Rippijuhlat perutaan
Ainakin siltä nyt vaikuttaa. Harmittaa ja ärsyttää koska olen jo kaikki tarjoilut tilannut ja muutenkin hoitanut järjestelyt. Kyseessä vain riita tytön kanssa.
Kommentit (217)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:57"]Millaiset ne tytön tilaisuuteen sopivat kengät on? Onko ne teinin mielestä rumat tai ei hänen tyyliinsä sopivat, onko hän voinut vaikuttaa niiden valintaan? Voisitteko ostaa hänelle uudet, jotka saa itse valita, mutta jotka sopivat sekä tilaisuuteen että tyyliin? Jos on tyyliltään gootti niin sen tyylisiä avokkaita löytyy kyllä. [/quote] Tyyli ei ole tyttömäinen joten ei avokkaita. ap
[/quote]
Ok, mutta millaiset ne toiset kengät sitten ovat, vai onko niitä? Voisitteko mennä kenkäkauppaan etsimään jotain kompromissiä?
[/quote]
Olen ehdottanut tavallisia puvun kenkiä koska laittaa puvun. Mutta hänen mielestään ne ovat liian tylsät ja tavalliset. Ja tilaa lähes aina kenkänsä joten kenkäkauppoja saa kiertää useita.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:44"]Teillä ei asu siellä yhtäkään aikuista? Teinin kanssa riitely ja siitä seuraava rippijuhlien peruminen ei kerro kovin vankasta vanhemmuudesta. [/quote] Minä haluaisin pitää ne juhlat mutta tyttö sanoo ettei tule paikalle jos ei saa tahtoaan läpi. ap [/quote] Sitten annat teinin saada tahtonsa läpi. Muistuta, että opettelee kävelemään kengillään, käske harjoitella kotona tavallisia arkipuuhia tehdessä, ettei vaan mene juhlapäivänä polvet koukussa ja perse pitkänä. [/quote] Sentään uudet kengät, kävellyt samanlaisilla monta vuotta. Hävettää kun sukulaisten tytöt ei tollaisia käytä. ap
[/quote]Ei kaikkien tarvii olla samasta muotista. "Hävettää kun sukulaisten tytöt ei tuollaisia käytä". Ei sukulaisten tarviikkaan, mutta sinun tyttösi haluaa. Tuntuu pahalta,että ihminen , ei saa olla sellainen kuin haluaa, vaan on mentävä massan mukana.Jos kengät on siistit ja sopii juhlavaatteisiin niin mikä ettei. Mitä tyttö aikoo pukea päälleen?
[/quote]
Miesten puvun, ei sitä ihan tavallisinta mallia. Sen hyväksyn, kengät vaan ovat eri asia.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:59"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:57"]Millaiset ne tytön tilaisuuteen sopivat kengät on? Onko ne teinin mielestä rumat tai ei hänen tyyliinsä sopivat, onko hän voinut vaikuttaa niiden valintaan? Voisitteko ostaa hänelle uudet, jotka saa itse valita, mutta jotka sopivat sekä tilaisuuteen että tyyliin? Jos on tyyliltään gootti niin sen tyylisiä avokkaita löytyy kyllä. [/quote] Tyyli ei ole tyttömäinen joten ei avokkaita. ap [/quote] Ok, mutta millaiset ne toiset kengät sitten ovat, vai onko niitä? Voisitteko mennä kenkäkauppaan etsimään jotain kompromissiä? [/quote] Olen ehdottanut tavallisia puvun kenkiä koska laittaa puvun. Mutta hänen mielestään ne ovat liian tylsät ja tavalliset. Ja tilaa lähes aina kenkänsä joten kenkäkauppoja saa kiertää useita. ap
[/quote]
No entä persoonallisemmat puvun kengät? Niitä saa goottikaupoista ja ovat juhlavan näköisiäkin. Vähän nyt mielikuvitusta ja ratkaisuhenkisyyttä kehiin hyvä ihminen! Koittaisit hyväksyä lapsesi sellaisena kuin hän on ja tulla edes vähän vastaan. Tietenkään lapsi ei halua mitään tavallisia peruskenkiä laittaa, kun on tuollaisen tyylin valinnut ja haluaa sen tyylin mukaan mennä.
Anna nyt hyvä ihminen aikuistuvan lapsesi pukeutua niin kuin hänestä itsestään tuntuu luontavalta. Hän on sinusta erillinen yksilö, jolla on oma tyylitajunsa ja makunsa. Kunnioita tytärtäsi, niin hänkin kunnioittaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:44"]Teillä ei asu siellä yhtäkään aikuista? Teinin kanssa riitely ja siitä seuraava rippijuhlien peruminen ei kerro kovin vankasta vanhemmuudesta. [/quote] Minä haluaisin pitää ne juhlat mutta tyttö sanoo ettei tule paikalle jos ei saa tahtoaan läpi. ap [/quote] Sitten annat teinin saada tahtonsa läpi. Muistuta, että opettelee kävelemään kengillään, käske harjoitella kotona tavallisia arkipuuhia tehdessä, ettei vaan mene juhlapäivänä polvet koukussa ja perse pitkänä. [/quote] Sentään uudet kengät, kävellyt samanlaisilla monta vuotta. Hävettää kun sukulaisten tytöt ei tollaisia käytä. ap
[/quote]Ei kaikkien tarvii olla samasta muotista. "Hävettää kun sukulaisten tytöt ei tuollaisia käytä". Ei sukulaisten tarviikkaan, mutta sinun tyttösi haluaa. Tuntuu pahalta,että ihminen , ei saa olla sellainen kuin haluaa, vaan on mentävä massan mukana.Jos kengät on siistit ja sopii juhlavaatteisiin niin mikä ettei. Mitä tyttö aikoo pukea päälleen?
[/quote]
Aivan. Ei minunkaan poika mene massan mukaan. Minulle ihan sama jos itse tykkää. On pitkä tukka ja pukeutuu aina vanhanaikaisesti ja siististi. Välillä hieman epäkäytännöllistä mutta itse tykkää niin mikä minä olen valittamaan. Ap vois vähän ottaa mallia muista.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]
[/quote]
Miesten puvun, ei sitä ihan tavallisinta mallia. Sen hyväksyn, kengät vaan ovat eri asia.
ap
[/quote]
Onko tullut mieleen, että mitä enemmän lapsesi pukeutumista yrität rajoittaa ja "normalisoida", sitä suurempi tarve ja halu hänellä on kapinoida ja shokeerata?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:44"]Teillä ei asu siellä yhtäkään aikuista? Teinin kanssa riitely ja siitä seuraava rippijuhlien peruminen ei kerro kovin vankasta vanhemmuudesta. [/quote] Minä haluaisin pitää ne juhlat mutta tyttö sanoo ettei tule paikalle jos ei saa tahtoaan läpi. ap
[/quote]
No sitten ei tule paikalle. Hänelle se vaan on nolloa. Juhlat onnistuu ilman juhlakaluakin.
"Tyttö ei todellakaan laita tollasia kenkiä. Tilaisuuteen pukeudutaan siihen kuuluvalla tavalla.
Ilmoitat tytölle, että jos hän käyttäytyy noin ajattelemattomasti ja on vahvasti sitä mieltä, että ei tule juhliin, yksinkertaisesti ilmoitat että ripillepääsy perutaan kokonaan, ei kirkkoa, ei juhlia ei lahjoja, ja järjestelyihin menneet rahat hän korvaa kk rahoistaan tai työllään. Kiittämätön likka sulla kyllä on."
Äitinä ja isoäitinä ja satoja rippijuhlia juhlineena sanoisin, että kannattaa vähän löysentää narua, jolloin nuori tulee paljon lähemmäksi, omasta tahdostaa ja on hyvä muistaa Raamatusta rippikoulun keskeinen sanoma :
Evankeliumi Matteuksen mukaan 18
1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
10. Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:43"]Tyttö haluaisi laittaa järkyttävät kengät kirkkoon ja juhliin. Liian korkeat ja ei tilaisuuteen sopivat.
ap
[/quote]
Kumpi teistä pn aikuinen, jos olet valmis peruuttamaan juhlat noin typerän syyn takia. Itsehän tyttö kengillään tasapainoilee, mitä väliä?
Aijot siis pilata lapsesi rippijuhlan? Tai oikeastaan olet tainut pilata ne jo. Jäipä lapselle hyvät muistot rippikesästä.Mitä väliä yksillä kengillä? Ja rohkea on se joka pukeutuu niin kuin haluaa,muut menee lauman mukana. Anna tyttäresi laittaa haluamansa kengät. Laita muuten kuva niistä kengistä tänne. Ei ne nyt voi niin pahat olla. Nehän on vaan kengät. Veljeni tuli kerran aamutossuissa lapsemme rippijuhliin(vai olikohan lakkiaiset) kun ei ollut lähtökiireessä muistanut vaihtaa kenkiä. Hyvin nekin juhlat meni.Kengistä huolimatta;)
Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka moni täällä tyttöä puolustava antaisi oman tyttärensä laittaa jalkaan polviin saakka ylettyvät solkikengät joissa on kunnon platformit? Mä sain käsityksen että kyseessä on samantyyliset kuin esim Kiss-yhtyeen lavakengät.
Meillä ei todellakaan pukeutuisi sellaisiin rippijuhlissaan. Ennemmin peruisin koko juhlat.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:47"]Huh, mikä hirviö mutzilla! Tai provo. [/quote] Kengät ei ole ns. normaalit korkkarit. Polveen asti olevat solkikengät. Ei sentään piikkikorko vaan platform. Laittaisi edes tavalliset kengät. ap [/quote] Eivät ne alban alta näy. [/quote] Mutta juhlissa kyllä näkyy. Ja alba ei peitä kengän pohjia. ap [/quote] Ja sinä häpeäisit niin, että perut koko juhlat? Ripille pääsy on tärkeä juttu, älä pilaa tyttäresi muistoa koko juhlista siksi, että et tykännyt hänen kengistään.
[/quote]
Ja pyh. Ripille pääsy ei merkkaa nuorille mitään. Kukaan ei oikeasti usko vaikka on uskon tunnustusjuhlassa. Lahjat on juhlan idea.
Kuule, yhdet kengät on aivan pientä iäisyyden rinnalla. Sinun kannattaa äitinä valita, mitä taisteluja käyt teinisi kanssa. Kengät eivät ole sellainen taistelu, eivätkä nuoren juhlan peruminen.
Teet lapsellesi hallaa jos häpeät häntä. Hän haluaa erottua massasta ja sinun tehtäväsi on hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on. Kai haluat, että hänestä kasvaa tasapainoinen aikuinen jolla on terve itsetunto?
Creepers-tyyliset kengät voisivat sopia puvun kanssa.
Natsimutsi. Yrität siis pakottaa tyttäresi omaan muottiisi, etkä kunnioita häntä vähääkään.
Kummallinen asenne tuo, että häpeää omaa lastaan. Mitä väliä sillä on, mitä muut sukulaiset ajattelevat. Ainoastaan sillä on väliä, että tyttäresi juhlapäivä on kaikilta osin hänen näköisensä ja hänelle mieluinen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]
[/quote]
ap
[/quote]
Onko tullut mieleen, että mitä enemmän lapsesi pukeutumista yrität rajoittaa ja "normalisoida", sitä suurempi tarve ja halu hänellä on kapinoida ja shokeerata?
[/quote]
Kyllä juhliin pitää pukeutua siististi, ei mihinkään platform kenkiin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:16"]Ihan mielenkiinnosta kysyn kuinka moni täällä tyttöä puolustava antaisi oman tyttärensä laittaa jalkaan polviin saakka ylettyvät solkikengät joissa on kunnon platformit? Mä sain käsityksen että kyseessä on samantyyliset kuin esim Kiss-yhtyeen lavakengät.
Meillä ei todellakaan pukeutuisi sellaisiin rippijuhlissaan. Ennemmin peruisin koko juhlat.
[/quote]
Samaa mietin minäkin. Ap on oikeassa, en vain tiedä tarkalleen minkälaisia kenkiä tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:44"]Teillä ei asu siellä yhtäkään aikuista? Teinin kanssa riitely ja siitä seuraava rippijuhlien peruminen ei kerro kovin vankasta vanhemmuudesta. [/quote] Minä haluaisin pitää ne juhlat mutta tyttö sanoo ettei tule paikalle jos ei saa tahtoaan läpi. ap [/quote] Sitten annat teinin saada tahtonsa läpi. Muistuta, että opettelee kävelemään kengillään, käske harjoitella kotona tavallisia arkipuuhia tehdessä, ettei vaan mene juhlapäivänä polvet koukussa ja perse pitkänä. [/quote] Sentään uudet kengät, kävellyt samanlaisilla monta vuotta. Hävettää kun sukulaisten tytöt ei tollaisia käytä. ap [/quote]Ei kaikkien tarvii olla samasta muotista. "Hävettää kun sukulaisten tytöt ei tuollaisia käytä". Ei sukulaisten tarviikkaan, mutta sinun tyttösi haluaa. Tuntuu pahalta,että ihminen , ei saa olla sellainen kuin haluaa, vaan on mentävä massan mukana.Jos kengät on siistit ja sopii juhlavaatteisiin niin mikä ettei. Mitä tyttö aikoo pukea päälleen? [/quote] Miesten puvun, ei sitä ihan tavallisinta mallia. Sen hyväksyn, kengät vaan ovat eri asia. ap [/quote] Onko tullut mieleen, että mitä enemmän lapsesi pukeutumista yrität rajoittaa ja "normalisoida", sitä suurempi tarve ja halu hänellä on kapinoida ja shokeerata? [/quote] Kyllä juhliin pitää pukeutua siististi, ei mihinkään platform kenkiin. Ap
[/quote]Ei se oikeasti ole NIIN TÄRKEÄÄ, anna nyt tytön valita kenkänsä. :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]