Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki neuvot tänne jotka kärsivät puolison kuorsaamisesta parisuhteessa?

Vierailija
05.02.2022 |

Olen väsynyt kun en saa nukuttua puolison kuorsaamisen takia. Nukumme samassa huoneessa mutta puolison nukkuessa suu auki selällään alkaa kuorsaaminen. Mikä avuksi? Korvatulpista ei ollut apua.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eri makuuhuoneet, C-pap-laite kuorsaajalle tai ero.

Omaa terveyttä ei kannata uhrata rakkauden takia.

Sitäpaitsi kuorsaaminen ja hengityskatkokset liittyvät toisiinsa. Tosirakkautta ois patistaa kuorsaaja lekuriin mitä pikimmin.

Vierailija
42/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis noita huoneita vapaana talossa 5, mutta vaimo alkaa narista, ettenkö rakasta häntä, kun haluaisin nukkua toisessa huoneessa. Tai suuttuu jos yrittää jutella ja sanoo, että minäkin kuorsaan, siihen se sitten jää...

Varmaan rankkaa olla noin itsekeskeisen ihmisen kanssa?

Aivan raivostuttavaa kiristää tuolla "et siis rakasta mua", eikö ymmärrä kuinka terveydellekin vaarallista on aina olla liian vähillä unilla? Sano sinä että hän ei rakasta sinua koska haluaa aiheuttaa sulle sairastumisen unenpuutteen takia. Siitähän voi seurata todella vakaviakin sairauksia, ja jos ei muuta niin ainainen alavireisyys ja kiukkuisuus, tottakai ainainen nukkumattomuus vaikuttaa mielenterveyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli parisuhde katkolla kuorsaamisen takia. CPAP naamari pelasti. Ihana laite

Tuo laite taitaa olla ainoastaan uniapneapotilaille?

Vierailija
44/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, eri makuuhuoneet, C-pap-laite kuorsaajalle tai ero.

Omaa terveyttä ei kannata uhrata rakkauden takia.

Sitäpaitsi kuorsaaminen ja hengityskatkokset liittyvät toisiinsa. Tosirakkautta ois patistaa kuorsaaja lekuriin mitä pikimmin.

Kuuluuko tuo laite ainoastaan uniapneasta kärsiville? Puoliso on käynyt tutkimuksissa ja ei ole uniapneaa.

Vierailija
45/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkituttaa, onko uniapnea. Cpap-laite on kätevä, ei enää kuorsausta.

Ei ole uniapneaa, on tutkittu ja lääkäri ihmetteli miksi puoliso oli laitettu tutkimuksiin kun on laiha.

Se voi olla laihallakin. Jospa hän osasi sen tutkimuksen ajan nukkua kyljellään niin ei tullut esiin?

Vierailija
46/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin kuorsaa, heikompihermoinen nukkuu toisessa huoneessa patjalla.

Vierailija
47/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat huoneet!

Itsekästä kuorsaajan vaatia nukkumaan yhdessä jos puoliso joutuu valvomaan.

Vierailija
48/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli parisuhde katkolla kuorsaamisen takia. CPAP naamari pelasti. Ihana laite

Tuo laite taitaa olla ainoastaan uniapneapotilaille?

Näin on, jos olen oikein ymmärtänyt. Kaikilla kuorsaajilla ei ole uniapneaa tai se ei ole niin paha, että siihen määrättäisiin CPAP naamari. Itselle ehdotettiin kuorsauskiskoa, joka ei kuitenkaan paljon auttanut.

Olen ehdottanut puolisolle, että nukkuisimme eri huoneissa, koska en tykkää siitä, että hän herättää minut siitä syystä että kuorsaan. Mutta hän ei ole halunnut jostain syystä. Kuulemma en kuitenkaan joka yö kuorsaa.

Vierailija
49/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies alkaa nukkua kyljellään. 

Illalla nukahtaa kyljelleen mutta kääntyy jossain vaiheessa unessa selälleen ja alkaa kamala kuorsaus.

Ompele paidan selkään tasku ja laita taskuun tennispallo, joka tekee selällään olon epämukavaksi. Jokin muukin vastaava esine kuten vaikkapa pehmolelu tai hieromapallo käy, ei teräviä esineitä tietenkään.

Vierailija
50/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uniapneaa, on tutkittu ja lääkäri ihmetteli miksi puoliso oli laitettu tutkimuksiin kun on laiha.

Se voi olla laihallakin. Jospa hän osasi sen tutkimuksen ajan nukkua kyljellään niin ei tullut esiin?

Kaikilla kuorsaajilla ei ole vakavaa uniapneaa. Lieville tapauksille on ehdotettu tennispallon ompelemista yöpaidan selkään. Se ei kuitenkaan auta, jos kuorsaa joka asennossa.

Vierailija
51/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin puolisoni kuorsauksesta vuosia. Kun lapset oli pieniä ja heräilin pitkin yötä heidän tarpeiden ja miehen korinan vuoksi, niin ajattelin jo ottavani eron koska talossamme ei saanut ikinä nukkua kunnolla. Olin aivan lopen uupunut!

