Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja hengitysvaikeus

Vierailija
14.06.2015 |

Hei! Olen raskaana viikoilla 40+3 ja viime yönä alkoi tuntua siltä, että en saa happea sisäänhengitettäessä. Tuntemus kesti hetken, sitten hengitys normalisoitui, kunnes tuntemus toistui taas. Tätä kesti jonkin aikaa. Olin kylkiasennossa käymässä nukkumaan. Samanlainen "kohtaus" on tullut ehkä pari kertaa aiemmin raskauden aikana, mutten ole kiinnittänyt asiaan sen kummemmin huomiota. Onko kellään tietoa mistä voi johtua? Ajattelin kyllä soittaa huomenna neuvolaan, mutta saisin vähän mielenrauhaa... Lisätietona vielä, että hengitys on muutenkin välillä raskaampaa (istuessa ja seistessäkin) kuin mitä se on ollut ennen raskautta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö painaa keuhkoja. Oletko melko lyhyt ja/tai vauva isokokoinen?

Vierailija
2/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta mulla jotakuinkin 163 cm, vauva kasvaa nollakäyrällä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama täällä..laittelee kuulemma jalkoja kylkiluiden alle.Tekeekö sulla muuten se kipeetä?Mulla oikein painaa niikun joku puristas kylkiluusta.

Vierailija
4/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellaista jo ihan raskauden alkuaikana, näköjään ihan normaalia. 

Vierailija
5/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut sama monta viikkoa. Nyt viikolla 34. Edellisissä raskauksissa sama juttu. Nyt vaan pahempana.

Vierailija
6/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:55"]

Joo sama täällä..laittelee kuulemma jalkoja kylkiluiden alle.Tekeekö sulla muuten se kipeetä?Mulla oikein painaa niikun joku puristas kylkiluusta.

[/quote]

Ei ole kipua näiden hengitysongelmien yhteydessä. Kävellessä saattaa ruveta pistämään/koskemaan jommallekummalle puolelle vatsaa (etenkin aiemmin, nyt harvakseltaan), mutta tähän ei liity mitään hengitysvaikeuksia. Ap. 

Vierailija
7/7 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva painaa keuhkoja, eihän sulla enää kauaa kestä, tsemppiä. Mulla oli jo 30 jotain viikoilla, kun olen kovin lyhyt, helpottui kun vauva laskeutui. Välitin lääkärille runsaasti, olen astmaatikko ja veikkasin, että astma on mennyt huonommaksi, mutta vauva se vaan oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän