Pääsettekö kyykkyyn ja ylös helposti?
Siis kunnon syväkyykkyyn niin että pohje koskettaa takareittä?
Ikä?
Kommentit (52)
Jep. Ja ylipainoakin on. Ikää 51v.
Pääsen vaikka jalat yhdessä eikä ole mitään ongelmaa saada kantapäitä lattiaan. Usein oleskelenkin syväkyykyssä. Ikää 40.
Pääsen ja pääsen myös taapero sylissä ylös.
Kyllä, 38v.
Jalkapohjat täysin maassa
Pääsen, mutta en enää jalat yhdessä. N.71v.
En pääse kyykkyyn enkä ylös. Pitää mennä ensin polvilleen eikä sekään ole helppoa.
Ei ongelmaa.
Mies, 50v, 173cm, 90kg.
Pääsen vaikka minkälaiseen kyykkyyn ja ylöskin tarvittaessa hyvin vikkelästi. Päivittäin työssä on paljon kyykistelyä lehmien vieressä kun pitää pestä utareita, laittaa lypsimiä ja väistellä potkivia jalkoja.
Tänäänkin kyykistelyä pari tuntia keskimäärin 2 kertaa per lehmä kertaa 40. Ja illalla edessä toinen mokoma.
Ikää 41v ja jonkin verran ylipainoa, polvi kerran operoitu.
Tietenkin pääsen, ikä 40 v.
Jos et pääse syväkyykkyyn ja ylös sekä olet alle 50 v. niin on korkea aika miettiä omaa terveyttä ja fyysistä kuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tulos? Ikä?
Kaikkiin kyykkyihin pääsen. Istuskelen myös välillä syväkyykyssä hetken, ihan vaan koska tiedän , että on hyväksi. Ikä 60v.
Pääsen kyykkyyn mutta ylös pitää miehen auttaa. Ikää 35v
Itse olen hakenut kyykkyviinini. N50
Alas meno on helppoo.
Ylös ei pääse, nivelsiteet sököt ja paha nivelrikko.
En helposti, mutta jotenkuten. Olen 56-vuotias ja kolmisen vuotta sitten muutuin jäykäksi ja kömpelöksi suunnilleen yhdessä yössä. Ongelma ei ole niinkään nivelissä kuin jänteissä polven yläpuolella. Tuntuu että jotain katkeaa, jos kyykistyn liian syvään tai nopeasti.
Kyykkyyn pääsy on hyvä testi fyysiselle kunnolle. Kroppa tarvii liikuntaa ja jumppaa, jos ei onnistu. Poislukien tietysti, jos on joku sairaus tai vamma.
Pääsen helposti. Harrastan joogaa niin kropan vääntäminen eri asentoihin ylipäätään onnistuu hyvin.
Juu, mutta toinen polvi napsahtaa ikävästi.
https://www.is.fi/terveys/art-2000006307380.html