Sinä joka olet ystävä exäsi kanssa, kuinka erositte?
No siinähän se kysymys otsikossa. Eli jos olet ystävä exäsi kanssa niin kuinka erositte? Sovussa? Eron syyt? Jatkuiko ystävyys suoraan suhteenne päätyttyä vai tarvittiinko väliin aikaa? Miten uusi kumppanisi suhtautuu ystävyyteenne?
Kommentit (26)
Erottiin, koska mä halusin lapsia ja mies ei halunnut enempää, kolme hänellä jo on. Eroon ei liittynyt minkäänlaista draamaa ja aloite siihen tuli mieheltä. Jos on aiemmin tullut hyvin juttuun ja tuntee toisen hyvin eikä ole mitään syytä olla huonoissa väleissä niin miksi turhaan hävittää elämästään ihmistä, jonka seurassa viihtyy? Pari viikkoa sitten eksäni heitti minut ja nykyisen mieheni baariin ja haki vielä yöllä poiskin. Eilen viimeksi eksäni soitti miehelleni ja kyseli neuvoa johonkin ongelmaansa. Yksinkertaista, kun vain asioista voidaan puhua ja kaikki tietävät niinsanotusti paikkansa ja roolinsa.
25 vielä muistaa lisätä, että minä olen 28, nykyinen mieheni 36 ja eksäni 37.
Olen nykyään ystävä yläasteaikaisen eksän kanssa, seurusteltiin kun oltiin 9luokalla ja nyt ollaan 20v molemmat. Suhde oli tosi kiusallinen perus teinisäätö, erottiin vaan yhteisestä päätöksestä että ei tästä nyt tule mitään. Jonkun aikaa oli vähän nihkeät välit mutta nykyään pystytään jo nauraa koko jutulle.
Erottiin koska oltiin enemmänkin ystäviä kuin pariskunta, lisäksi olin ihastunut nykyiseen mieheeni. Tästä on aikaa yhdeksän vuotta, olemme edelleen hyviä ystäviä ja viestittelemme viikoittain. Myös nykyinen mieheni on ystävystynyt exäni kanssa ja vietämme aikaa porukalla. Exäni uusi naisystävä on myös menossa mukana :)
Miksi ihmisillä on tarvetta olla ystäviä exien kanssa? En kritisoi vaan haluan ymmärtää. Itse olen niin tunne-ihminen että suhteeseen ei aleta jos tuntuu siltä että ollaan vaan ystäviä ja panokamuja, eikä siitä voisi seurata mitään pitempiaikaista. Ja suhteen loppuessa vääjäämättä jää aina jotain pientä tunnetta elämään ja sydän jää kyseisen ihmisen kanssa sykkyrälle pitkäks aikaa. Vai otanko mä asiat liian tosissaan?