Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista apua olet saanut terveydenhuollosta, kun olet valittanut olevasi äärimmäsein väsynyt?

Vierailija
05.02.2022 |

Mitä tekivät? Olitko työssäkäyvä vai työtön?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Työkaveri sai monen viikon sairasloman. Pärstäkertoimen mukaan menee joka kerta.

Vierailija
22/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin verikokeita mutta mitään syytä ei löytynyt. Hiuksiakin on lähtenyt päästä viimeiset 2 vuotta ja ponnari ohentunut puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapinia ja neuvot keskustella esimiehen kanssa työjärjestelyistä.

Vierailija
24/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että ihmisillä on niin huonoja kokemuksia terveyskeskuksista. Itselläni ei ole mitään yksityisiä vakuutuksia joten tk:ssa asiat hoidetaan. Olen kai sitten onnekas kun olen aina saanut hyvää palvelua ja hoitoa. 

Vierailija
25/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselta puolelta eläkeiän kynnyksellä oleva mieslääkäri sanoi alentuvasti, että "kaikki äidit ovat väsyneitä."

Työterveyslääkäri (mies myös) kehotti alentamaan "tuota sinun stressiäsi" ja kirjoitti viikon sairausloman.

Vierailija
26/37 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Työkaveri sai monen viikon sairasloman. Pärstäkertoimen mukaan menee joka kerta.

Tämä! Toisilla on aina vaikka mitä lääkärintodistuksia ettei tarvitse tehdä sitä eikä tätä, mutta vaikka itsellä olisi sama vaiva, esim. korkea verenpaine, ei kielletty tekemästä yövuoroa kuten eräillä toisilla, ei saanut jatkuvien selkävaivojen takia lausuntoa, että pääsisi kevyempiin töihin, ihan hyödytön paskalaitos koko työterveyshuolto, joutaisi lakkauttaa koko paskasysteemi!!

Vierailija
27/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Toisilla on aina vaikka mitä lääkärintodistuksia ettei tarvitse tehdä sitä eikä tätä, mutta vaikka itsellä olisi sama vaiva, esim. korkea verenpaine, ei kielletty tekemästä yövuoroa kuten eräillä toisilla, ei saanut jatkuvien selkävaivojen takia lausuntoa, että pääsisi kevyempiin töihin, ihan hyödytön paskalaitos koko työterveyshuolto, joutaisi lakkauttaa koko paskasysteemi!!

Tarkennettuna, toisilla on aina VÄITETYSTI lääkärintodistuksia, siihen on helppo aina kusettaja-vetelysten vedota vaikka mitään todistuksia ei olisi olemassakaan...

Vierailija
28/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyviä kokemuksia. Pohdittiin lääkärin kanssa onko fyysistä vai psyykkistä oiretta. Verikokeista löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta, joka selitti oireita. Olen välillä stressaantunut, niin tuo mielialan kartoitus oli myös tärkeä osa selvittelyä.

Vierailija
29/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kerta, kun olen terveydenhuollossa valittanut jatkuvaa väsymystä ja sitä että haluaisin vain nukkua, oli kun huonosti nukkuvan esikoisen vauva-aikana sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Psyk.sairaanhoitaja ääneen ihmetteli, että miten sinua nyt niin kovasti voi väsyttää. Mitään apua en saanut, pelkkää päivittelyä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun väsymystä menen kenellekään valittamaan.

Vanhemmat vauvan kasvatuskouluun niin eivät turhaan kuormittaisi terveydenhuoltoa. Juoksevat lääkärillä kysymässä apua lastenhoitoon, eihän se ole sairaus.

Vierailija
30/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kerta, kun olen terveydenhuollossa valittanut jatkuvaa väsymystä ja sitä että haluaisin vain nukkua, oli kun huonosti nukkuvan esikoisen vauva-aikana sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Psyk.sairaanhoitaja ääneen ihmetteli, että miten sinua nyt niin kovasti voi väsyttää. Mitään apua en saanut, pelkkää päivittelyä. Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun väsymystä menen kenellekään valittamaan.

Vanhemmat vauvan kasvatuskouluun niin eivät turhaan kuormittaisi terveydenhuoltoa. Juoksevat lääkärillä kysymässä apua lastenhoitoon, eihän se ole sairaus.

Synnytyksen jälkeinen masennus ei ole lasten kasvatusongelma. Se on ihan sairaus.

Vierailija
31/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olen ollut. Nuorempana, kun lapsi oli noin parivuotias enkä ollut saanut nukuttua kunnolla, sain muutaman kuukauden sairasloman ja lääkkeet masennukseen ja harhoihin. Väsymyksen lisäksi minulla oli vainoharhoja.

Sairasloman jälkeen palasin töihin mielestäni onnistuneesti. Pääsin vuodeksi toisenlaisiin töihin ja toisenlaiseen ryhmään. Lääkkeitä otin yhä. Lääkkeetkin väsyttivät, mutta säilyttivät henkisen tasapainon.

Myöhemmin yhtenä vuonna todettiin alhainen feeritiini, milä korjaantui, kun aloin kiinnittää huomiota raudan saantiin.

Verikokeita on otettu, mutta kaikki arvot ovat olleet aina kunnossa, kilpirauhanen ja muut. Uniapneakaan ei ole niin paha, että saisin CPAP-laitteen.

Muutama vuosi sitten todettiin pienten verisuonten tauti aivoissa, kun koin vaikeuksia selviytyä töissä. Neurologi totesi työkykyiseksi ja neuvottiin puhumaan esimiehen kanssa, jotta työtehtäviä voisi tuunata sopiviksi. Nyt olen ollut huolissani. Olen nykyään paljon hitaampi kuin ennen. Pohdin usein, paljonko se näkyy töissäni muille. En ole ihan vielä eläkeiässäkään. Perhe sanoo, ettei minua vaivaa mikään vaan olen samanlainen kuin ennenkin. Mihin tässä uskoisi.

Vierailija
32/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehotettiin syömään säännöllisesti ja käymään lenkillä. Ei muuta. Ja tämä juttu on tosi. 

Sitten kun menin yksityiselle, alkoi löytyä tukea. Mutta se maksoi todella paljon.

Vierailija
33/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä todettiin traumaperäinen stressihäiriö. Sain masennuslääkkeet.

Vierailija
34/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat aivan pieniä ja minulla oli valtavasti univelkaa ja olin ihan uupunut.

Minut ohjattiin psygologille ja hän määräsi masennuslääkkeet. Itse annoin ratkaisuehdotuksena, että tarvisin pari päivää lomaa, vaikkapa yksin hotellissa, että saisin vain nukkua. Tästä huolestuneena minut ohjattiin suljetulle osastolle, jonka alkukartoituksessa sain vaivoin vakuutettua, että en todellakaan tarvitse mitään suljettua osastoa, ainoastaan kunnon yöunet. Päästivät menemään. 

Sen jälkeen en ole koskaan enää uskaltanut valittaa väsymystä ääneen.

Vierailija
35/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostenäytepurkin käteeni.

Vierailija
36/37 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta sanottiin että olet varmaan masentunut, ja ylipainoakin on, tässä masennuslääkeet, koita nyt laihduttaa. Vasta kolme vuotta sitten tajusin että mulla on ollut aina raudanpuute, löytyi sitten myös todella paha deen puute, folaatin puute, b12 puute ja endometrioosi.. nyt on tähystetty molemmista päistä ja annettu pari kertaa rautaa suoneen ja odotellaan tuloksia. Koko ikäni on ollut myös ibs, joka sekin yksinään aiheuttaa väsymystä.

Vierailija
37/37 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iih

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi