Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö open mielestäsi järjestää arviointikeskustelut ilta-aikaan, vai voitko järjestää itsesi virka-aikaan koululle?

Vierailija
23.09.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on virkavelvollisuus, eikä sille voi vain kintaalla viitata.

Vierailija
2/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan laittaa ne todelliset ammattilaiset tuossa asiassa asialle eli tiedottaa heitä omista epäilyistään/havannoistaan. Opettajalla tuskin on samoja valtuuksia kuin esim. sosiaalityöntekijällä.

Vierailija:

Se on virkavelvollisuus, eikä sille voi vain kintaalla viitata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pitänyt aiemmin klo 7.30 -19.30, mutta tänä vuonna ajattelin rajata klo 7-17 välille

ope2

Vierailija
4/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi pitää keskusteluja myöhemmin koska mihin laitan sitten oman hoidossa olevan lapseni jonka isä on arviointikeskusteluviikkojen aikaan reissutöissä. Tätä eivät ainakaan viime vuotisen luokkani vanhemmat meinanneet tajuta, että opellakin on elämää...

Vierailija
5/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja järkkäsin lapselle yhdeksi illaksi lapsenvahdin. Ja kävin silloin yhtenä iltana nipun näitä keskusteluja. Tänä vuonna aion ilmoittaa jo ajoissa rehellisesti, että oman lapseni hoitojärjestelyjen vuoksi en voi keskustella klo 16 jälkeen. Sitten ei keskustella jos vanhemmat ei saa järkättyä, vaikka säälihän se tietysti on. Kukaanhan ei kuitenkaan maksa mitään iltalisiä mulle jos mä illat pitkät keskustelen (ja maksan lapsenvahdille).

Vierailija
6/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei päivä sovi, sitten ei keskustella

(eikä myöskään silloin, kun joku unohtaa sopimansa ajan... ja jos tulee paikalle 10min myöhässä, on lapsen asioihin aikaa vain se 5min)

Vierailija
7/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ilmoitan työpaikalle olevani mukamas sairaana. Työmatkani on niin pitkät, että se open vartti keskellä päivää on mulle monta tuntia, jos käväisisin koululla virka-aikaan. Joten tuskin menisin koko päivänä töihin, koska koko päivä menisi siinä kuitenkin ihan vaan matkusteluun. Ja miinuksia kertyisi niin paljon, että pitäisi joku ilta niiden korvaamiseksi tehdä pitkää päivää ja tarvin siihen sitten lastenlikkaa. Käy turkasen kalliiksi.

Miksei muuten noita voisi hoitaa puhelimitse? Isommatkin pomot keskustelee tärkeämmistäkin asioista " videoneuvotteluin" (usein kuvaa ei ole, vain ääni). Ja jos se ope haluaa nähdä äidin naaman, niin voin lähettää valokuvan tai laittaa videoklipsin. :)

Vierailija
8/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokainen vanhempi voi kerran vuodessa työstään siihen mahdollisuuden järjestää. Olen ennen luullut, että opettajille maksetaan ylityökorvauksia iltatapaamisista, mutta niin ei kuulemma olekaan.

Vierailija
9/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, ettei ole pienten lasten yh tai muita rajoitteita. Opettajanhan varsinainen työaika on lyhyt ja työ on urakkaluonteista. Hommat tehdään: joskus menee myöhään, joskus pääsee yhdeltä kotiin.

Ja voihan opettaja näitä iltatapauksia (oikeasti on töitä, joista ei karata tuosta vaan) varten pitää yhden illan, jolloin ottaa heidän kaikki vastaan vuoronperään.

Vierailija
10/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä päivänä lukukauden aikana varautunut olemaan esim. klo 6-18. Ja mitä korvauksiin tulee, niin saattehan te kunnon kesälomat, joululomat yms.

Vierailija
11/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheet vaihtuvat, jokaisen keskustelun pitäisi olla tuore, antaa riittäävää informaatiota perheelle ja vanhemmat voivat yllärinä kysyä ihan mitä tahansa. Sitä ei kovin montaa tuntia putkeen jaksa.

30 oppilaan luokassa ope keskustelee 10+ tuntia, ja tämä siitä tapauksessa, että kaikki keskustelut saa yhteen putkeen, eikä väliin jää taukoja.

Itse olen kilttinä ihmisenä joskus odotellut keskustelijoita 19.30 asti, edellinen juttu loppui esim. klo 17, mutta kotona ei ehdi julkisilla käydä. Enää en aio olla kiltti, puhelinsoitto niille, jotka eivät ehdi ennen klo 17.

