Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt apuja: 100e/kk ruokaan

Vierailija
14.06.2015 |

Kolme henkeä, 100e kuukaudeksi. Teen itse leivät, kuivakaapissa jotain. Käykö uunipuuro päivälliseksi? Tämä täysin poikkeuksellista.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:22"]Eli siis 25€ viikoksi. Mitä kuivakaapissa on? Makaronia, jauhoja, entä pakkasessa?
Uunipuuro käy oikein hyvin, marjoja ja voita päälle. On hyvääkin.
Kananmunia, juureksia, pakasteseitä, silakkaa. Tee itse keittoja ja laatikoita. Riittää ainakin meidän nelihenkisessä perheessä pari päivää yksi makaronilaatikko, itse tehty tietenkin. Porkkanaraastetta, papusoppaa, hernekeittoa. Kyllä sä keksit.
[/quote]
Porkkanaraaste onkin hyvä! Kuivakaapissa on puuroja (kaura ja manna), jauhoja erilaisia, riisit ja pastat, mausteita yms. Pakkasessa pakastejuureksia, mansikoita, juustoa, peruna-sipuli sekoituksia, kalapuikkoja, kanapaketti.
[/quote]
Niillähän pääsee jo pitkälle. Ensin pakkanen tyhjäksi vanhoista ruuista ja sitten miettiä uudestaan. Perunasipuliin osta vaan kerman ja teet itse jauhelihapihvit/paistat silakat, rahaa ei kulu juuri mitään.
Itse myös samankaltaisessa tilanteessa, ei ole luottokorttia mitä käyttää äärimmäisessä hädässä, mutta budjetissa olen pysynyt. Lapset lähtee ensi viikoksi mummolaan joten säästyy nekin vähät. Miehen kanssa ei kahdestaan niin paljon syödä.

Vierailija
22/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Miksi raahaat kuolutta painoa mukanasi? Miksei mies(?) osallistu ruokabudjettiin, vai väitätkö että teillä on siis 50e/nenä laittaa ruokaan kuukaudessa? Jokin tässä nyt mättää ja myös vastauksistasi päätellen. Onko mies antanut sulle "ruokarahaa" ja olet hassannut sen johonkin ja jäljellä on vain 100 euroa? Tämä selittäisi sen, ettei luottokortti ole käytössä. Kerro toki, että voimme ymmärtää... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hyvätuloinen etkä trolli, niin sitten teillä on vakavia ongelmia rahankäytössä.

Vierailija
24/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain "hyväosaisella" on nyt peli-, alkoholi-, -shoppailuongelma. Pienituloisena nauran paskaiset naurut!

Vierailija
25/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväosaisuus on ainakin älyllisessä mielessä Ap:n omaa kuvittelua. Täällä kyselee, voiko uunipuuroa tarjota päivälliseksi :D

Jos nyt sanon, ettei missään tapauksessa voi, niin jääkö laittamatta? Ei noin tyhmää voi oikeasti olla, että ajaa tilanteen tuollaiseksi lapsiperheessä ja sitten vielä kyselee täällä lupaa laittaa uunipuuroa. 

Vierailija
26/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:11"]Jos olet hyvätuloinen, maksa ruuat luottokortilla. [/quote] Ei sitä ole tarkoitettu ruuan maksamiseen. [/quote] Aha. No anna sitten penskasi nääntyä nälkään, kun et sille ruokaa hanki, vaikka olet siihen kykenevä. [/quote] Älä huoli, jos rahat ei riitä niin käytän korttia. Hyväosaisia ollaan juurikin sen takia ettei oteta kaikkea velaksi vaan ensin yritetään pärjätä itse.

[/quote]

Etkö "hyväosaisena" sen vertaa osaa laskea, ettei tuo kerta kaikkiaan tule onnistumaan? KUKAAN ei voi elää euron ruokabudjetilla per päivä, ei ainakaan tämä kasvava lapsi. 

Ihme ylpeyttä, että vaarannat lapsen kehityksen pinttymälläsi, ettei luottokorttia voi käyttää. Epäilen, ettei koko korttia ole olemassa ja luottohäiriöinen yksinhuoltaja siellä huutelee. 
[/quote]
Mä en ainakaan laske budjetti per henkilö, vaan koko perhe. Mikä järki henkilölle laskea?
Kyllä 25€ riittää viikoksi jos osaa ostaa ja tehdä, riippuen mitä kuivakaapissa on. Tekisi mieli heittää haaste mammoille, selvitä viikko tuolla ruokarahalla.

Vierailija
27/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:11"]Jos olet hyvätuloinen, maksa ruuat luottokortilla. [/quote] Ei sitä ole tarkoitettu ruuan maksamiseen. [/quote] Aha. No anna sitten penskasi nääntyä nälkään, kun et sille ruokaa hanki, vaikka olet siihen kykenevä. [/quote] Älä huoli, jos rahat ei riitä niin käytän korttia. Hyväosaisia ollaan juurikin sen takia ettei oteta kaikkea velaksi vaan ensin yritetään pärjätä itse.

[/quote]

Etkö "hyväosaisena" sen vertaa osaa laskea, ettei tuo kerta kaikkiaan tule onnistumaan? KUKAAN ei voi elää euron ruokabudjetilla per päivä, ei ainakaan tämä kasvava lapsi. 

Ihme ylpeyttä, että vaarannat lapsen kehityksen pinttymälläsi, ettei luottokorttia voi käyttää. Epäilen, ettei koko korttia ole olemassa ja luottohäiriöinen yksinhuoltaja siellä huutelee. 
[/quote]
Mä en ainakaan laske budjetti per henkilö, vaan koko perhe. Mikä järki henkilölle laskea?
Kyllä 25€ riittää viikoksi jos osaa ostaa ja tehdä, riippuen mitä kuivakaapissa on. Tekisi mieli heittää haaste mammoille, selvitä viikko tuolla ruokarahalla.
[/quote]

25 yhdelle tai kolmelle. Näetkö eroa?
Minä en selviäisi. Enkä haluaisi
T. Hyvätuloinen ja hyvin syövä, 900 kk ruokaan neljälle

Vierailija
28/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiitos asiallisista vastauksista. Ja te jotka oikeesti ootte noin katkeria, pyytäkää jos saisitte leipäjonossa vaikka viinipullon jos helpottaisi poistamaan noita jännittteitä.

Vierailija
29/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kateellista ja pahantahtoista porukkaa, oikein nauretaan toisen hädälle. Hyi että, teette minut pahoinvoivaksi:(

Aloittajalle: Keitot ja laatikot ovat edullisia ruokia ja niillä pärjää pitkään, kylkeen voit sitten laittaa sitten sitä omatekemääsi leipää. Aamupalaksi munakasta tai puuroa, on edullista ja täyttävää. Herkutteluun kannattaa etsiä "vanhan kansan reseptejä": Esim. oma äitini tekee maailman parasta pannukakkua puurontähteistä! Kokeile kalliiden lihojen sijaan käyttää esim. lihakarjan luita -tosin luusopan valmistus vie kokonaisen vuorokauden. Älä osta eineksiä, pakastevihanneksia tai säilykehedelmiä, vaan tee mahdollisimman paljon itse. Kyllä tuolla summalla voi hyvinkin pärjätä, kun vain valitset viisaasti:)

Vierailija
30/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:54"]

Juu kiitos asiallisista vastauksista. Ja te jotka oikeesti ootte noin katkeria, pyytäkää jos saisitte leipäjonossa vaikka viinipullon jos helpottaisi poistamaan noita jännittteitä.

[/quote]

Syö sinä vaan kuukausi vaikka paskaa. Kyllä itselläni ainakin on rahaa ostaa sitä ruokaa mitä haluan. Tänään ehkä pizzat kaikille.

Vierailija
31/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:54"]

[/quote]

Mä en ole katkera sun parempituloisuudesta vaan pikemminkin huvittunut sun kyvystä priorisoida perusasioita.

Vierailija
32/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:26"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]

25 yhdelle tai kolmelle. Näetkö eroa?
Minä en selviäisi. Enkä haluaisi
T. Hyvätuloinen ja hyvin syövä, 900 kk ruokaan neljälle
[/quote]
Me nyt joudutaan ajoittain selviämään. Nelihenkinen perhe ja elossa ollaan vielä.

Vierailija
33/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suuri annos keittoa, voi riittää melkeen viikoksikin. Myös muita isoja ruoka annoksia joista riittää monelle päivälle(esim makaroonilaatikko). Osta ruoat lidlistä, tulee halvemmaksi kuin K marketit

Vierailija
34/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köysikiikkuun vaan..se oli sitten siinä.Miten hemmetissä te tollaseen tilanteeseen ootte päätyny,satanen ruokaan kuussa?Ei tuu onnistuun.

Ette voi kuukautta syödä puuroo ja vettä,lähtee lapsilta hampaat suusta keripukin takia.Ja ei varsinkaan siksi että vailutat PIKKIRIIKKISEN uusavuttomalta.Onhan tuola luonnosaa ketunleipää ja horsmanvarsia..sieltä vaan hakeen.

Vierailija
35/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:55"]

Onpa täällä kateellista ja pahantahtoista porukkaa, oikein nauretaan toisen hädälle. Hyi että, teette minut pahoinvoivaksi:( Aloittajalle: Keitot ja laatikot ovat edullisia ruokia ja niillä pärjää pitkään, kylkeen voit sitten laittaa sitten sitä omatekemääsi leipää. Aamupalaksi munakasta tai puuroa, on edullista ja täyttävää. Herkutteluun kannattaa etsiä "vanhan kansan reseptejä": Esim. oma äitini tekee maailman parasta pannukakkua puurontähteistä! Kokeile kalliiden lihojen sijaan käyttää esim. lihakarjan luita -tosin luusopan valmistus vie kokonaisen vuorokauden. Älä osta eineksiä, pakastevihanneksia tai säilykehedelmiä, vaan tee mahdollisimman paljon itse. Kyllä tuolla summalla voi hyvinkin pärjätä, kun vain valitset viisaasti:)

[/quote]

Kauhea kateus todellakin iski, kun luki tällä "hyväosaisella" olevan ruokarahaa satku kolmelle hengelle / kk....heh, heh

Hyväosaisuus on kaukana kuin kuu maasta tässä tapauksessa. Sanoisin, että kolmesataa on kuukaudeksi aivan minimi, jotta ruoka on edes säällisen ravitsevaa. Meillä yleensä menee n. 600 euroa kolmeen pekkaan. 

Plus ravintolakäynnit ja työpaikkaruoka. 

Vierailija
36/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen kannattaa jees ;D;D;D

Vierailija
37/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:11"]Jos olet hyvätuloinen, maksa ruuat luottokortilla. [/quote] Ei sitä ole tarkoitettu ruuan maksamiseen. [/quote] Aha. No anna sitten penskasi nääntyä nälkään, kun et sille ruokaa hanki, vaikka olet siihen kykenevä. [/quote] Älä huoli, jos rahat ei riitä niin käytän korttia. Hyväosaisia ollaan juurikin sen takia ettei oteta kaikkea velaksi vaan ensin yritetään pärjätä itse. [/quote] Etkö "hyväosaisena" sen vertaa osaa laskea, ettei tuo kerta kaikkiaan tule onnistumaan? KUKAAN ei voi elää euron ruokabudjetilla per päivä, ei ainakaan tämä kasvava lapsi.  Ihme ylpeyttä, että vaarannat lapsen kehityksen pinttymälläsi, ettei luottokorttia voi käyttää. Epäilen, ettei koko korttia ole olemassa ja luottohäiriöinen yksinhuoltaja siellä huutelee.  [/quote] Mä en ainakaan laske budjetti per henkilö, vaan koko perhe. Mikä järki henkilölle laskea? Kyllä 25€ riittää viikoksi jos osaa ostaa ja tehdä, riippuen mitä kuivakaapissa on. Tekisi mieli heittää haaste mammoille, selvitä viikko tuolla ruokarahalla. [/quote] 25 yhdelle tai kolmelle. Näetkö eroa? Minä en selviäisi. Enkä haluaisi T. Hyvätuloinen ja hyvin syövä, 900 kk ruokaan neljälle [/quote] Me nyt joudutaan ajoittain selviämään. Nelihenkinen perhe ja elossa ollaan vielä.

[/quote] Minne rahanne menevät?

Vierailija
38/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kyllä jotakin on itsetunnossa pielessä, jos pitää tulla tänne pätemään omalla erinomaisuudellaan ja haukkumaan vaikeassa tilanteessa olevaa. Otan osaa, ei se sinunkaan kohtasi voi kovin onnellinen olla, kun pitää tuollaista harrastaa.

Vierailija
39/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:26"] [quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:11"]Jos olet hyvätuloinen, maksa ruuat luottokortilla. [/quote] Ei sitä ole tarkoitettu ruuan maksamiseen. [/quote] Aha. No anna sitten penskasi nääntyä nälkään, kun et sille ruokaa hanki, vaikka olet siihen kykenevä. [/quote] Älä huoli, jos rahat ei riitä niin käytän korttia. Hyväosaisia ollaan juurikin sen takia ettei oteta kaikkea velaksi vaan ensin yritetään pärjätä itse. [/quote] Etkö "hyväosaisena" sen vertaa osaa laskea, ettei tuo kerta kaikkiaan tule onnistumaan? KUKAAN ei voi elää euron ruokabudjetilla per päivä, ei ainakaan tämä kasvava lapsi.  Ihme ylpeyttä, että vaarannat lapsen kehityksen pinttymälläsi, ettei luottokorttia voi käyttää. Epäilen, ettei koko korttia ole olemassa ja luottohäiriöinen yksinhuoltaja siellä huutelee.  [/quote] Mä en ainakaan laske budjetti per henkilö, vaan koko perhe. Mikä järki henkilölle laskea? Kyllä 25€ riittää viikoksi jos osaa ostaa ja tehdä, riippuen mitä kuivakaapissa on. Tekisi mieli heittää haaste mammoille, selvitä viikko tuolla ruokarahalla. [/quote] 25 yhdelle tai kolmelle. Näetkö eroa? Minä en selviäisi. Enkä haluaisi T. Hyvätuloinen ja hyvin syövä, 900 kk ruokaan neljälle [/quote] Me nyt joudutaan ajoittain selviämään. Nelihenkinen perhe ja elossa ollaan vielä.

[/quote] Minne rahanne menevät?

[/quote]

Alkoonhan ne tuollaisessa tapauksessa menevät. Osittain myös paikalliseen pubiin. Suomessa minimitoimeentulotuki takaa sen, ettei joudu tuolla tavoin kärvistelemään, jos ei ole päihderiippuvuutta. 

Vierailija
40/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakoniatoimistosta saa apua. Googleta ja soita sinne. Olen saanut itse apua sieltä.