Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Ozempic- tai Saxenda-reseptin helposti?

Vierailija
05.02.2022 |

Painoindeksi +30. Esidiabetes ja nivelrikko.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat

Vierailija
2/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäriltäkin ehkä? Duuni fyysinen ja nivelet ei jaksa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptin saat, mutta Kela-korvausta et saa noilla. BMI tulisi olla 35, lisäksi esim RR-tauti ja kohonneet verensokeriarvot/diabetes

Vierailija
4/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ”parempi”, Ozempic vai Saxenda? Vissiin yhtä kalliita ilman kelakorvauksia.

Vierailija
5/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi ”parempi”, Ozempic vai Saxenda? Vissiin yhtä kalliita ilman kelakorvauksia.

Ei niissä mitään eroa ole.

Vierailija
6/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa helposti. Itselläni Ozempic. 9 päivää, -4,5 kg. Ozempic helpompaa kun vain kerran viikossa pistos

Vierailija
7/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic noin 130€/kk, Saxenda 180€/kk. Mulla Saxenda käytössä, ei diabetestä.

Vierailija
8/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicin saa vaan jos on DM diagnoosi.

Vierailija
9/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempicin saa vaan jos on DM diagnoosi.

No höpö höpö! Ei kannata syöttää tänne paskaa, ellei ole oikeaa tietoa! Tottakai saat Ozempicin!! Ja useimmat haluaa mieluummin pistää pistoksen kerran viikossa (=Ozempic), kuin päivittäin (=Saxenda). Ja kyllä BMI >30 on riittävä syy aloittaa lääkitys, jos on verenpainetautia, metabolista oireyhtymää tai DM2 taikka esidiabetes, jo BMI > 27 riittää hoitopäätökseen Ozempicilla. 

Vierailija
10/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tän viikon maanantaina saxenda reseptin terveystalon yleislääkäriltä. Olen nyt siis kuutena päivänä pistänyt pienintä annosta. Mun bmi on 36. Kyllä tuntuu toimivan, juuri syötiin miehen kanssa kaakaota ja leipää välipalaksi/lounaaksi, jäi kesken syöminen kun tuli tunne että eipä enää uppoa, kerkesin syödä puolitoista pientä leipäpalaa ja puoli mukia kaakaota. Kylläisyyden tunne tulee aiemmin kuin ennen ja mielihalut ruoan suhteen on hävinnyt 90 prosenttisesti. Ja jos nyt joku haluaa puuttua tuohon syötävän laatuun, että mikäs lounas se leipä ja kaakao on niin kerrottakoon että teen tänään lauantaina vain yhden lämpimän ruoan hieman myöhemmin, kohta lähdetään lumitöihin niin piti ottaa jotain palasta alle että jaksaa kolata, tuota lunta nyt taas tuntuupi tulevan.

Vierailija
11/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti se O ei ole laihdutuslääke

Vierailija
12/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä. Lisääkin saa kommentoida, mm. käyttökokemukset ja mahdolliset sivuvaikutukset kiinnostavat.

Ap

Vierailija
13/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalla ozempic. Ei ole kyllä laihtunut yhtään, ei kiloakaan.

Vierailija
14/24 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä se leipä-kaakaonainen. Pientä päänsärkyä ja ajoittain lievää pahoinvointia ollut tällä viikolla, eipä muuta sivuoiretta.

Vierailija
15/24 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa helposti jos bmi on yli 30.

Itse olisin saanut saxendaan reseptin terveysasemalta, mutta halusin ozempiciä mielummin niin pyysin yksityiseltä lääkäriltä reseptin ja ei ongelmaa. Heti kysymyksen jälkeen sanoi, että onnistuu :D. - ja kirjoitti reseptin.

Vierailija
16/24 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, suututin tuolla facessa yhden tyypin...sanoin että pitää jättää limut, keksit ja suklaat pois kun käyttää ozempicia...suuttui!

Vierailija
17/24 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan tietäväistä väkeä koolla, joten kysyn: perusterve vaihdevuosi-ikäinen nainen, BMI 28, paino pysyy paikallaan vaikka ruokavalio on erittäin kohtuullinen (säännöllinen ruokarytmi, kasviksia, kalaa, kokojyvää, marjoja ja hedelmiä, muut sokerit minimissä, ei alkoholia). Arvaan, että hormonikorvaushoito voisi estää painonnousua, joka alkoi juuri esivaihdevuosi-ikäisenä; sitä en kuitenkaan haluaisi, koska painonnousu on ainoa vaihdevuosioireeni, ja hormonihoito tuntuisi siihen turhan järeältä aseelta.

Määräisikö lri minulle Ozempicia, ja mahtaisinko hyötyä siitä?

Vierailija
18/24 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, suututin tuolla facessa yhden tyypin...sanoin että pitää jättää limut, keksit ja suklaat pois kun käyttää ozempicia...suuttui!

Moni onnistuu tällä muuttamatta ruokavaliota, eli myös limpat ja keksit soveltuu ozin kanssa kunhan huomioi annoskoot ja pöivittöiset kalorit!

Vierailija
19/24 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt viikon verran pistänyt Saxendaa. En saanut reseptiä helposti, mulla BMI vain 28. Toki löytyy myös liitännäissairaus (verenpaine). Tehokkaalta lääkkeellä tuntuu.

Vierailija
20/24 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt viikon verran pistänyt Saxendaa. En saanut reseptiä helposti, mulla BMI vain 28. Toki löytyy myös liitännäissairaus (verenpaine). Tehokkaalta lääkkeellä tuntuu.

Onko ollu oireita? Itse alotin 5 päivää sitten ozempicin, eilen oli todella vahvaa pahoinvointia. Oksennus meinasi lentää kokoajan.. Onneksi helpotti pahoinvointilääkkeellöä. Pelottaa jo seuraava pistos nyt jo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä