Taas riita tytön kanssa
Vaatteista kyse, en tiedä mitä teen. Kyse juhlapukeutumisesta serkun rippijuhliin.
Kommentit (77)
Tyttö halusi laittaa puvun päälle, koko musta tai valkoinen röyhelöpaita. Ei missään nimessä saa mekkoa edes ehottaa. Ja pyysin hiuksia siistimään, ei siihenkään suostu.
No mikäs tytön ehdottamassa vaatetuksessa vikana? Jos ei mekko nappaa, niin sitten ei. Eikö ulkonäkö oo jokaisen oma asia?
Tyttö haluaa siis pukeutua tummaan juhlapukuun, mutta se ei käy sulle?
Ja kengät täytyy olla joko maiharit tai goottibootsit. Hiuksien kanssa kiistelty jo useamman kerran.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:05"]Tyttö haluaa siis pukeutua tummaan juhlapukuun, mutta se ei käy sulle?
[/quote]
juhlat ovat kesällä, muut pukeutuvat valkoiseen, mutta minun tyttö haluaa välttämättä pukeutua mustaan. Tympii
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:05"]Tyttö haluaa siis pukeutua tummaan juhlapukuun, mutta se ei käy sulle? [/quote] juhlat ovat kesällä, muut pukeutuvat valkoiseen, mutta minun tyttö haluaa välttämättä pukeutua mustaan. Tympii
[/quote]
Ei kai nyt tommosesta kannata riidellä. Tytöllä on oma tyylinsä ja sillä hyvä :)
No mitä jos antaisi tyttäresi olla oma itsensä. Sano että saa pukeutua pukuun kunhab kengät on jotain muuta. Kompromissin paikka, Itselläni on myös todella epämukava ja vieras olo mekossa, joten ole kiltti äläkä pakota tytärtäsi inhoamaan sinua pelkkien vaatteiden takia.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:05"]Tyttö haluaa siis pukeutua tummaan juhlapukuun, mutta se ei käy sulle? [/quote] juhlat ovat kesällä, muut pukeutuvat valkoiseen, mutta minun tyttö haluaa välttämättä pukeutua mustaan. Tympii
[/quote]
Ei kai nyt tommosesta kannata riidellä. Tytöllä on oma tyylinsä ja sillä hyvä :)
[/quote]
Tyyli vaan sattuu olemaan riian radikaali juhliin.
ap
Jos teinikapina ilmenee noin, että haluaa pukeutua oman mielnsä mukaan, ehkä vähän erikoisesti eikä äidin mielen mikaan, niin se on vielä aika harmitonta. Anna tytön tehdä oman mielnsä mukaan, älä välitä sukulaisten reaktioista. Ole ylpeä tyttärestäsi, joka ei mene massan mukana vaan haluaa olla yksilö.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:14"]No mitä jos antaisi tyttäresi olla oma itsensä. Sano että saa pukeutua pukuun kunhab kengät on jotain muuta. Kompromissin paikka, Itselläni on myös todella epämukava ja vieras olo mekossa, joten ole kiltti äläkä pakota tytärtäsi inhoamaan sinua pelkkien vaatteiden takia.
[/quote]
Mutta ei tytölle muut kengät kelpaa. En edes osaa ehdottaa vaihtoehtoja. Ja pyysin lisäksi vähentämään meikkiä ja ottamaan lävärit pois. Ei suostu, vaikka kyse vain muutamasta tunnista.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:14"]No mitä jos antaisi tyttäresi olla oma itsensä. Sano että saa pukeutua pukuun kunhab kengät on jotain muuta. Kompromissin paikka, Itselläni on myös todella epämukava ja vieras olo mekossa, joten ole kiltti äläkä pakota tytärtäsi inhoamaan sinua pelkkien vaatteiden takia. [/quote] Mutta ei tytölle muut kengät kelpaa. En edes osaa ehdottaa vaihtoehtoja. Ja pyysin lisäksi vähentämään meikkiä ja ottamaan lävärit pois. Ei suostu, vaikka kyse vain muutamasta tunnista.
[/quote]
Entä pukukengät? Tässä ihan hyvä kompromissi molemmille.
Kompromisseja! Varatkaa kampaajalle aika. Mietitte jo etukäteen miten hiukset laitetaan.
Musta on ok väri, maiharit ei ole ok juhliin. Jos ei löydy ratkaisua niin menette kaupoille.
Tottakai tyttö saa pitää tyylinsä mutta pitää ymmärtää että juhlissa myös on ideana juhlistaa sitä tilaisuutta/henkilöä. Tyylistään ei tarvitse luopua vaan nimenomaan olla luova tilanteen mukaan. Näin minä omille lapsille opetan.
Itse olet tuon tyylin sallinut, onneksi omat lapset pukeutuu siististi eikä edes harkitse lävistyksiä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:27"]
Kompromisseja! Varatkaa kampaajalle aika. Mietitte jo etukäteen miten hiukset laitetaan. Musta on ok väri, maiharit ei ole ok juhliin. Jos ei löydy ratkaisua niin menette kaupoille. Tottakai tyttö saa pitää tyylinsä mutta pitää ymmärtää että juhlissa myös on ideana juhlistaa sitä tilaisuutta/henkilöä. Tyylistään ei tarvitse luopua vaan nimenomaan olla luova tilanteen mukaan. Näin minä omille lapsille opetan.
[/quote]
Tyttö ei salli mohawkin vai mikälie tukan leikkaamista. Ja sivusiilin pyysin kasvattamaan edes vähän pidemmäksi.
ap
Ap, minkälaisista goottikengistä kyse? Siskoni on gootti ja hänen kenkänsä ovat olleet juhliin kuin juhliin sopivat. Kyllä tytön pitää saada oma tyyli säilyttää, hänen asiansa se on ei sinun.
Maiharit on ihan ok, kunhan ne on siistit ja puhtaat. Ostatte vaikka uudet, jos on tarvis. Ole tyytyväinen, että tyttö sentään suostuu lähtemään juhliin, itse en olisi halunnut aikanaan osallistua yksiinkään rippijuhliin.
Miksi tytön pitäisi muokata ulkonäköään sinun vuoksesi ap?
Miten sä olet nyt ajatellut tämän ratkaista?
Aika miesmäinen tyyli tytöllä. Ja mikset aseta rajoja?
Täsmennätkö vähän? Miten tyttö haluaisi pukeutua ja miten sinä haluaisit hänen pukeutuvan?