Vierailija
12/27 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummasti saavat autonsa huoltoon, omat ja lasten hampaat hoidettua, lääkärissä käytyä jne. mutta se vartti esim. klo 15 on mahdoton järjestää... Ja tosiaan se vartti ei tarkoita varttia opettajalle vaan ope on valmistautunut keräämällä oppilaan tuotoksia ja miettinyt sanottavaansa ennen tapaamista, muutenhan vartti menee joutavaksi löpinäksi.

Vierailija
13/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt arviointikeskusteluja iltaisinkin ja ei niitä todellakaan yhdessä illassa vedetä. Keskustelut ovat sitä paitsi aika työläitä.

Tässä vaiheessa syksyä olen ollut 4 iltaa töissä ja yhden lauantaityöpäivän enkä ole vielä aloittanutkaan keskusteluja.

Pidän työstäni enkä valita iltatöistä, mutta ärsyttää, kun jotkut ihmiset todella luulevat, että opettajalla yhtenä iltana vuodessa töitä tms. Kaikki keskustelut, reissuvihkoon vastailu, vanhempien kanssa puhelimessa asiointi ym. kun kertaantuu sillä oppilaiden määrällä. Minulla pienet oppilaat (25 oppilaan luokka) ja asioin vanhempien kanssa todella paljon. Tästä tulee aika monta työtuntia kuukaudessa.

Työ ei minua haittaa, vaan ihmisten vähattelevä asenne.

Vierailija
14/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan oman lapseni ope ei meinannut suostua tapaamiseen klo 14 (!), mikä oli aikaisin aika jolloin itse pääsin töistä ja ehdin siirtyä naapurikaupunkiin lapseni koululle. Lapseni open mukaan kun " opettajilta ei voi aina vaatia iltatöitä" ja klo 14 on ilmeisesti ilta. Just joo, ja itse samassa ammatissa hillun vanhempainilloissa vielä 21 jälkeen, sosiaaliviranomaisten yhteispalavereissä 17 aikoihin jne.

Opettajille sitä paitsi maksetaan 3 tuntia viikossa ns yt-ajan palkkaa, ja tuo yt-aika sisältää mm. juuri yhteydenpitoa vanhempiin.

Vierailija
15/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi pääosa palveluista on myös ihan luonastunnilla kävelymatkan päässä, mutta ei todellakaan tuo koulu. Koulu on tunnin ajomatkan päässä siellä missä kotimmekin. Miehelläni on vielä pitempi matka.

Mullekin, jos olen päivällä poissa omilla asioille, niin se on tehtävä illalla takaisin. Onneksi ei tule hoitokuluja, kun on sitten tuo mies, joka katsoo lasten perään iltasella, mutta usein silloin joudutaan perumaan meno jonkun lapsen harrastuksiin. Tuollainen päiväsaikaan " piipahtaminen" aiheuttaa siis aika mylläkän meidän perheessä.

Vierailija
16/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se aiheuttaa mylläkän sinun perheessäsi, mieti opettajaa! Hänellä se mylläkkä on aika moninkertainen sinuun verrattuna.

Edelleenkin, itse pystyn järjestämään oppilaitteni keskustelut illaksi eikä se minua haittaa. Ärsyttää vaan tuollaiset vanhemmat, jotka hokevat, että meidän perheelle ei käy tämä ja tämä jne. Opelle se vaiva on todellakin moninkertainen. Opellakin kun on usein perhe.

Vierailija
17/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vanhempien asia järjestää itsensä paikalle silloin.

Mä en tajua tätä, kun omien lasten hyväksi ei olla valmiit tekemään yhtään mitään, vaan aina jonkun toisen pitäisi hoitaa homma sillai kun näille minä-itse-vanhemmille parhaiten sopii. En todellakaan tajua.

Vierailija
18/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysytään vaihtoehtoja, olisi kiva, jos vanhemmat antaisivat niitä

Vierailija
19/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope voi joustaa, mutta kuinka kertaa yhden ihmisen on joustettava. Jos opella esim. lapsenhoito-ongelmia, niin pitääkö hänen joustaa ja järjestellä yli 20 kertaa vai olisiko helpompaa, että jokainen vanhempi joustaisi yhden vaivaisen kerran? Kysyn ihan ystävällisesti. Tiedän, että on myös murto-osa opettajia, joilla tosi joustamaton asenne. Mutta suurimmassa osassa tapauksista perhe ei suostu joustamaan eikä vanhemmat tajua, että jos heille on vaikea järjestää aikaa niin ope joutuu järjestämään aikaa pahimmassa tapauksessa yli 30 kertaa.

Vierailija
20/27 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden open luokalla joustamattomia. Täysin liioteltua väittää tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän