Rippijuhlat perutaan
Ainakin siltä nyt vaikuttaa. Harmittaa ja ärsyttää koska olen jo kaikki tarjoilut tilannut ja muutenkin hoitanut järjestelyt. Kyseessä vain riita tytön kanssa.
Kommentit (217)
Etkö ap oppinut viime kerrasta? http://www.vauva.fi/keskustelu/4465848/ketju/taas_riita_tyton_kanssa
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:39"]
Eli kun TEISTÄ joku menee naimisiin, niin vieraan on ihan ok tulla sinne huoranvaatteissa tai lököverkkareissa. Hiiteen käytöstavat ja pukeutumisetiketit.
Kaasokin saa levitellä ihan kunnolla minihamessa morsiamen edessä, ja mitä hittoa se morsian edes pukeutuu morsiusmekkoon.
Identiteettiiä ei kukaan teiniltä kitke pois vaan pitää jokainen TAJUTA, miten pukeudutaan tilanteeseen kuuluvalla tavalla.
Aikuisetkaan kun ei saa ihan jokapaikkaan pukeutua niin kuin huvittaa, niin se vain on, miksi teinille ei voi opettaa miten se oikea elämä pyörii.
[/quote] JUURI NÄIN! Hyvin kirjoitettu!!!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:15"]
Äitinä ja isoäitinä ja satoja rippijuhlia juhlineena sanoisin, että kannattaa vähän löysentää narua, jolloin nuori tulee paljon lähemmäksi, omasta tahdostaa ja on hyvä muistaa Raamatusta rippikoulun keskeinen sanoma :
Evankeliumi Matteuksen mukaan 18
1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
10. Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."
[/quote]
Nimenomaan. Ns uskovana sanon, että Jeesus otti luokseen juuri kaikkein vähäisimmät ja ketä vähiten arvostettiin esim. spitaaliset, lapset ym. Hän ei arvostanut ulkokultaisuutta.
Ei kirkossa olla näyttäytymässä vaatteillaan vaan saamassa siunausta. Jumala hyväksyy mut juuri tällaisena kuin olen. Ei tarvitse esittää mitään.
Anna laittaa kengät, jos ovat korkkarit. Eiväthän ne alban alta näy. Mutaiset kumisaappaat tai rikkinäiset lenkkarit olisivat minusta vähän epäasialliset juhlavaan tilaisuuteen. Että arvostaa toisten juhlaa, pitää olla itsekin juhlava. Se on minusta kunnioitusta juhlan sankaria kohtaan. Mutta sankari itse saa minusta pukeutua omaan tyyliinsä. Jumalalle asialla ei ole merkitystä.
[/quote] Jaa-a, unohditte sitten esim käskyn, KUNNIOITA ISÄÄSI JA ÄITIÄSI ja monet muut kohdat siitä miten lapsen pitäisi totella vanhempiaan. Jos siteeraatte Raamattua niin älkää niinkuin "piru sitä lukisi".
Ilmoittaisin teinille, että ok, laittaa mitä haluaa päälleen, jos kerran pitää luhlia ominaan. Mutta sitten myös hoitaa kaiken organisoinnin _omissa_ juhlissaan, tarjoilut, astioitten keräämiset ja tiskaamiset, siivoamiset, vieraiden viihdyttämisen jne. Tarjottavat ja muut on tilattu, ja olet ne maksanut, mutta siihen loppuu teinin palvelu.
Jos äiti järjestää juhlat, ja teini pelkästään 'toteuttaa itseään' ja kerää hyödyn (=rahat ja lahjat), niin se asettaa äidin pelkästään maksavan orjan asemaan. En kyllä suostuisi itse.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:43"]
Tyttö haluaisi laittaa järkyttävät kengät kirkkoon ja juhliin. Liian korkeat ja ei tilaisuuteen sopivat. ap
[/quote]
15-vuotias haluaa päättää itse pukeutumisestaan (yllätys yllätys) ja ap peruu juhlat. Kumpi aikuinen ja kumpi laps,i tyttö vai ap?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:24"]
Etkö ap oppinut viime kerrasta? http://www.vauva.fi/keskustelu/4465848/ketju/taas_riita_tyton_kanssa
[/quote]
Selvästi sama ap. Jos tytär kerran sai mennä serkun rippijuhliin maihareissa tai platformeissa, miksi ihmeessä hän ei saisi käyttää sellaisia omissa juhlissaan?
Nuorten kanssa kantsii tehdä kompromisseja.. Nuoren kannattaa jutella asiasta rippikoulun opettajien kanssa. Yleensä me ollaan hyvin suvaitsevia. -nuorisotyönohjaaja, joka pyrkii ymmärtämään nuoria-
En pitäis tota goottityyliä pahana, kun oon ollut rippijuhlissa, missä ripille päässyt oli pukeutunut hävyttömän lyhyeen lolita-asuun :-D
Eikö edes rahasta suostu laittaa toisia kenkiä?
Mitä vitun väliä jollain kengillä. Toivottavasti on provo.
" Äitinä ja isoäitinä ja satoja rippijuhlia juhlineena sanoisin, että kannattaa vähän löysentää narua, jolloin nuori tulee paljon lähemmäksi, omasta tahdostaa ja on hyvä muistaa Raamatusta rippikoulun keskeinen sanoma :
Evankeliumi Matteuksen mukaan 18
1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
2. Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
4. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
5. Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut.
10. Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa."
[/quote] Nimenomaan. Ns uskovana sanon, että Jeesus otti luokseen juuri kaikkein vähäisimmät ja ketä vähiten arvostettiin esim. spitaaliset, lapset ym. Hän ei arvostanut ulkokultaisuutta.
Ei kirkossa olla näyttäytymässä vaatteillaan vaan saamassa siunausta. Jumala hyväksyy mut juuri tällaisena kuin olen. Ei tarvitse esittää mitään.
Anna laittaa kengät, jos ovat korkkarit. Eiväthän ne alban alta näy. Mutaiset kumisaappaat tai rikkinäiset lenkkarit olisivat minusta vähän epäasialliset juhlavaan tilaisuuteen. Että arvostaa toisten juhlaa, pitää olla itsekin juhlava. Se on minusta kunnioitusta juhlan sankaria kohtaan. Mutta sankari itse saa minusta pukeutua omaan tyyliinsä. Jumalalle asialla ei ole merkitystä.
[/quote] Jaa-a, unohditte sitten esim käskyn, KUNNIOITA ISÄÄSI JA ÄITIÄSI ja monet muut kohdat siitä miten lapsen pitäisi totella vanhempiaan. Jos siteeraatte Raamattua niin älkää niinkuin "piru sitä lukisi"."
Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
"Jumalan tahto on, että jokaisella lapsella on isä ja äiti. Heille kuuluu erityinen arvo ja kunnioitus siksi, että he ovat vanhempiamme.
Vanhempien tehtävänä on suojella lasta huolehtimalla hänen hyvinvoinnistaan ja kasvatuksestaan. Heidän tulee ohjata häntä tuntemaan Jumala ja rakastamaan lähimmäistään. Lapsella puolestaan on tarve ja oikeus voida kunnioittaa vanhempiaan.
Vaikka vanhemmat toivovat lapsilleen hyvää, heidän sanansa ja tekonsa saattavat silti olla rakkaudettomia ja vääriä. Silloinkin, kun päätämme tehdä vastoin vanhempien tahtoa, meidän on kuunneltava ja arvostettava heitä. Käsky velvoittaa myös aikuisia kunnioittamaan vanhempiaan ja pitämään heistä huolta.
Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaisia Herraa totellen, sillä se on oikein. ”Kunnioita isääsi ja äitiäsi” on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: ”jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä”. Ja te isät, älkää herättäkö lapsissanne vihaa, vaan kasvattakaa ja ojentakaa heitä Herran tahdon mukaan. (Ef. 6:1–4)
Miksi tuollainen ateisti-gootti edes kävi rippikoulun?
Vaadi kirkkoon eri kengät ja anna laittaa juhliin haluamansa kengät. Sopiva kompromissi, ja juhlat tulevat!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 11:43"]Pidettiinkö juhlat? Huhuu ap?
[/quote]
Kyllä pidettiin, ei siinä muu auttanut.
Ap
Mitkähän kengät tytöllä oli? Onko lesbo?
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän kengät tytöllä oli? Onko lesbo?
Kaikki hyvännäköset gootit on vähintään bi.
Porvooo