Parisuhteet, joissa ei puhuta eikä yhteistä aikaa, miten sängyssä sujuu?
Tuntuu, että näitä arkisia suhteita on paljon, missä täytetään jääkaappi ja maksetaan laskut, mutta mistään ei keskustella eikä mitään erityistä tehdä yhdessä. Onko teillä läheisyys kärsinyt vai sujuuko sängyssä ok? Ja kuinka pitkä suhde?
Kiinnostaa kuulla, koska tähän omakin suhde menossa ja mietityttää mikä on tulevaisuus tällaisessa.
Kommentit (53)
Ei sujunut sängyssä ja lopulta otin eron. 25 vuotta yhdessä ja 10 niistä oikeastaan kuin kämppiksiä. Ainoa yhteinen tekeminen oli joka perjantainen kauppareissu.
Vierailija kirjoitti:
Ei sujunut sängyssä ja lopulta otin eron. 25 vuotta yhdessä ja 10 niistä oikeastaan kuin kämppiksiä. Ainoa yhteinen tekeminen oli joka perjantainen kauppareissu.
Jos mietin tätä vuotta, niin viikottaiset kauppareissut on ollut ainoa yhteinen tekeminen. Sen lisäksi on ehkä tehty lumitöitä hetki yhtä aikaa. Että osui ja upposi.
ap
Ei sujunut ja erottiin. Kyllä se niin vaan menee, että pitäis olla jotain yhteistä että myös siellä sängyssä sujuu. Meillä kun loppui yhteinen tekeminen niin hiipui myös seksielämä.
Tällä tiellä ollaan tässäkin suhteessa. Prismakäynti kerran viikossa on yhteistä. Kunhan poika muuttaa omilleen niin sitten se on siinä. Ai niin seksiä ei ole.
Mua ihmetyttää, että mies ei mitenkään reagoi siihen, että tästä puhun hänelle. Ihan kuin tämä olisi hänelle joku unelmaelämä, eikä hän näe mitään ongelmaa eikä vaikuta hänen haluihinsa. Se, että mun haluihin vaikuttaa, on ongelma mikä mun pitää ratkaista ihan itse. Että vähän hankala yhtälö.
6/6 jestas ihan kuin meillä. Olen siis puhunut, rautalangasta vääntänyt. Ei mitään reaktiota tai vastausta. Olisi edes suuttunut!
Onko kukaan onnistunut ratkaisemaan tätä? Hyvä tietysti saada vertaistukea ja nämä tarinat vastaa hyvin omaa tunnelmaa, mutta pieni toivokin olisi ihan hyödyllistä..
ap
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että mies ei mitenkään reagoi siihen, että tästä puhun hänelle. Ihan kuin tämä olisi hänelle joku unelmaelämä, eikä hän näe mitään ongelmaa eikä vaikuta hänen haluihinsa. Se, että mun haluihin vaikuttaa, on ongelma mikä mun pitää ratkaista ihan itse. Että vähän hankala yhtälö.
No eikö tuollainen olekin tosi monelle miehelle unelmatilanne? Jaetaan asumiskulut, nainen pitää kodin siistinä ja saa seksiä kun haluaa, mutta muuten voikin keskittyä omaan elämäänsä. Tuntuu ainakin että harvassa on miehet jotka kaipaisivat muutakin parisuhteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tuollainen olekin tosi monelle miehelle unelmatilanne? Jaetaan asumiskulut, nainen pitää kodin siistinä ja saa seksiä kun haluaa, mutta muuten voikin keskittyä omaan elämäänsä. Tuntuu ainakin että harvassa on miehet jotka kaipaisivat muutakin parisuhteelta.
Kyllä mies ihan kohtuullisen osan yhteisistä kotihommista hoitaa. Tosin lasten asiat on aina ollut mun vastuulla ja nyt kun ne on jo isompia ja helpompia, niin tämä nykyinen työnjako on varmaan tasapuolistunut siitä syystä. Kaipa mun täytyisi olla myös tyytyväisempi, kuin koskaan, kun ikinä ei ole mennyt näin tasan vastuut.
ap
Meillä lähes 20v. yhteiseloa. Jutellaan kyllä edelleen ja tehdään yhdessäkin jotain, mutta pääsasiassa, jos minä järjestän tekemistä. Toki olen aina ollut tekemisen järjestämisen suhteen se nopein ja nokkelin, joten sen saakoon mies anteeksi kun ihan mielellään kuitenkin lähtee yhteiseen tekemiseen mukaan. Nautin sitten ystävien järjestämistä menoista niin ei tarvitse itse aina olla se ohjelmistotoimisto.
