Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että pistää vihaksi oman äitini käytös poikaani kohtaan

Vierailija
14.06.2015 |

Tyrkyttämässä vuoden ikäiselle karkkia, pullaa, kakkua ties mitä aina kun mun silmä välttää. Olen sanonut monesti, että en halua syöttää alle 3-vuotiaalle sokeriherkkuja ns. turhaan siis varsinkin kun ei niitä itse osaa pyytää, mutta äitini katsoo oikeudekseen antaa niitä kuitenkin. Tänäänkin kun äitini söi itse pullaa pöydän ääressä ja poika yritti kurottaa myös pullaan niin äitini ryntäsi heti hakemaan vaihtoehtoista syötävää eli karkkia!! Miksi?? Poika on ihan yhtä tyytyväinen kun saa rusinoita/maissinaksuja, riisikakkua, hedelmäpaloja, mitä vain naposteltavaa niin miksi ihmeessä ei voi ensisijaisesti tarjota niitä? Että ärsyttää :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja perustelee sillä, että minäkin sisarusteni kanssa olen pikkulapsena saanut sokeriherkkuja. Ja tutin kanssa sama juttu, jätimme pojalta tutin pois puolen vuoden iässä kun ei sitä selvästi enää kaivannut (koliikin aikana oli tarpeellinen) niin arvatkaa vaan ostiko äitini uusia tutteja kun näki edelliset roskiksessa. Kuulemma minä olen syönyt tuttua 1,5 vuoden ikään asti.

Vierailija
2/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa makeaa, lapsi alkaa nirsoilemaan normiruuan kanssa jo pienestä. Muuten vetäisi pari vuotiaaksi kaikki mitä tarjotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat karkilla? Eihän yksivuotiaalla ole hampaitakaan tarpeeksi joilla karkkia söis...

Vierailija
4/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, miksi ihmeessä kukaan antaa lapselle riisikakkuja? Eikö ne ole himourheilijoille ja laihduttajille. 

Vierailija
5/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan sinun aika ns näyttää kaapin paikka sille äitimuorillesi. Todnäk vetää herneen enenäänsä ja poistuu paikalta niskojaan nakellen, mutta so what! sinun kotisi, sinun lapsesi, sinun sääntösi.

Oma äitini suuttui verisesti kun totesin ettei sitä tupakkaa tarvitse silloin 3,5v ja 1+v ikäisten lasteni vieressä käryttää ja lähti menemään, voivoi. Oli aikansa niin loukkaantunut ja marttyyri mutta siihen se jäi, kun huomasi etten korvani lotkauta moiselle.

Vierailija
6/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:47"]Mitä tarkoitat karkilla? Eihän yksivuotiaalla ole hampaitakaan tarpeeksi joilla karkkia söis...
[/quote]

Vaahtokarkkia, hedelmäkarkkia, lakritsia... Pojalla on 10 hammasta. Mielestäni ed.mainitut eivät todellakaan ole 1-vuotiaan syötäviä. Ap

Vierailija
7/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette asu äitinne kanssa samassa talossa, niin mä en näe tuossa oikeaa ongelmaa.

Vierailija
8/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan ap tiukasti selväksi säännöt, joiden mukaan teidän lapsianne kasvatetaan. Ei meilläkään ole erityisen paljon herkkuja mätetty, alakoululaisinakin karkkipäivän karkeiksi riittää puuha pete aski tms. Ei sitä karkkia ja pullaa tarvitse mihinkään eikä sitä ehdoin tahdoin tarvitse syöttää, varsinkaan noin pienille, oppivat kyllä myöhemminkin.

Vierailija
9/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:50"]Olisikohan sinun aika ns näyttää kaapin paikka sille äitimuorillesi. Todnäk vetää herneen enenäänsä ja poistuu paikalta niskojaan nakellen, mutta so what! sinun kotisi, sinun lapsesi, sinun sääntösi.

Oma äitini suuttui verisesti kun totesin ettei sitä tupakkaa tarvitse silloin 3,5v ja 1+v ikäisten lasteni vieressä käryttää ja lähti menemään, voivoi. Oli aikansa niin loukkaantunut ja marttyyri mutta siihen se jäi, kun huomasi etten korvani lotkauta moiselle.
[/quote]

No niin varmaan pitäisi. Olen myös yrittänyt selittää, että ei ole järkeä antaa herkkuja kun on vielä niin pieni, että hampaidenharjauskin on tosi vaikeeta, ei meinaa millään antaa harjata niitä kunnolla. Ainiin mutta en myöskään saisi antaa xylitol-pastilleja kun ei hänkään meille ole niitä aikoinaan antanut. Niissä kun on lisä- ja väriaineita. No haloo entä karkeissa sitten?? Ap

Vierailija
10/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vanhempien perustelu, että sinäkin sait lapsena syödä tai tehdä jotain ei ole kyllä kovin kantava perustelu. Vanhempien sukupolvien tekemät ratkaisut eivät muutu hyviksi ratkaisuiksi, vaikka aikaa on kulunut. Omien vanhempien kanssa tuli mieleen, että tekevät samat kasvatusvirheet nyt lastenlasten kanssa entistä suuremmalla itsevarmuudella. 

Vierailija
11/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinenä äiti sinulla ap. Kysy häneltä, miksi sinun lapswsi kohdalla tulisi virheineenkin toimia aivan samoin, kuin hän on toiminut sinun kanssasi.
Pystyykö äitisi edes vastaamaan mitään.

Vierailija
12/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarjota muuta kuin vettä lapsenlapsille. Kun tulevat käymään, ei meillä ole näkyvissä ruokaa, herkkuja jne. ja jos tulee nälkä, kehotetaan perhettä lähtemään kotiin. Lisäksi meillä ei ole leluja eikä mitään "vääriä tavaroita", lapsenlapsia nähdään tyhjässä valkoisessa huoneessa, jotta ei vahingossakaan olisi mitään myrkyllistä tai rumaa. Lapsenlapsille ei tietenkään puhuta, jotta ei sanottaisi mitään väärää.

Vierailija
13/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: tota myös äidillesi, että sinä olet tämän lapsen äiti ja siis se henkilö, joka tekee yhdessä lapsen isän kanssa lapsen ruokailua koskevat päätökset.

Vierailija
14/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*sano äidillesi

Vierailija
15/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:03"]Erikoinenä äiti sinulla ap. Kysy häneltä, miksi sinun lapswsi kohdalla tulisi virheineenkin toimia aivan samoin, kuin hän on toiminut sinun kanssasi.
Pystyykö äitisi edes vastaamaan mitään.

[/quote]

Olen kysynytkin ja vastaus on ollut, että en minäkään ole hänen toimistaan mennyt rikki. En joo ehkä rikki, mutta olin hammasraudat suussa ala-asteelta lukiolaiseksi (runsas tutinkäyttö ehkä?) ja lukemattomia kertoja porattiin hampaita ihan jo ala-asteella. Ap

Vierailija
16/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, niin ärsyttävää. Just tein keskustelunkin: http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/kategoria/2/ketju/4498085/Minua ahdistaa käydä vanhemmillani kylässä.../sivu/1

Ja vielä se, että mummo sanoo lapselle, että "sitten syödään karkkia eikä kerrota äidille mitään!" Kävelee käytännössä auktoriteettini yli. Ylläri, ettei lapsi olekaan heillä hoidossa ollut. Meilläkin on siis juuri vuoden täyttänyt lapsi.

Vierailija
17/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen elää aivan hyvin ilman sokeria. Joillekin sokeri aiheuttaa addiktion jota sitten yritetään hillitä vaikka miten. Mitä jos kertoisitte ikärajan jota ennen ei karkkia saa antaa. Eihän kaljaakaan saa lapsille antaa ennen 18 ikävuotta. Auttaisiko se?

Vierailija
18/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä tuon pullan kanssa, ja erityisesti raivostuttaa koska pojalla keliakia! Mut ei voi uskoa, vaan ''ei pieni pala mitään haittaa''!! Ei voi lasta päästää yksin mummolaan kun ei itse vielä ymmärrä ettei saa syödä.

Vierailija
19/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään nyt karkkia tuputtaisi 1 v lle. Mutta apua millaista nipotusta.

Meillä kyllä mummo saa syöttää pulla lapsille, varmaan 6 - 8 kk ikäisenä ovat enisimmäisen pullanmutun suuhunsa saaneet. Myös kotona saa herkkuja silloin tällöin, kesällä varmaan varsinkin vähintään joka toinen päivä. Lapset 2 ja 5.

Reikiä ei ollut nytkään 5 hammaslääkärissä. Ja hampaiden harjaamisesta ei kyllä meillä ole koskaan kyselty haluaako vai ei, itkien ne saa tosi hyvin itse asiassa harjattua. Ja aika äkkiä lapset ovat oppineet että se nyt vaan on asia joka tehdään. Vaihdetaanhan vaippakin vaikkei lapsi haluaisi.

Muistan omasta lapsuudestani lämmöllä iltapäivä hetket mummun kanssa pullaa syöden ja jutellen koulun jälkeen.

Paino meillä 5 v llä aina alle 0 käyrän, pienempi + 0.5 noin ja äiti normaalipainon alarajoilla.

Muuten syömme normaalia kotiruokaa itse tehtynä,  herkkuruokia mm paistettu kala ja höyrytetty parsakaali perus jauhelihan lisäksiViikonloppuisin on melkein aina jälkiruokaa myös ( ei mitään ville vallaton jätskciä vaan itse tehty leivonnainen tai oikea jälkiruoka)

Päiväkodista vanhempaa on myös kehuttu monipuolisesta syömisestä.

Antasitte mummojen olla mummoja. Jos lapset tapaavat mummoa vaikka parikertaa viikossa niin ei sillä nyt ole niin väliä mitä syö. Ja jos mummu hoitaa joka päivä ilmaiseksi niin ei kyllä pitäisi olla varaa valittaa.

Minulle on ihan normaalia että minä pidän kuria, ei haittaa. On ihanaa että lapset saavat mummon kanssa hemmottelua ja juttuja joihin äiti ei suostu ( esim lelun tavalliselta kauppareissulta , sokeriherkkuja välipalaksi jne.)

Vierailija
20/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äiti ruotuun vaan. Kyllä se näkökanta muuttuu jos ei teistä pariin kuukauteen kuule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän