Miksi valtion pitää tukea sitä, että ihmiset menevät laivalle ryyppäämään?
"Karut luvut: Viking Linelle tukia 24 miljoonaa, maksaa veroja alle 2 miljoona"
Kommentit (15)
Valtion tehtävä on tukea rikkaita ahvenanmaalaisia mahtisukuja:
"Yhtiö jakoi osinkoja vuoden 2014 tuloksestaan 7,56 miljoonaa. Suurimmat osakkaat ovat ahvenanmaalaiset mahtisuvut."
Miksi valtion pitää tukea mitään?
Jos joku homma ei kannata, eikö sen silloin voi lopettaa?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]
Miksi valtion pitää tukea mitään? Jos joku homma ei kannata, eikö sen silloin voi lopettaa?
[/quote]
Niinpä. Aika paljon löytyisi säästöjä, jos ruvettaisiin perkaamaan näitä älyttömiä tukimuotoja.
Kyllä minäkin voisin perustaa vaikka heti tappiollisen yrityksen. Sitten valtio maksaisi sen verran tukea, että menee plussalle ja voisin jopa maksaa itselleni kunnon osingot!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]
Miksi valtion pitää tukea mitään? Jos joku homma ei kannata, eikö sen silloin voi lopettaa?
[/quote]
Niinpä. Aika paljon löytyisi säästöjä, jos ruvettaisiin perkaamaan näitä älyttömiä tukimuotoja.
[/quote]
Maataloudessa menee eniten veronmaksajien rahoja hukkaan. Maailman pohjoisin maatalousvaltio Suomi maksaa eniten tukea Eussa ja ruoka on juuri siksi Eun kalleinta.
Maataloustuki pitäisi olla kuin lapsilisä eli kaikille viljelijöille saman verran, pinta-ala pohjainen tai tuotantoon sidottu tukeminen on kallista ja tehotonta.
Kaikki tuet pois ja verotus kuntoon.
Minä olen jo moneen kertaan sanonut, että minulle ei tuottaisi minkäänlaisia ongelmia haalia leikattavia miljardeja kasaan. Yritystuet pois, kansalliset maataloustuet pois, ruotsi vähemmistökieleksi. Siinä se, helppoa kuin heinänteko, eikä tarvi ruoskia köyhintä kansanosaa.
eiköhän sitä tueta rekkaliikenteen vuoksi
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:19"]
eiköhän sitä tueta rekkaliikenteen vuoksi
[/quote]
Ei. Rekat voitaisiin kuljettaa joillain vanhoilla lautoilla kapeimmasta kohdasta yli.
Ilman muuta Viking Line Ruotsin puolelle niin pian kuin mahdollista, tai vielä parempi, jos saatais tuupattua koko Ahvenanmaa niille, niin saataisiin säästettyä vielä useammankymmentä miljoonaa lisää, kun ei tarvitsisi enää pumpata tukia tälle "köyhälle" läänille.
Suomalaisten työpaikkoihin laivoilla se ei vaikuttaisi yhtään mitenkään, kun laivalla on oltava sama määrä suomalaista henkilökuntaa, kuin aiemminkin, koska laivojen asiakaspohja ei muuttuisi miksikään.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:17"]
Minä olen jo moneen kertaan sanonut, että minulle ei tuottaisi minkäänlaisia ongelmia haalia leikattavia miljardeja kasaan. Yritystuet pois, kansalliset maataloustuet pois, ruotsi vähemmistökieleksi. Siinä se, helppoa kuin heinänteko, eikä tarvi ruoskia köyhintä kansanosaa.
[/quote]
Samaa mieltä ja yksikään hallitus, oli oikeisto tai vasemmisto, ei ole mitään konkreettista asioille tehnyt.
Samaa puoluetta kaikki?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:32"]Ilman muuta Viking Line Ruotsin puolelle niin pian kuin mahdollista, tai vielä parempi, jos saatais tuupattua koko Ahvenanmaa niille, niin saataisiin säästettyä vielä useammankymmentä miljoonaa lisää, kun ei tarvitsisi enää pumpata tukia tälle "köyhälle" läänille.
Suomalaisten työpaikkoihin laivoilla se ei vaikuttaisi yhtään mitenkään, kun laivalla on oltava sama määrä suomalaista henkilökuntaa, kuin aiemminkin, koska laivojen asiakaspohja ei muuttuisi miksikään.
[/quote]
Itse asiassa ihan varmasti vaikuttaisi, saataisiin lisää virolaisia laivoille töihin. Niitä on todella paljon jo Siljan laivoilla Helsinki - Tukholma välillä, ja ovat halvempia kuin suomalaiset.
Suomen huoltovarmuuden vuoksi olisi syytä olla aluksia Suomen lipun alla. Kriisitilanteessa niillä voitaisiin varmistaa tavaratoimitukset Suomeen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:32"]Ilman muuta Viking Line Ruotsin puolelle niin pian kuin mahdollista, tai vielä parempi, jos saatais tuupattua koko Ahvenanmaa niille, niin saataisiin säästettyä vielä useammankymmentä miljoonaa lisää, kun ei tarvitsisi enää pumpata tukia tälle "köyhälle" läänille. Suomalaisten työpaikkoihin laivoilla se ei vaikuttaisi yhtään mitenkään, kun laivalla on oltava sama määrä suomalaista henkilökuntaa, kuin aiemminkin, koska laivojen asiakaspohja ei muuttuisi miksikään. [/quote] Itse asiassa ihan varmasti vaikuttaisi, saataisiin lisää virolaisia laivoille töihin. Niitä on todella paljon jo Siljan laivoilla Helsinki - Tukholma välillä, ja ovat halvempia kuin suomalaiset. Suomen huoltovarmuuden vuoksi olisi syytä olla aluksia Suomen lipun alla. Kriisitilanteessa niillä voitaisiin varmistaa tavaratoimitukset Suomeen.
[/quote]
Tax-free pitäisi kieltää, kyseessähän on EU:n sisäinen liikkenne ja Ahvenanmaa on vain porsaanreikä kieltää lakia. Tämä erityisasema.
Älyttömien tukiaisten sijaan valtio voisi vaikka itse omistaa perustason autolauttoja, joilla hoidettaisiin rekkaliikennettä lyhimmästä kohdasta esim. Naantali-Kapelskär.
Äveriäs porukka kannattaa täyttä markkinataloutta, paitsi ei heidän itsensä saamien tukimuotojen osalta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:48"]
"Karut luvut: Viking Linelle tukia 24 miljoonaa, maksaa veroja alle 2 miljoona"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015061219848717_uu.shtml
[/quote]
Ei pitäisikään tukea