Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottakaa itse vastuu lapsistanne

Vierailija
14.06.2015 |

Tossa toisessa ketjussa just kysellään, että voiko viedä oksentanutta lasta synttäreille. Ja yksi vastaus oli, että kysy juhlien järjestäjältä. No ette hitto vie kysy! Mua rassaa niin paljon, että ihan päivänselvistä asioista kysellään ja näin siirretään vastuu toiselle. Ei, sairas lapsi jää kotiin, sinä vanhempana kannat tästä päätöksestä (ja sen mahdollisesti aiheuttamasta pahasta mielestä) vastuun.

Mä en ymmärrä, miksi kylässä vanhempi kysyy emännältä, että saako lapsi juosta ympäriinsä keksin kanssa. Tai kanniskella kenkiä sisällä ympäriinsä. Tai irrotella kylppärissä puhtaat pyykit telineestä ja levittää ne lattialle. Tai repiä pihalla kukkia. Arrgh! Näitä kaikkia on multa kysytty, kun nuppunen on jo päässyt hyvään vauhtiin. Helvetti, ei saa! Miksi saisi? Saako kotona? 

Itse pidän huolen, että lapsi ei sotke tai riko paikkoja. Vahinkoja sattuu, se on inhimillistä, eikä aina ehdi olemaan tilanteen tasalla. Mutta mua rassaa se,  että kysytään, että saako. Jos mun lapsi haki kenkänsä eteisestä ja toi ne olkkariin, ohjeistin viemään takaisin tai vietiin yhdessä. Jos tähän emäntä olisi itse sanonut, että "ei haittaa, anna tuoda", niin asia on eri. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin oikeassa. Osa vanhemmista kysyy lapselta! Ihan hukassa ollaan ja sitten ihmetellään, kun lapsikin on. Koulussa sitten lapsi tipahtaa jalustalta ja alkaa kaikenlaiset psyykkiset oireet kun minäkuva on ihan pielessä ja vanhemmat syyttää muita.

Vierailija
2/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssiskoni kertoi tuossa joku aika sitten että: "Noniin, nyt mä en enää provosoidu ja suutu kun poika ei mee nukkuu, tehköön mitä huvittaa sit, saatana. Poika vie mua ihan 6-0. "

Pojalla ikää alle 2v.

Suosittelin antamaan sen sinne tukiperheeseen ihan pysyvästi. Yllättäen pojan sossu mun kanssa eri mieltä kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus hukassa.

Vierailija
4/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sä et kehtaa sanoa, ettei saa? 

Vierailija
5/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:37"]

Ssiskoni kertoi tuossa joku aika sitten että: "Noniin, nyt mä en enää provosoidu ja suutu kun poika ei mee nukkuu, tehköön mitä huvittaa sit, saatana. Poika vie mua ihan 6-0. "

Pojalla ikää alle 2v.

Suosittelin antamaan sen sinne tukiperheeseen ihan pysyvästi. Yllättäen pojan sossu mun kanssa eri mieltä kaikesta.

[/quote]

Omituista. Mistä asioista sossu on eri mieltä? Tai en ole yllättynyt, jos hän ei suosittele antamaan vapaaehtoisesti lasta pois, mutta olen yllättynyt, jos hänestä on ok, että alle 2-v päättää itse nukkumaanmenoajoistaan.

Vierailija
6/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:11"]Niin, sä et kehtaa sanoa, ettei saa? 
[/quote]

Totta kai kehtaa sanoa. Mutta tässä oli pointtina miksi vanhemmat kysyvät

Vierailija
7/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:11"]Niin, sä et kehtaa sanoa, ettei saa?  [/quote] Totta kai kehtaa sanoa. Mutta tässä oli pointtina miksi vanhemmat kysyvät

[/quote]

Kyllä, juuri näin. En ymmärrä, että onko joku ihan oikeasti ilonen, jos pikku Nikoliina pesee lattioita puhtailla vaatteilla ja vaikka tällainen outo ihminen löytyisikin, olisi mun mielestä korrektia silti puuttua. Ja kantaa se vanhemman vastuu.

ap