Rippijuhlat perutaan
Ainakin siltä nyt vaikuttaa. Harmittaa ja ärsyttää koska olen jo kaikki tarjoilut tilannut ja muutenkin hoitanut järjestelyt. Kyseessä vain riita tytön kanssa.
Kommentit (217)
Tyttö ei todellakaan laita tollasia kenkiä. Tilaisuuteen pukeudutaan siihen kuuluvalla tavalla.
Ilmoitat tytölle, että jos hän käyttäytyy noin ajattelemattomasti ja on vahvasti sitä mieltä, että ei tule juhliin, yksinkertaisesti ilmoitat että ripillepääsy perutaan kokonaan, ei kirkkoa, ei juhlia ei lahjoja, ja järjestelyihin menneet rahat hän korvaa kk rahoistaan tai työllään.
Kiittämätön likka sulla kyllä on.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:44"]Teillä ei asu siellä yhtäkään aikuista? Teinin kanssa riitely ja siitä seuraava rippijuhlien peruminen ei kerro kovin vankasta vanhemmuudesta. [/quote] Minä haluaisin pitää ne juhlat mutta tyttö sanoo ettei tule paikalle jos ei saa tahtoaan läpi. ap
[/quote]
Sitten annat teinin saada tahtonsa läpi. Muistuta, että opettelee kävelemään kengillään, käske harjoitella kotona tavallisia arkipuuhia tehdessä, ettei vaan mene juhlapäivänä polvet koukussa ja perse pitkänä.
[/quote]
Sentään uudet kengät, kävellyt samanlaisilla monta vuotta. Hävettää kun sukulaisten tytöt ei tollaisia käytä.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:47"]Huh, mikä hirviö mutzilla! Tai provo.
[/quote]
Kengät ei ole ns. normaalit korkkarit. Polveen asti olevat solkikengät. Ei sentään piikkikorko vaan platform. Laittaisi edes tavalliset kengät.
ap
[/quote]
Eivät ne alban alta näy.
[/quote]
Mutta juhlissa kyllä näkyy. Ja alba ei peitä kengän pohjia.
ap
[/quote]
Kurjaa, että tyttären täytyy olla juhlapäivänään äitinsä nukke. Äiti häpeää muuten lastaan. Voi voi... :(
Onko tämä se sama tyttö, joka halusi laittaa sukulaisen synttäreille (?) goottikengät?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:51"]Goottityylinen teini? Anna sen laittaa ne kengät, omapa on häpeänsä. Eikä ne sieltä kaavun alta mihinkään näy.
[/quote]
Taitaa olla gootti. Ei omista pitkää tukkaa, mutta sanonut olevansa deathrock tyyliä edustava. Saan hävetä.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:55"]Onko tämä se sama tyttö, joka halusi laittaa sukulaisen synttäreille (?) goottikengät?
[/quote]
Meillä tyttö on ainoa joka suvussa on erikoinen tyyliltään. Sukulaisten syntymäpäivät ei merkkaa enään kun eivät juhlia halua.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:47"]Huh, mikä hirviö mutzilla! Tai provo.
[/quote]
Kengät ei ole ns. normaalit korkkarit. Polveen asti olevat solkikengät. Ei sentään piikkikorko vaan platform. Laittaisi edes tavalliset kengät.
ap
[/quote]
Eivät ne alban alta näy.
[/quote]
Mutta juhlissa kyllä näkyy. Ja alba ei peitä kengän pohjia.
ap
[/quote]
Ja sinä häpeäisit niin, että perut koko juhlat? Ripille pääsy on tärkeä juttu, älä pilaa tyttäresi muistoa koko juhlista siksi, että et tykännyt hänen kengistään.
Hih, mun tyttöni kysyi viime kesänä, onko pakko laittaa korkkarit rippijuhliin. Ei itse halunnut, kun ei osaa niillä kävellä. Eikä tietenkään ollut pakko, ihan itse sai kenkänsä valita. Mutta kyllä siellä taisivat kaikki muut tytöt korkkareilla olla, osalla matalammat, osalla tosi korkeat korot. Helman pituudet aika lyhyitä ja yläosat avoinaisia, mutta eivät kyllä liian paljastavia. Nättejä teinityttöjä kesähelteillä, kyllä minun mielestäni voivat käsivarret, hartiat, sääret ja polvet paljaina olla - kirkossa kuitenkin on albat päällä.
Pistäkööt aikuiset sitten peittävämpiä vaatteita, kirkkoon ainakin. Ei nuorten tyttöjen tarvitse pukeutua kuin keski-ikäisten, kunhan nyt eivät takapuolet tai tissit vilkkuen kulje.
