Lapsi ei päässyt hammaslääkäriin
Koska olimme olleet 10 päivää ennen käyntiä ulkomaanmatkalla. Tuota "sääntöä" ei sitten ystävällisesti voitu ilmoittaa etukäteen siinä samalla kun ilmoitettiin niistä flunssan oireista, jotka estävät pääsyn hammaslääkäriin.
Saattaa tulla kalliimmaksi kuitenkin myöhästyneet käynnit kun se, että ehkä siis super ehkä olisi joku tarttuva tauti mahdollisesti ja olisi tartuttanut jonkun käynnillä.
Kommentit (24)
Siis ihan älytöntä. Huh minne katosi se kunnon: oireiden mukaan eli jos olet selvästi sairas pysyt kotona. Kyllä mä pikkflunssassa vaan hammaslääkärillekin menin ja menen kun siirtäisin käyntiä usean kuukauden päähän mahdollisesti.
Jos teillä on varaa käydä ulkomailla, teillä on varmasti varaa varata aika yksityiselle hammaslääkärille sen maagisen 10 päivän jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
MIssä tuollainen raja on ja mistä syystä? En ole koskaan kuullutkaan, eikä varmaan kukaan muukaan.
Ai jaa no meille ihan lääkäri pokkana sanoi. No siihen vaan naureskelin et turha käynti siis olisitte nyt ilmoittaneet siinä tekstarissa etukäteen.
Ehkä se oli vain meille tuo sääntö? Joskus 3 viikkoa sitten Helsingissä kunnallisella.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on varaa käydä ulkomailla, teillä on varmasti varaa varata aika yksityiselle hammaslääkärille sen maagisen 10 päivän jälkeenkin.
No heh heh arvasin jotain tuollaista, mutta kun se julkinen hoito kuuluu käsittääkseni ihan kaikille ja jos tuo nyt on kriteerinä niin voisi olla kaikille. Sius ulkomaanmatkat estävät. Tosin info olisi voinut olla parempi. Olisin valehdellut.
Wee teelle on ihan super ehkä siis super ehkä olisi joku tarttuva tauti mahdollisesti omat säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No heh heh arvasin jotain tuollaista, mutta kun se julkinen hoito kuuluu käsittääkseni ihan kaikille ja jos tuo nyt on kriteerinä niin voisi olla kaikille. Sius ulkomaanmatkat estävät. Tosin info olisi voinut olla parempi. Olisin valehdellut.
Ohjeet omaehtoisesta karanteenista ulkomaanmatkalta tultua on kerrottu kyllä. Vaan minkäs teet, kun olet i di oot ti.
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäisi sen kummemmin kun muidenkaan jotka käyvät ulkomailla tai muuten varoissaan ja käyvät julkisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjeet omaehtoisesta karanteenista ulkomaanmatkalta tultua on kerrottu kyllä. Vaan minkäs teet, kun olet i di oot ti.
Karanteenit eivät olleet 14 päivää tuolloin, mutta hammashuollossa vissiin ihan omat säännöt. Olisi voinut sitten infota näistä hammashuollon säännöistä vaikka siinä tekstarissa missä paasataan: jos sinulla on flunssan oireita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäisi sen kummemmin kun muidenkaan jotka käyvät ulkomailla tai muuten varoissaan ja käyvät julkisella?
Niin, kyllä siellä julkisella käy vaikka ketä eikä tuloja kysellä tai ulkomaanmatkoja. Ehkä on jotkut sisäiset säännöt eri henkilöille. Tirsk.
No kuoleeko se kakarasi nyt, vau mitä valitat?
Vierailija kirjoitti:
Wee teelle on ihan super ehkä siis super ehkä olisi joku tarttuva tauti mahdollisesti omat säännöt.
Ihan sama, mut säännöt nyt ensiksi näkyville. Jokainen soveltaa miten haluaa. Oikeuslaitos sitten tuomitsee paitsi siitäkään ei voi olla varma noudattavatko itse lakia vai ei, siis viranomaiset itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, mut säännöt nyt ensiksi näkyville. Jokainen soveltaa miten haluaa. Oikeuslaitos sitten tuomitsee paitsi siitäkään ei voi olla varma noudattavatko itse lakia vai ei, siis viranomaiset itse.
Niin no jos viranomaiset ei noudata lakia silloin kun työssään (vapaa ajalla voivat vaikka myydä perse...tä) niin aika pelottavaa on tavallisen kansalaisen oikeusturvan kannalta.
Mistä ne sitten muka tiesi teidän reissusta?
Kuulin joo kautta rantain että hammaslääkärikin joutuu karanteeniin jos on matkustanu. En kuitenkaan ymmärrä tätä aloittajan pointtia. Menee sit uudestaan. Tai miks kertoi missä ollut?
On kyllä sairasta, että rokotetut, koronaan sairastuneet hoitajat pääsevät pääkaupunkiseudulla normaalisti töihin, mutta terveet kansalaiset jätetään terveyspalvelujen ulkopuolelle vain, koska ovat 2 viikkoa sitten olleet ulkomailla?
Mitä tuo ulkomailla käynti edes nykyään vaikuttaa koronan leviämiseen, kun ihan kotimaassakin korona leviää kulovalkean tavoin? Samalla logiikalla kaikkien (!) potilaiden pitäisi eristäytyä kahdeksi viikoksi kotiinsa ennen hammaslääkäriin menoa, sillä ovathan hekin voineet saada koronan Suomessa vaikka lähikaupassa käydessään???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöt samat kaikille ja näkyville. Niitä ei tietääkseni viranomaiset voi säädellä erikseen eri kansalaisille. Niiden soveltaminen tai noudattaminen henkilön omalla vastuulla ja tuomitseminen poliisin ja oikeuslaitoksen tehtävä. (Toivottavasti itse lainkuuliaisia) oikeastaan suositusten rikkominen ei ole lain rikkomista. Olisi vielä tietenkin voinut kysäistä arvon lääkäriltä lain mukaan evätä hammashoidon pojaltani tuolla perusteella? No big deal sai jonkun uuden ajan mut turha juoksutus aika sairasta.
Asun Saksassa. Minunkin pääsy hammaslääkäriin estettiin mielivaltaisesti viime vuonna, koska olin viikkoa aiemmin käynyt työn puolesta toisessa maassa, joka ei edes ollut riskialuetta. Tuolloin nimittäin oli sääntö, että 14 vrk aikana riskialueella matkustanut ei saa tulla hammaslääkäriin (tiesin tämän säännön).
Mutta vaikka minun maani ei ollut lähelläkään riskialuetta, hoitajat päättivät ITSE että en saa tulla vastaanotolle. Samaan aikaan Saksan oma tautitilanne oli moninkertaisesti pahempi (saksa oli itse riskialuetta), eli olisi ollut paljon todennäköisempää, että joku kotimaassaan aikaa viettänyt saksalainen toisi koronan mukanaan vastaanotolle.
Sairasta tyranniaa. Kansalaiset käyvät kansalaisia vastaan, täysin perusteetta.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä sairasta, että rokotetut, koronaan sairastuneet hoitajat pääsevät pääkaupunkiseudulla normaalisti töihin, mutta terveet kansalaiset jätetään terveyspalvelujen ulkopuolelle vain, koska ovat 2 viikkoa sitten olleet ulkomailla?
Mitä tuo ulkomailla käynti edes nykyään vaikuttaa koronan leviämiseen, kun ihan kotimaassakin korona leviää kulovalkean tavoin? Samalla logiikalla kaikkien (!) potilaiden pitäisi eristäytyä kahdeksi viikoksi kotiinsa ennen hammaslääkäriin menoa, sillä ovathan hekin voineet saada koronan Suomessa vaikka lähikaupassa käydessään???
Eiku hammaslääkäriltä tekstarina lista kauan pitää odottaa minkäkin matkan jälkeen tyyliin Thaimaa 1 kk. (Turhaan tulet kunnalliseen kun niin kaukana kävit) mut tuollainen et käännytetään paikan päältä ja jonkun lääkärin oman höpinöitten perusteella, vähän outoa. Isot plakaatit oviin säännöistä ja tekstarina muistutis vielä.
Sarkasmivaroitus
MIssä tuollainen raja on ja mistä syystä? En ole koskaan kuullutkaan, eikä varmaan kukaan muukaan.