa asuntoa. ap

[/quote]

Et ole oikeasti tervetullut kotiin, vai "mutsi ja faija ei tajuu!!111!, joten en ole tervellut kotiin"?

Sitä paits, jos sulle maksetaan jo asuminen ja ruoka, niin kaikki sen ylihän on täyttä ekstraa, mikä on hyvä ansaita itse. Parin vuoden päästä, kun elätät itsesi saat tottua pitkiksi kausiksi siihen, ettei asumisen ja ruuan lisäksi jää penniäkään mihinkään muuhun. 

Itse elin ikävuodet 19-25 (opiskeluajan) aivan kädestä suuhun. Euron kalja keskiviikkoniltaisin opiskelijabileissä oli todellista luksusta. Samoin kuin kokoliha, silloin kun kävin porukoiden luona syömässä kerran parissa kuussa. Ja se on ihan perusmeininkiä sen ikäisille.
[/quote]

Noo viimeks tänään äiti haukku mut "vitun huoralutkaks" joka voisi "painua helvettiin täältä".

Minä tiedän, mutta vähän epäreilua kun mun siskolle maksetaan kaikki. Mm. kesäloman kunniaks uusi puhelin (n.300e), vaikka vanha oli ihan ok. Koska siskolla oli kuulemma niin hyvä tokari. Paitsi että minulla oli parempi k.a.

ap

Vierailija
20/33 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskolle ei tarvitse ostaa riparilahjaa, hän ymmärtää kyllä. Samoin kuin se paras kaveri. Teet vaikka itse kortin molemmille. Tuon ikäisenä on tosiaan jo hyvä oppia, ettei tuollaiset normiasiat vaadi rahaa. Kuka tahansa pystyy ostamaan lahjan kaupasta, ei se ole varsinaista muistamista. 

Ja jos se vielä tehdään velaksi, kuten monet nuoret aikuiset sen hoitavat, ollaan todella pihalla elämänhallinnassa. 

Pulloja keräämällä voisi kuvitella keräävänsä esim. festarikassaa? Tai sitten puhelinmyyntifirmaan, ne ottavat kaikki vastaan.