Ensin sain puhuttua että käy lääkärissä ja sanoo tämän vaivan olevan todellinen, eikä vaimo varmasti turhaan valita. Mutta aivan turha reissu. Ei otettu lainkaan vakavasti ja sanottiin että lahduttaminen voi auttaa. Kärsi silloin lievästä ylipainosta.

Meni ehkä vuosi ja otti asian esille toisella lääkärillä, niin johan alkoi tapahtua. Pääsi tutkimuksiin ja todettiin vaikea uniapne, jonka jälkeen perheemme elämä helpottui. Sanoisin jopa että pelastui!

Ehdottomasti lääkäriin!

Vierailija
52/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu oikein perinpohjaisesti mutta ei ole uniapneaa.

Vierailija
53/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kuorsaajilla ei ole vakavaa uniapneaa. Lieville tapauksille on ehdotettu tennispallon ompelemista yöpaidan selkään. Se ei kuitenkaan auta, jos kuorsaa joka asennossa.

Tämä!

Vierailija
54/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kuorsaa todella kovaa ja mahtavalla korinalla, välillä nouse ylös ja plaraan nettiä, kunnes olen, niin väsynyt, että sänkyyn mennessä nukahdan nopeasti.

Ei toisen herättely auta yhtään, kuorsaus alkaa vaan taas uudelleen ja ei sitä nukuttua saa silloinkaan.

Olis noita huoneita vapaana talossa 5, mutta vaimo alkaa narista, ettenkö rakasta häntä, kun haluaisin nukkua toisessa huoneessa. Tai suuttuu jos yrittää jutella ja sanoo, että minäkin kuorsaan, siihen se sitten jää...

Miksi annat jäädä siihen? Vaimoko sitten rakastaa sua valvottamalla ja vaatimalla että hän saa jatkaa hommaa? Ei ukko meilläkään ilahtunut kun laitoin erihuoneet , pakko oli itsestäni ja unesta huolehtia.

Tuo on ihana yleistä, että sitä omaa kuorsaamista ja toisen unenpuutetta ei oteta vakavasti. Mulla on kaksi exää tosissaan huutanut, että eihän se mikään parisuhde ole jos ei edes nukuta yhdessä. No eihän ME nukutakaan vaan SINÄ nukut ja mä valvon sun takia!!! Ei se ainakaan sitä unettomuutta auttanut kun piti vielä ahdistua siitä, ettei saa mennä toiseen huoneeseen nukkumaan ilman kiristystä. Ex kuorsasi aivan järkyttävästi, mulla oli parhaillaan tulpat sekä peltorit päässä ja tuli silti läpi. Hänenhän ei tarvinnut tehdä mitään,vaan mun tuli vaan siedättäytyä. Vieläkin tuntuu sydämessä karsealta, kun se kuorsaus tuli isossa kämpässäkin kolmen seinän ja korvatulppien läpi ja ex vaan paasas siedättymisestä 😖

Miten se on noin paha paikka joillekin myöntää, että metelöi niin että se toinen ei saa nukuttua vieressä.

Ja apnea voi olla hoikallakin. On myös kuorsauskiskoja, laastareita ja mitä lie kaikkea avuksi. Ja kärsijälle kunnon korvatulpat ja muutto toiseen huoneeseen. Mä oon testannut useita erilaisia ja parhaat on Kiinasta ostetut pyramidin malliset muutaman euron tulpat.

En ikinä muuta enää miehen kanssa yhteen ellei ole kahta makuuhuonetta.

Vierailija
55/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneaa on myös hoikilla ja kamalinta on että herätellään öisin jolloin se uni katkeaa. Cpap-laite minulla helpotti. Kuorsaaja ei myöskään nuku oikeaa unta koska yrittää sitä happea saada. Terveydelle vaarallinen tila

Vierailija
56/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaajilla on epämuodostuneet suu ja nielu joten suu jää auki ja kuorsaavat. Suu pitäisi saada kiinni niin kuorsauskin loppuu.

Vierailija
57/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilee nukkua ilman tyynyä.

Mun puoliso (normaalipainoinen, 45v urheilullinen mies) nukkuu ilman tyynyä vatsallaan ja onnistuu silti kuorsaamaan aina 🤯

Vierailija
58/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on normaalipainoinen, mutta leuka ja nielu sen mallinen että kuorsaa. Hänellä todettiin keskivaikea uniapnea, ja sai kiskot. Kuorsaus väheni 80 %.

Vierailija
59/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä pakkoa nukkua samassa huoneessa. Jos vuodesta toiseen nukkuu huonosti, niin ihan varmana sairastuu. Omat makkarit, ja sillä selvä. Vai pelkäättekö Ap että joudutte selittelemään järjestelyänne ulkopuolisille?

Vierailija
60/86 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kuorsaaja tässä hei. Olen normaalipainoinen nainen by the way.

Tilasin netistä kuorsauskiskon nimeltä Nukkumatti. Maksoi noin 45 euroa. Muistaakseni Yliopiston Apteekin verkkokaupasta. Kuorsauskisko ohjaa leuan asentoa ja lopettaa kuorsauksen kun nieluun tulee tilaa ilmalle liikkua. Kannattaa kokeilla!