Kaikki neuvot tänne jotka kärsivät puolison kuorsaamisesta parisuhteessa?
Olen väsynyt kun en saa nukuttua puolison kuorsaamisen takia. Nukumme samassa huoneessa mutta puolison nukkuessa suu auki selällään alkaa kuorsaaminen. Mikä avuksi? Korvatulpista ei ollut apua.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä pakkoa nukkua samassa huoneessa. Jos vuodesta toiseen nukkuu huonosti, niin ihan varmana sairastuu. Omat makkarit, ja sillä selvä. Vai pelkäättekö Ap että joudutte selittelemään järjestelyänne ulkopuolisille?
Olemme aviopari joten on luonnollista ja turvallista nukahtaa toisen syliin. Ainoastaan kuorsaus pilaa kaiken.
Me ollaan nukuttu eri huoneissa jo kahdeksan vuotta. Alussa mies vastusti 100%, mutta aika pian sanoi että loistava ratkaisu. Hän ajatteli, että perinteisesti pitäisi nukkua samassa sängyssä. Ei pidä. Meillä syntynyt tämän ratkaisun jälkeen kolme lasta. Joten ei vaikuta millään lailla parisuhteeseen. Yöuneen kyllä.
Mun miehellä auttoi aika hyvin kuorsauskisko. Harmi vaan että siitä tulee leuka niin kipeäksi, ettei mies voi pitää sitä joka yö. Taustalla on ilmeisesti joku aivotoiminnasta johtuva hengityksen katkeaminen ja sen aiheuttama uniapnea. Mihinkään uusiin tutkimuksiin ei tällä hetkellä pääse, koska korona vie kuulemma kaikki resurssit.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä auttoi aika hyvin kuorsauskisko. Harmi vaan että siitä tulee leuka niin kipeäksi, ettei mies voi pitää sitä joka yö. Taustalla on ilmeisesti joku aivotoiminnasta johtuva hengityksen katkeaminen ja sen aiheuttama uniapnea. Mihinkään uusiin tutkimuksiin ei tällä hetkellä pääse, koska korona vie kuulemma kaikki resurssit.
Höpö höpö. Me ollaan saatu kaikki apu pikaisesti koko ajan. Lopeta korona höpötyksen jatkaminen. Kaikki palvelut toimii normisti, osa siirtyy parilla viikolla. Thats it.
Meillä on tämä sama ongelma, ja olemme nukkuneet miehen kuorsaamisen takia jo useamman vuoden eri huoneissa. Kieltämättä tämä on jo vaikuttanut parisuhteeseen, miehellä on ylipainoa eikä suostu menemään lääkäriin kuorsaamisen takia. Hänellä on selkeät uniapnean oireet ja suvussa on myös sydän-ja verisuonisairauksia. Minulla on seksihalut vähentyneet ja mies suuttuu, jos sanon hänelle kuorsaamisesta/kehotan menemään lääkäriin.
Mieheni kuulemma kuorsaa.
Vaan itse en tiedä siitä mitään.
Mulla on niin hyvät unen lahjat, että kun illalla makuuhuoneessa sammutan lukulampun lehtie ja kirjojen lukemisen jälkeen, nukahdan niin syvään uneen, että herään vasta aamulla herätyskellon sekä puhelimen kimeään ja vaativaan ääneen.
Ja hyvä näin.
Mieheni kuorsaamisesta sain tietää, kun hän oli kerran yöpynyt työkaverinsa kanssa samassa hotellihuoneessa, koska yritys halusi säästää työmatkojen kuluissa.
Tää oudompi työkaver oli kertonut miehelleni, että mies kuorsaa kuuluvasti öisin.
Ihan ok huomio. Ja tottahan tuota kuorsaamsista vois myös tutkia, mm. siten että se tarkitettaisiin, ettei kysymys ole uniapnesiasta.
Mutta mies koska mies enkä minä emme kumpikaan kärsi unettomuudesta, eikä kuorsaus kumpaankaan meistä häiritse, niin asiaa on jäänyt silleen, eli ei ole ollut mitään aihetta kuorsaamisista lähemmin selvittää.
Mies uudestaan lääkäriin, kisko, nukutte eri huoneissa.
Ei auta eri huoneet jos kuorsaus kuuluu vielä kahden oven ja korvatulppien läpi. Onneksi nyt avioeron jälkeen nukun lopulta yöni paremmin.
Onneksi löysin ketjun. Meillä vaimo kuorsaa ja omat hermot alkavat olla kireänä. Täksi yöksi pyysin vaimoa poistumaan makkarista koska en jaksa valvoa enää yhtään yötä. Netistä löysin kuorsauksen esto tyynyn että täytyy käydä katsomassa huomenna sellainen vaimokkeelle.
Kuorsauskiskolle vahva suositus. Olen normaalipainoinen nainen. Kuorsaan kaikissa asennoissa leuan muodosta johtuen. Kuorsauskisko sai aluksi hampaat, ikenet ja leuat kipeiksi, en pystynyt nukkumaan sen kanssa kuin osan yötä. Parissa viikossa totuin. Kisko ei aiheuta enää mitään vaivoja ja nukun sen kanssa kaikki yöt läpeensä, enkä kuorsaa. Onpa ihanaa, ettei tarvitse enää miehen yöunista huolta kantaa!
Omat asunnot. Aloin oitis nukkua paremmin kun erosin. En tarvitse enää korvatulppia, en edes nukahtamislääkettä ja masennuskin on tipotiessään.
Ei sen röhinäsonnin kanssa ole mikään pakko olla. Tuskin sillä edes on ihana penis.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsauskiskolle vahva suositus. Olen normaalipainoinen nainen. Kuorsaan kaikissa asennoissa leuan muodosta johtuen. Kuorsauskisko sai aluksi hampaat, ikenet ja leuat kipeiksi, en pystynyt nukkumaan sen kanssa kuin osan yötä. Parissa viikossa totuin. Kisko ei aiheuta enää mitään vaivoja ja nukun sen kanssa kaikki yöt läpeensä, enkä kuorsaa. Onpa ihanaa, ettei tarvitse enää miehen yöunista huolta kantaa!
Minkälainen leuka sinulla on ja kuolaatko lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä pakkoa nukkua samassa huoneessa. Jos vuodesta toiseen nukkuu huonosti, niin ihan varmana sairastuu. Omat makkarit, ja sillä selvä. Vai pelkäättekö Ap että joudutte selittelemään järjestelyänne ulkopuolisille?
Olemme aviopari joten on luonnollista ja turvallista nukahtaa toisen syliin. Ainoastaan kuorsaus pilaa kaiken.
Ymmärrän toki, mutta siitä voi lähteä hipsimään omiin oloihin sitten kun kuorsaaminen alkaa. Arvostakaa untanne, se pitää teidät terveenä. Sitten on myöhäistä katua kun sen menettää.
Ja sinä, joka et viitsi turhasta riidellä. Mikä sinusta olisi tarpeellinen syy riidalle, ihmettelen. Joskus on vain pidettävä asiastaan kiinni, ja palattava siihen kerta toisensa jälkeen niin että toinen ymmärtää lopulta, ettei pysty hiljentämään sinua kun asia on tärkeä.
Kielee lävistysrengas ja etuhampaaseen koukku et pysyy paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi löysin ketjun. Meillä vaimo kuorsaa ja omat hermot alkavat olla kireänä. Täksi yöksi pyysin vaimoa poistumaan makkarista koska en jaksa valvoa enää yhtään yötä. Netistä löysin kuorsauksen esto tyynyn että täytyy käydä katsomassa huomenna sellainen vaimokkeelle.
Kumpi hän siis on, vaimo, vai vaimon korviKE?
Minä en kärsi siitä että puolisoni kuorsaa, mutta hän kärsii siitä itse. Väkisin haluaa aina aloittaa yön vieressäni nukahtaen, mutta 10 sekuntia nukahtamisen jälkeen alkaa niin raisvoisa kuorsaus etten kuule radiota(nukahdan radion hiljaiseen ääneen) ja täten joudun herättämään miehen joka kolmannella herätyskerralla siirtyy vihaisena toiseen huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Uniapnealaite 👍
Niin jo on uniapnea. Kaikilla kuorsaajilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö erikseen nukkujat samassa sängyssä ainoastaan kun pannaan? Huvittava tilanne.
Voihan sitä lattiallakin sutia.
Jo on sairasta nukkua vierekkäin jos ei saa nukuttua kunnolla ja kyllä meillä vetäydytään nukkumaan eri huoneisiin niin ettei toisen kuorsaaminen ja eri elämän rytmi haittaa kuin se että elettäisiin puoli väsyneinä väkisin toisen kyljessä nukkuessa unen häiriintyessä. Väsyneenä tulee onnettomuuksia ja vaarantuu kummankin elämä jos väkisin täytyy nukkua vieretysten vaan sen takia että rakkautta halutaan näytellä sängyssä.