Pääsettekö kyykkyyn ja ylös helposti?
Siis kunnon syväkyykkyyn niin että pohje koskettaa takareittä?
Ikä?
Kommentit (52)
Eikö tää kuulu tehdä yhdellä jalalla seisten? Siinähän se kunto mitataan. Toinen jalka ei saa koskea maahan
Jossain oli juttua, et teinit ei pääse enää kyykkyyn.
Mieheni pääsee sujuvasti, teen hänen kanssaan kyykyttämisharjoituksia päivittäin ☺️
Kokeilin, ja onnistui. Mutta ihan hirvee paukkuminen nilkoista ylösnoustessa! Kääk, mistä toikin on tullut? Luontevampaa mun on kuitenkin kykistyä polvet vähän erillään eikä koko ajan yhdessä, varmaan koska ylipainoa on kuitenkin ihan näkyvästi.
Kököttelen usein syväkyykyssä, siis polvet erillään, etenkin kesäisin kasvimaalla on hyvä vaihdella asentoja, niin toikin on käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tulos? Ikä?
24 (hyvä)
N40, 168cm 88kg
No aika paljon porukkaa olis tuolla pitkin metsiä kyykky asennossa jos eivät pääsisi ylös ja tuskin tännekään kukaan vastailisi, jos kyykkyyn olisi jumittunut. Eiköhän se 112 numero olisi päälimmäisenä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
En helposti, mutta jotenkuten. Olen 56-vuotias ja kolmisen vuotta sitten muutuin jäykäksi ja kömpelöksi suunnilleen yhdessä yössä. Ongelma ei ole niinkään nivelissä kuin jänteissä polven yläpuolella. Tuntuu että jotain katkeaa, jos kyykistyn liian syvään tai nopeasti.
Minulla kyllä esiintyy ajoittain tuota oikeassa jalassa, vaikka tuossa aiemmin mainitsin, että ei ongelmia.
Staattisen rasituksen aiheuttama tulehdus kai kyseessä minulla.
En. Lonkan liikkuvuus jotenkin loppuu kesken (tuntuu paine siinä taitoksessa). Salilla olen käynyt jo kolme vuotta mutta kroppa ei vaan taivu tuohon. Olisipa kiva, että saisin tähän muutoksen.
-M30
Vierailija kirjoitti:
No aika paljon porukkaa olis tuolla pitkin metsiä kyykky asennossa jos eivät pääsisi ylös ja tuskin tännekään kukaan vastailisi, jos kyykkyyn olisi jumittunut. Eiköhän se 112 numero olisi päälimmäisenä mielessä.
Tarkoitti kai sitä, että pitää istua ensin lattialle ja nousta siitä nelinkontin ylös, pahimmassa tapauksessa ryömiä paikkaan missä saa jostain tukea, vaikka puusta. Tosin äitini (81 v, alzheimer, nivelrikko) ei pääse silläkään tavalla ylös, vaan hänelle pitää soittaa kotihoito nostamaan. He muuten käyttävät tällaisista termiä "jalaton".
Anoppini kehui minua kerran notkeaksi kun istuin kyykyssä lattialla. Kesti hetki ymmärtää mitä ihmettä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
En. Lonkan liikkuvuus jotenkin loppuu kesken (tuntuu paine siinä taitoksessa). Salilla olen käynyt jo kolme vuotta mutta kroppa ei vaan taivu tuohon. Olisipa kiva, että saisin tähän muutoksen.
-M30
Oletko kokeillut lonkkaa avaavia liikkeitä (esim. youtubesta)? Fyssarikäyntikin voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣 naurattaa ajatus että porukkaa olis jumiutunut kyykkyasentoihin ja vpk:n pouat kävis nostelemassa niitä pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M30
Oletko kokeillut lonkkaa avaavia liikkeitä (esim. youtubesta)? Fyssarikäyntikin voisi auttaa.
Olen kokeillut. Ja fyssaria olen harkinnut. Pääsisköhän sinne mitenkään työterveyden kautta...
10 polvet erillään ja 10 polvet yhdessä. - Teen joka aamu 10 kyykkyä.
Yhdellä jalalla tuntui vähän huteralta, ei ole tullut treenattua.
N66
Kyllä. Teen syväkyykkyjä n 40 minuutissa (2v sitten 60)
Ikää 61v
60v, kyykkääminen helppoa. Tosin yliliikkuvat nivelet, liitttyyköhän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tulos? Ikä?
24 (hyvä)
N40, 168cm 88kg
Kukaan ei jaksa kokeilla.
Piti oikein kokeilla (yllytyshullu), helposti onnistui (68 v)
Pääsen, mutta sattuu polviin todella paljon ihan ala-asennossa. Ainakin tiedossa nivelrikko ja polven kierukkavamma. Tuntuu epäreilulta, koska olen käynyt säntillisesti kuntosalilla monta vuotta ja nähnyt vaivaa terveyteni ja kuntoni eteen. Ja ikää vasta 46v
Huvikseni, ja teidän pyynnöstä :) .. kokeilin etunojapunnerruksia ... yksii ... kaksii ... kolomee .... nelj... kivat on nuo eilisen sukat tuossa lattialla.