Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsettekö kyykkyyn ja ylös helposti?

Vierailija
05.02.2022 |

Siis kunnon syväkyykkyyn niin että pohje koskettaa takareittä?
Ikä?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni, ja teidän pyynnöstä :) .. kokeilin etunojapunnerruksia ... yksii ... kaksii ... kolomee .... nelj... kivat on nuo eilisen sukat tuossa lattialla.

Vierailija
22/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää kuulu tehdä yhdellä jalalla seisten?  Siinähän se kunto mitataan. Toinen jalka ei saa koskea maahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli juttua, et teinit ei pääse enää kyykkyyn.

Vierailija
24/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pääsee sujuvasti, teen hänen kanssaan kyykyttämisharjoituksia päivittäin ☺️

Vierailija
25/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin, ja onnistui. Mutta ihan hirvee paukkuminen nilkoista ylösnoustessa! Kääk, mistä toikin on tullut? Luontevampaa mun on kuitenkin kykistyä polvet vähän erillään eikä koko ajan yhdessä, varmaan koska ylipainoa on kuitenkin ihan näkyvästi.

Kököttelen usein syväkyykyssä, siis polvet erillään, etenkin kesäisin kasvimaalla on hyvä vaihdella asentoja, niin toikin on käytössä.

Vierailija
26/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/terveys/art-2000006307380.html

Paljon tulos? Ikä?

24 (hyvä)

N40, 168cm 88kg

Vierailija
27/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon porukkaa olis tuolla pitkin metsiä kyykky asennossa jos eivät pääsisi ylös ja tuskin tännekään kukaan vastailisi, jos kyykkyyn olisi jumittunut. Eiköhän se 112 numero olisi päälimmäisenä mielessä.

Vierailija
28/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En helposti, mutta jotenkuten. Olen 56-vuotias ja kolmisen vuotta sitten muutuin jäykäksi ja kömpelöksi suunnilleen yhdessä yössä. Ongelma ei ole niinkään nivelissä kuin jänteissä polven yläpuolella. Tuntuu että jotain katkeaa, jos kyykistyn liian syvään tai nopeasti.

Minulla kyllä esiintyy ajoittain tuota oikeassa jalassa, vaikka tuossa aiemmin mainitsin, että ei ongelmia.

Staattisen rasituksen aiheuttama tulehdus kai kyseessä minulla.

Vierailija
29/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lonkan liikkuvuus jotenkin loppuu kesken (tuntuu paine siinä taitoksessa). Salilla olen käynyt jo kolme vuotta mutta kroppa ei vaan taivu tuohon. Olisipa kiva, että saisin tähän muutoksen.

-M30

Vierailija
30/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika paljon porukkaa olis tuolla pitkin metsiä kyykky asennossa jos eivät pääsisi ylös ja tuskin tännekään kukaan vastailisi, jos kyykkyyn olisi jumittunut. Eiköhän se 112 numero olisi päälimmäisenä mielessä.

Tarkoitti kai sitä, että pitää istua ensin lattialle ja nousta siitä nelinkontin ylös, pahimmassa tapauksessa ryömiä paikkaan missä saa jostain tukea, vaikka puusta. Tosin äitini (81 v, alzheimer, nivelrikko) ei pääse silläkään tavalla ylös, vaan hänelle pitää soittaa kotihoito nostamaan. He muuten käyttävät tällaisista termiä "jalaton".

Vierailija
31/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini kehui minua kerran notkeaksi kun istuin kyykyssä lattialla. Kesti hetki ymmärtää mitä ihmettä puhuu. 

Vierailija
32/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Lonkan liikkuvuus jotenkin loppuu kesken (tuntuu paine siinä taitoksessa). Salilla olen käynyt jo kolme vuotta mutta kroppa ei vaan taivu tuohon. Olisipa kiva, että saisin tähän muutoksen.

-M30

Oletko kokeillut lonkkaa avaavia liikkeitä (esim. youtubesta)? Fyssarikäyntikin voisi auttaa.

Vierailija
33/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣 naurattaa ajatus että porukkaa olis jumiutunut kyykkyasentoihin ja vpk:n pouat kävis nostelemassa niitä pystyyn.

Vierailija
34/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-M30

Oletko kokeillut lonkkaa avaavia liikkeitä (esim. youtubesta)? Fyssarikäyntikin voisi auttaa.

Olen kokeillut. Ja fyssaria olen harkinnut. Pääsisköhän sinne mitenkään työterveyden kautta...

Vierailija
35/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 polvet erillään ja 10 polvet yhdessä. - Teen joka aamu 10 kyykkyä.

Yhdellä jalalla tuntui vähän huteralta, ei ole tullut treenattua.

N66

Vierailija
36/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Teen syväkyykkyjä n 40 minuutissa (2v sitten 60)

Ikää 61v

Vierailija
37/52 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v, kyykkääminen helppoa. Tosin yliliikkuvat nivelet, liitttyyköhän asiaan.

Vierailija
38/52 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/terveys/art-2000006307380.html

Paljon tulos? Ikä?

24 (hyvä)

N40, 168cm 88kg

Kukaan ei jaksa kokeilla.

Vierailija
39/52 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein kokeilla (yllytyshullu), helposti onnistui (68 v)

Vierailija
40/52 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen, mutta sattuu polviin todella paljon ihan ala-asennossa. Ainakin tiedossa nivelrikko ja polven kierukkavamma. Tuntuu epäreilulta, koska olen käynyt säntillisesti kuntosalilla monta vuotta ja nähnyt vaivaa terveyteni ja kuntoni eteen. Ja ikää vasta 46v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi