Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et halua lapsia?

Vierailija
14.06.2015 |

Ihan vain mielenkiinnosta kyselen.
Itselläni ei vielä ole lapsia, eikä sairauteni takia todennäköisesti tule olemaankaan. Haluaisin kuulla mielipiteitä, miksi jotkut ei halua lapsia?
En aio moralisoida, haluan vain ymmärtää tämänkin näkökannan. Itselleni kun lapsi olisi unelmien täyttymys.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain yksinkertaisesti tunne tarvetta lapsen saamiseen. Asiaan ei liity mitään suurta ja periaatteellista.
Toivottavasti sinun haaveesi toteutuu!

Vierailija
2/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista, en ole kiinnostunut vanhemmuudesta ja inhoan lapsiperhe-elämää. Siinäpä oleellisimmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ottaa niin suurta vastuuta toisesta ihmisestä enkä ole muutenkaan kiinnostunut perhe-elämästä, vaikka lapsista pidänkin. Ja ajatus raskaudesta ja synnytyksestäkin hirvittää.

Vierailija
4/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja on niiiiiin paljon. Luepa sieltä.

Vierailija
5/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen innoissani omasta elämästäni: haluan kehittää ja toteuttaa itseäni, haluan haalia kokemuksia ja kasvaa henkisesti. Haluan nähdä ja kokea. Jos lisääntyisin, en voisi elää "omaa elämääni", vaan joutuisin elämään myös sen lapsen elämää, ja asettamaan sen kaiken edelle.

Vierailija
6/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua menettää vapauttani. Tahdon voida harrastaa milloin vain, matkustaa, nukkua vaikka koko päivän jos huvittaa. En siedä epäjärjestystä, leluja lattialla, en tykkää laittaa ruokaa, en ole äidillinen, inhoan lapsen itkua.
En osaa olla lasten kanssa, en kaipaa perhettä itselleni.

Vierailija
7/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsuudenkodissani nuorin, joten en ole koskaan tottunut pieniin lapsiin enkä osaa kaivata omaa lasta. Sitä paitsi en pidä perintötekijöitäni joka suhteessa edullisina.

Vierailija
8/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia eurooppaan, missä alkaa piakkoin sota ja mitä todennäköisimmin vielä suursota.
Kyse on ainoastaan siitä, että milloin alkaa, alkaako 5 kk:n sisällä, vai 5 vuoden sisällä, mutta varmaa on että alkaa.

Vierailija
9/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekeskeinen ihminen - en jaksa olla vastuussa toisesta.
Ulkonäkö on minulle hurjan tärkeä - en halua pilata sitä lapsen vuoksi.
Rakastan pitkään nukkumista - ei onnistuisi lapsen kanssa.
En halua muuttaa - tähän keskustakämppään ei vauvaa mahdu.
Haluan pystyä hemmottelemaan itseäni - en halua tuhlata rahaa lapseen.
Haluan mennä&tulla omilla ehdoillani - ei onnistuisi lapsen kanssa.
En halua juuri nyt (tuskin ikinä) vakavaa parisuhdetta - olisi mielestäni ehtona lapsen saamiselle.
En halua olla töistä pois - lapsen kanssa olisi pakko olla välillä kotona.

Vierailija
10/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin itse onneton ja yksinäinen lapsi, enkä usko että pystyisin oikeasti olla omallenikaan sen kummempi äiti, koska ikävä kyllä taidan olla ihan yhtä tunnekylmä introvertti kuin oma äitini, ja hänen äitinsä, ja isänikin äiti. Eli mulle on todellakin kasaantunut kasa paskoja äitigeenejä :D

Lisäksi lapset on minusta aika pelottavia, ne saattaa tehdä IHAN MITÄ TAHANSA tyhmää/ilkeää/vaarallista/laitonta, en kestäis elää sydän syrjällään kokoajan miettien, että mitä katastrofaalista vielä saattaa käydä.

Vierailija
11/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pahemmin pidä lapsista enkä halua muutenkaan tähän maailmaan yhtään lisää tuoda.

Vierailija
12/12 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista yhtään. Haluan aina nukkua yöni rauhassa jne.