Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa olla kateellinen!

Vierailija
14.06.2015 |

Tilanne on se että eräs kaveri on kaupan kassalla töissä, ja on saanut perinnöksi talon, sijoitusasunnon (3h+k+s) ja niin paljon käteistä että on ostanut upouuden auton ja 10-metrisen purjeveneen. Koulutus on merkonomi enkä usko että lahjat riittää sitä paljon korkeampaan.

Itse asun vuokrayksiössä ja opiskelen yliopistossa, luonnollisesti kokoajan velkaantuen.

En vain osaa olla kateellinen kaverille, vaikka hänen mielestä ilmeisesti pitäisi. Minulla on lahjoja mitä hänellä ei ole, ja tulen tulevaisuudessa olemaan turvallisessa, vakaassa, hyvin palkatussa työsuhteessa (teen jo nyt osa-aikaisesti oman alan töitä). Pystyn ajattelemaan johdonmukaisesti ja tekemään perusteltuja päätöksiä, ja ennenkaikkea minulla ei ole ongelmaa alkoholin kanssa.

Hänellä ei kertakaikkiaan ei ole juuri mitään mitä minulla ei voisi tulevaisuudessa olla (tai no, kolmio kakkosasuntona on kyllä aika paha). Kyse on periaatteessa siitä antaako ihmiselle läjän kalaa vai opettaa hänet kalastamaan itse. Omasta mielestäni olen aidosti paremmassa tilanteessa juuri koska pystyn hankkimaan paremman työn.

Vai mitä mieltä muut on?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on muutakin kuin materia ja status ja työ. Kuulostat kateelliselta.

Vierailija
2/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän et muuta olekaan tuossa kuin kateellinen! :D Sen huomaa rivien välistä aivan heti! Olet säälittävä, todella todella säälittävä, ja nuo manipulointitaitosi ovat niin huonot että jätä suosiolla muille, eli tuo tönkkö yrityksesi saada muut haukkumaan kanssasi tuota merkonomia. Voi taivas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli Aatami ja Eeva ja sitten tapahtui monenlaisia käänteitä,

mitä mieltä olette?

Äh, menet aina liiallisuuksiin trolleissasi. Miksi tähänkin piti lisätä oikein purjeveneet ja älynlahjojen halveksiminen? Vähemmän on enemmän trollatessakin.

Vierailija
4/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyytyväinen ja onnellinen omaan elämäänsä, niin ei silloin ole kateellinen. Tai jos on jotenkin vain positiivinen luonne ja osaa olla iloinen pienistä asioista. Itse olen aika leppoisa ja ehkä siksi en koskaan kateellinen.

Vierailija
5/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa kyllä jonkin sortin katkeruudelta, kun tuot kuitenkin hanakasti esille että kaveri ei pystyisi parempaan ja hänellä ei ole lahjoja ja hänellä on alkoholiongelma. Et ehkä ole kateellinen mutta et silti kuulosta ihmiseltä jolla on terve itsetunto. Osaatko olla iloinen kaverisi puolesta kun hänellä on nuo asiat mitä on?

Vierailija
6/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole järkeä olla kateellinen!

Vierailija
7/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä juurikin kuulostat kateelliselta kirjoittamasi perusteella. Miksi avauduit?

Vierailija
8/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi kateelllinen hänelle.

Vierailija
9/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta en pysty lukemaan viestistäsi. Ilmeisesti olet ajatellut asiaa noin pitkälle siksi että kaverisi on ensin ilmoittanut että sinun pitäisi kadehtia häntä. Kerroit vain syyt miksi et kadehdi. Ja loppujen lopuksi, sinulla on riittävästi omiin tarpeisiisi tällä hetkellä.

En itsekään osaa kadehtia ketään, vaikka maailma on pullollaan rikkaampia, kauniimpia ja menestyneempiä kuin minä. Mukavampaa keskittyä omaan elämään :).

Vierailija
10/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:18"]

Olet selvästi kateelllinen hänelle.

[/quote]

Kateellinen tarkoittaa minulle sitä että haluaa vaihtaa elämää toisen kanssa. En sano ettei raha kelpaisi, mutta tässä tapauksessa en kyllä haluaisi sitä.

Ja kyllä, osaan olla iloinen kaverini puolesta.

Vierailija
11/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:16"]Minusta sinä juurikin kuulostat kateelliselta kirjoittamasi perusteella. Miksi avauduit?
[/quote]

Ap:ta varmaan ärsyttää, kun kaveri leuhkii ja on sitä mieltä, että ap kadehtii. Tunnen itsekin sellaisia ihmisiä, kadehtivat itse kaikkia ja kuvittelevat muiden kadehtivan heitä. Vertailijoita, rasittavaa.

Vierailija
12/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellakin on merkitystä elämässä, ei kaikki ole omasta suorituksesta kiinni.

Vierailija
13/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:25"]

Onnellakin on merkitystä elämässä, ei kaikki ole omasta suorituksesta kiinni.

[/quote]

Ja ennen kaikkea, olen onnellinen kyllä.

Vierailija
14/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:22"]

Kateutta en pysty lukemaan viestistäsi. Ilmeisesti olet ajatellut asiaa noin pitkälle siksi että kaverisi on ensin ilmoittanut että sinun pitäisi kadehtia häntä. Kerroit vain syyt miksi et kadehdi. Ja loppujen lopuksi, sinulla on riittävästi omiin tarpeisiisi tällä hetkellä.

En itsekään osaa kadehtia ketään, vaikka maailma on pullollaan rikkaampia, kauniimpia ja menestyneempiä kuin minä. Mukavampaa keskittyä omaan elämään :).

[/quote]

Tätähän se ilmeisesti meinaa. Muistuttaa omaisuudestaan aina kun voi ja jopa isottelee ja vittuilee sillä.

Vierailija
15/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäskö kirjoittelet itsellesi,ap? Ei tämä tyyli nyt uppoa kuule.

Vierailija
16/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuus on inhimillistä...ja elämäntilanteet vaihtuu

Vierailija
17/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei ole kateellinen, on suurimman jkateuden kohde.

Vierailija
18/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylimielinen idiootti. Et ole muka kateellinen, mutta korostat kaverisi tyhmyyttä ja "lahjoja", joita ei muka olisi. Lopeta jo nyt saatana ja keskity siihen omaan älykkään velalliseen elämiseesi.

Ärsyttää ihmiset, jotka uskovat että akateemisuus, tai "lahjat" ratkaisee kaiken elämässä. Onnea ja menestystä sulle elämääs

Vierailija
19/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia...sanoi kettu pihlajanmarjoista!

Vierailija
20/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut yhden 4h plus k velattomaksi pk-seutu...nyt ostin uuden 5 h plus k ja maksoin exälle osituksen ja olen taas velkaa 200 000 € ...minua joku kadehtii...mutta ei velkojani...pystyin pitämään talon exän yrityksen alasajon ja avioeronkin jälkeen...sitä kadehditaan...ei haittaa yhtään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi