Olenko kohtuuton jos pyydän miestä hoitamaan lasta yyön yli?
Minulla on suuri tentti aamulla, mutta en ole saanut kunnolla nukuttua enkä luettua, koska 1-vuotias ollut sairaana koko viikon. Ehdotin miehelle, että nukkuisin yön ystävän luona naapurissa, jotta saisin vielä illalla luettua ja yön nukuttua ilman, että olisin lapsen kanssa hereillä koko yön taas. Siitäkös sota syttyi. Mies on lomalla ja ollut tämän viikon reissussa, joten lapsi ollut täysin vastuullani kun ei päiväkotiinkaan voinut viedä. Miehen mielestä lapsi tarvitsee yöllä äitiä (= mies on aina nukkunut vierashuoneessa ettei lapsi häiritse, eikä ole mitään halua muuttaa toimivaa systeemiä, ei siis ikinä ole llaittanut lasta yöunille eikä herännyt yöllä), eikä todellakaan tuohon suostu. Lapsellisesti sanoi tulevansa itkevän lapsen kanssa hakkaamaan ovikelloa sitten yöllä, jos menen. Olen niin stressaantunut ja väsynyt, etten edes ajattele enää sselkeästi. Olenko vaatimuksineni kkohtuuton?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:10"]Te naiset, joiden miehet eivät hoida lasta: te MAHDOLLISTATTE sen lusmuilun ihan itse. Jos miehelle antaa vastuun kontrolloimatta joka liikettä, se mies myös hoitaa sen lapsen. Ap, mene jonnekin muualle kuin naapuriin, äläkä kerro miehelle minne menet. Kyllä se sen lapsensa hoitaa jos ei halua heitteillejättösyytettä.
[/quote]
Heitteillejättösyyte lohduttaa kovin vähän, jos jotakin oikeasti tapahtui sinä aikana, kun huolehtiva vanhempi on päättänyt pakottaa toisen lapsenhoitoon. Eräskin äiti jätti epileptisen lapsen isänsä kanssa yöksi kotiin, juuri tuolla periaatteella. Mies osasi kyllä hoitaa epilepsiakohtauksen, mutta ei halunnut olla yksin vastuussa. Jätti 2v lapsen nukkumaan, lähti baariin... Tuloksena epileptiseen kohtaukseen menehtynyt 2v. Äitiä ei todellakaan ole lohduttanut tieto siitä, että isä joutui asiasta oikeuteen ja peräti sai lievän rangaistuksen. Yllättäin erosivat tapauksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:18"]
Miksi noin hirveästi alapeukkuja? Koska olen kohtuuton? Ap
[/quote]
Et ole kohtuuton, miehesi on. Toi peukutus on aika ontuva juttu, tässäkin sen näkee. Nuo alapeukut ovat käänteisiä yläpeukkuja sinun hyväksesi. Alapeukutetaan tota tilannetta, ei sinua.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:18"]
Miksi noin hirveästi alapeukkuja? Koska olen kohtuuton? Ap
[/quote]Ei vaan siksi kun olet tuollaisen miehen kanssa. Miehesi on luuseri ja et ole kohtuuton.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:31"]Miten hemmetissä olet lisääntynyt moisen luolamiehen kanssa? Totta hitossa isän kuuluu välillä lasta hoitaa. [/quote] Ihan rehellisesti voin sanoa, etten tiennyt. Se niistä kauniista lupauksista ja keskusteluista. Mies vielä kärttää toista lasta, mutta arvatkaa vaan tuleeko.
[/quote]
Eikös sulla sellainen jo ole?
Miehesi on itsekeskeinen ääliö. Etkö ole koskaan vaatinut itsellesi yhtään mitään?
Noille jotka tulevat jeesustelemaan, että miksi lisäännyit moisen keskenkasvuisen kanssa: Ihan oikeasti koskaan ei voi tietää.
Me olimme olleet yhdessä 12 vuotta ja mies oli se, joka sai vauvakuumeen. Keskustelimme, keskustelimme ja keskustelimme, ja mies lupasi yhdeksan hyvää ja kymmenen kaunista. Annoin periksi, jätimme ehkäisyn pois, tulin raskaaksi, saimme lapsen.
Jokainen varmaan arvaa, miten siinä sitten kuitenkin lopulta kävi. :(
Ota ero nyt, turha alistua kynnysmatoksi yhtään pitempään kuin on pakko.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:33"]
Joopa joo,
Moniko nainen täällä hyppisi riemusta jos mies sanoisi menevänsä naapuriin yöksi :D
[/quote]Monikohan täällä hyppisi riemusta jos mies olisi yksin hoitanut lasta kaikki yöt?Aika moni varmaan. Ja jos mies haluaisi nukkua yhtenä yönä kun lapsi olisi vuoden vanha, moni varmaan suostuisi siihen, ilman ,että miehen tarviisi lähteä naapuriin.