Seksiä on hyvin vähän ja selkeästi kohtaanto ongelma. Kun minä haluan mies ei ole niinkään tuulella ja silloin harvoin kun mies lähentelee (tekee tätä itseasiassa huomattavasti harvemmin kuin minä) en minä ole sillä tuulella. Joskus toki onnistuu ja molemmat innostuvat. Harmittaa kuitenkin kun olisi mukavaa, jos seksiä olisi tiheämmin. Toisaalta on paljon muuta hyvää tässä pitkässä suhteessa, luotettava kumppani, tuki ja turva, yhteistä juteltavaa ja unelmia tulevaisuuteen, yhteinen perhe ja kertyneet muistot. Tuntuu oudolta mikäli en eläisi vanhuuttaa mieheni kanssa. Ehkä kuitenkin saan riittävästi tästä suhteesta sitten.
Nukumme eri huoneissa, joten ei ole seksiä. Emme käy kaupoissa, lenkillä tms yhdessä ollenkaan. Puhumme muutamn sanan illalla, aamulla ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan onnistunut ratkaisemaan tätä? Hyvä tietysti saada vertaistukea ja nämä tarinat vastaa hyvin omaa tunnelmaa, mutta pieni toivokin olisi ihan hyödyllistä..
ap
Ero on hyvä ratkaisu. Miksi olla yhdessä, jos ei ole mitään yhteistä? Toki jos tykkää elää kämppiksenä niin mikäpäs siinä.
Ei mitenkään, joten lopulta erotiin.
Vierailija kirjoitti:
Nukumme eri huoneissa, joten ei ole seksiä. Emme käy kaupoissa, lenkillä tms yhdessä ollenkaan. Puhumme muutamn sanan illalla, aamulla ei mitään.
Miksi olette yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä lähes 20v. yhteiseloa. Jutellaan kyllä edelleen ja tehdään yhdessäkin jotain, mutta pääsasiassa, jos minä järjestän tekemistä. Toki olen aina ollut tekemisen järjestämisen suhteen se nopein ja nokkelin, joten sen saakoon mies anteeksi kun ihan mielellään kuitenkin lähtee yhteiseen tekemiseen mukaan. Nautin sitten ystävien järjestämistä menoista niin ei tarvitse itse aina olla se ohjelmistotoimisto.
Seksiä on hyvin vähän ja selkeästi kohtaanto ongelma. Kun minä haluan mies ei ole niinkään tuulella ja silloin harvoin kun mies lähentelee (tekee tätä itseasiassa huomattavasti harvemmin kuin minä) en minä ole sillä tuulella. Joskus toki onnistuu ja molemmat innostuvat. Harmittaa kuitenkin kun olisi mukavaa, jos seksiä olisi tiheämmin. Toisaalta on paljon muuta hyvää tässä pitkässä suhteessa, luotettava kumppani, tuki ja turva, yhteistä juteltavaa ja unelmia tulevaisuuteen, yhteinen perhe ja kertyneet muistot. Tuntuu oudolta mikäli en eläisi vanhuuttaa mieheni kanssa. Ehkä kuitenkin saan riittävästi tästä suhteesta sitten.
Teillä on aika kivasti siis asiat. Et ehkä tunnista sitä tunnetta, että pitkässäkin suhteessa voi tuntua ihan oudolta ryhtyä seksiin, kun jutut on olleet pitkään yhtä henkevät kun puolitutun kanssa, ei mitään aavistusta puolin ja toisin mitä toiselle kuuluu ja toinen ei lähde mukaan jos ehdotat yhteisiä tekemisiä ja yrität virittää jotain keskustelua muusta kuin ostoslistasta. Kyllä mä tuon kohtaanto-ongelman kanssa pärjäisin, enkä ihmettele että olet tyytyväinen teidän suhteessa.
ap
Mulla on ollut suhde, jossa mikään muu ei toiminut paitsi seksi. Seksi olikin sitten parasta, mitä olen saanut. Saatettiin siis oikeasti kesken huutotappelun yhtäkkiä alkaa nussia ja hien kuivuttua jatkaa tappelemista. Ei ollut mitenkään tasapainoinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette yhdessä?
Oisko näillä lapsia?
Lapset rikastuttavat elämää. Lapsia lisää ja iloa riittää.
Anyone?