Kannattaa "valita taistelunsa", onko kenkien koron korkeus todella riidan arvoista? Niin ja kuopuksellani on muuten ensi kesänä rippijuhlat ja korkkarit on jo valittuna :)
Millaiset ne tytön tilaisuuteen sopivat kengät on? Onko ne teinin mielestä rumat tai ei hänen tyyliinsä sopivat, onko hän voinut vaikuttaa niiden valintaan? Voisitteko ostaa hänelle uudet, jotka saa itse valita, mutta jotka sopivat sekä tilaisuuteen että tyyliin? Jos on tyyliltään gootti niin sen tyylisiä avokkaita löytyy kyllä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]Ostakaa pitkä juhlamekko?
[/quote]
Ei mekkoa laita. Eikä se haittaa minua, kunhan siistit vaatteet laittaa.
ap
No voihan v. Minunkin tyttäreni rippijuhlat on tulossa. Hän saa pukeutua juuri niin kiin haluaa juhliinsa, hänen juhlansahan ne ovat. Alba kyllä takaa säädyllisyyden siellä kirkossa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:57"]Millaiset ne tytön tilaisuuteen sopivat kengät on? Onko ne teinin mielestä rumat tai ei hänen tyyliinsä sopivat, onko hän voinut vaikuttaa niiden valintaan? Voisitteko ostaa hänelle uudet, jotka saa itse valita, mutta jotka sopivat sekä tilaisuuteen että tyyliin? Jos on tyyliltään gootti niin sen tyylisiä avokkaita löytyy kyllä.
[/quote]
Tyyli ei ole tyttömäinen joten ei avokkaita.
ap
31 jatkaa: en huomannut noita gootti-kommentteja. Mutta edelleen, onko tämä oikeasti riidan arvoinen asia? Menevätkö juhlat todella pilalle sen takia, että teini haluaa näyttää itseltään, etsiä tyyliään, ehkä vähän provosoidakin? Jos osaa kuitenkin käyttäytyä, niin eikö se riitä?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:53"]Tyttö ei todellakaan laita tollasia kenkiä. Tilaisuuteen pukeudutaan siihen kuuluvalla tavalla.
Ilmoitat tytölle, että jos hän käyttäytyy noin ajattelemattomasti ja on vahvasti sitä mieltä, että ei tule juhliin, yksinkertaisesti ilmoitat että ripillepääsy perutaan kokonaan, ei kirkkoa, ei juhlia ei lahjoja, ja järjestelyihin menneet rahat hän korvaa kk rahoistaan tai työllään.
Kiittämätön likka sulla kyllä on.
[/quote]
Ei todellakaan ole juhliin sopivat. Ja nekin on itse maksanut joten siihen en voi vedota. Liian pitkät varret ja liian korkeat.
ap
Ap, valivalivali. Ei ole sinun kenkäsi.:):):)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:57"]Millaiset ne tytön tilaisuuteen sopivat kengät on? Onko ne teinin mielestä rumat tai ei hänen tyyliinsä sopivat, onko hän voinut vaikuttaa niiden valintaan? Voisitteko ostaa hänelle uudet, jotka saa itse valita, mutta jotka sopivat sekä tilaisuuteen että tyyliin? Jos on tyyliltään gootti niin sen tyylisiä avokkaita löytyy kyllä. [/quote] Tyyli ei ole tyttömäinen joten ei avokkaita. ap
[/quote]
Ok, mutta millaiset ne toiset kengät sitten ovat, vai onko niitä? Voisitteko mennä kenkäkauppaan etsimään jotain kompromissiä?
Eivät ne ole sinun juhlasi vaan tytön, joten anna hänen valita itse!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:55"]
Onko tämä se sama tyttö, joka halusi laittaa sukulaisen synttäreille (?) goottikengät?
[/quote]
Ei kun serkun rippijuhlathan ne taisi olla.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:43"]
Tyttö haluaisi laittaa järkyttävät kengät kirkkoon ja juhliin. Liian korkeat ja ei tilaisuuteen sopivat. ap
[/quote]
Kannattaa keskustella tytön kanssa siitä, että miksi juuri nämä kengät rippijuhliin. Yleensä nuorilla on perusteluja, joita kannataa kuunnella ja joiden avulla etsiä kompromissia. Jos ainoa kriteeri on se, että ne shokeeraa, voi kysyä, miksi se on tytölle tärkeää. Kun tietää kenkien valinnan perustelut, on helpompi ne helpompi teilata.