UUDELLEEN NYT. OPINNOISTA!!
Onko täällä musiikin opettajia, tai vaikka opoja?? Tarvitsen apua. Haluan päästä ysiluokan jälkeen johonkin musiikkikoulutukseen! Ongelmana on, että en ole ollut musiikkiopistossa, joten en ole pystynyt tekemään taso suorituksia, jotka vissiin pitää olla suorittettuina musiikkiopintoihin hakiessa! Olen harrastanut musiikkia kansalaisopistossa ja olen bändissä, mutta eihän se riitä?? Ensi syksynä menen kyllä opistoon kitaransoiton merkeissä, mutta eihän niitä tasoja kerkeä suorittaa yhdessä vuodessa?? Olen paniikissa, koska minun on pakko päästä musiikilliseen koulutukseen, mutta en tiedä miten pääsisin! Musiikkilukio ei tavallaan ole vaihtoehto, koska lukio ei tule toimimaan minun kohdalla. Auttakaa! Onko koulutuksia joihin ei tarvitse taustalle musiikkiopiston tasosuorituksia? Nyt helppiä! Oman opon kanssa en ole päässyt juttelemaan, joten siksi pakko kysyä täältä. Musiikki on intohimoni, enkä aio luovuttaa sen suhteen. Onko esim. Jotain bändilinjaa tms.? Eli olen harrastanut musiikkia, mutta en opistossa.
N15
Kommentit (9)
Opiskele joku muu ammatti ja käy edelleen yksityisillä tunneilla. Ehkä siitä ura urkenee. Jos ei niin on sinulla vaikka sähköasentajan tai lähihoitajan paperit takataskusssa.
Konservatoriot. Toisen asteen ammatillista koulutusta. Nappaa jonkin Suomen konservatorion oo tai toimiston meili tai puh ja kysele.
Tasokokeet voi suorittaa myös yksityisoppilaana. Eli hankit jonkun oettsja, jolla on suhteet johonkin musiikkiopistoon ja suoritat kokeet hänen johdollaan siellä.
kokeita ei myöskään tarvitse suorittaa aivanaludta asti, vaan voit tehdä edim suoraan I-tason (aloittamatta niiltä lasten 1/3 jne. tasoilta), jos opettajasi katsoo, että olet taidoiltasi sillä tasolla. Näin minä nuoreena menettelin. Tosin jännittävän koetielanteen tunteminen ennelta vaikuttaa suoritukseen, (ja sitä kauta arvosanasn) joten jos nyt olisin saamassa tilanteessa, aloittaisin vähän alempaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:22"]Opiskele joku muu ammatti ja käy edelleen yksityisillä tunneilla. Ehkä siitä ura urkenee. Jos ei niin on sinulla vaikka sähköasentajan tai lähihoitajan paperit takataskusssa.
[/quote]
En. Parturi-kampaamo alaa olen miettinyt, mutta sinnekkään en haluaisi. Tämä on ainut asia jota haluan tehdä elämälläni. Olen kasvanut festareilla, ja en todellakaan aio luovuttaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:24"]Tasokokeet voi suorittaa myös yksityisoppilaana. Eli hankit jonkun oettsja, jolla on suhteet johonkin musiikkiopistoon ja suoritat kokeet hänen johdollaan siellä.
kokeita ei myöskään tarvitse suorittaa aivanaludta asti, vaan voit tehdä edim suoraan I-tason (aloittamatta niiltä lasten 1/3 jne. tasoilta), jos opettajasi katsoo, että olet taidoiltasi sillä tasolla. Näin minä nuoreena menettelin. Tosin jännittävän koetielanteen tunteminen ennelta vaikuttaa suoritukseen, (ja sitä kauta arvosanasn) joten jos nyt olisin saamassa tilanteessa, aloittaisin vähän alempaa.
[/quote]
Mutta kauanko niiden suorittamisessa menee?
Ap
Up