24-vuotias ja tulevaisuus ahdistaa
Oon 24-vuotias ja tuntuu että vaikka tykkäänkin mun arjesta, haaveilen vain koko ajan tulevaisuudesta. Miehen löytämisestä, perheen perustamisesta ja kaikesta tollasesta. En oo vielä ikinä seurustellut, mutta silti ajattelen päivittäin näitä asioita todella paljon. Pelkään että en saavutakaan noista asioista mitään ja jään ihan yksin enkä saavutakaan noita suurimpia haaveitani.
Jos joku keksii hyviä syitä nauttia tästä elämänvaiheesta ja keinoja, joilla unohtaa edes hetkeksi se jatkuva tulevaisuuden ajattelu niin kertokaa. :) Tuntuu, etten osaa nauttia tästä hetkestä, kun mietin vaan vauvoja, miehiä ja omakotitaloja. Oon varmaan jotenkin sekasin koko nainen. :D Pelkään vaan niin paljon sitä että jos multa jääkin noi asiat kokematta. :(
Kommentit (6)
Ap laittoi mun ajatukset sanoiksi...
M20+
Kaikella todennäköisyydellä tulet saamaan noi haaveilemasi asiat, mut kaikki ajallaan.
Kerää kokemuksia, matkustele, kypsy ihmisenä, kerää voimia varastoon.
Tää on nyt vähän hassuu, en nyt osaa tarkemmin selittää mut tiedän et tuut saamaan noi toivomasi asiat <3
Minulla oli tuollaiset hetket kun täytin 22v ja seuraavaksi kun täytin 24v. En tiennyt, mitä hittoa teen elämällä ja yritin epätoivoisesti suunnitella asioita sen sijaan että ne olisivat menneet omalla painollaan. VAIKKA olin naimisissa ja minulla oli lapsi. Olin ahdistunut esim opinnoistani, onko ala oikea, sekä siitä saammeko ikinä enää lapsia (puoliso ei halunnut). Olo oli varsin kärsimätön. Nyt kypsässä 25v iässä :D opinnot on pian purkissa, ura näyttää valoisalta ja elämä lapsen kanssa on ihanaa vaikka nyt kärsimmekin lapsettomuudesta (mies suostui ja minusta löytyi vikaa...). Ymmärrän, että asioihin voi vaikuttaa vain rajallisen määrän ja elämä heittää yllätyksiä eteensä kun niitä vähiten etsii. Kyllä se siitä :)
Hullua miten jo nuo teidän kommentit auttoivat, kiitos! Tuntuu just siltä että elämä on aivan pysähtynyt eikä mitään niitä asioita tapahdu, joita odotan, vaikka tietyllä tapaa päässä onkin pieni toivo siitä että ehkä ne tapahtuvatkin vielä. :) Ehkä asiaan vaikuttaa sekin, kun en keksi minne hakisin opiskelemaan ja teen työtä, josta en oikein pidä yhtään. VÄlillä tulee mietittyä sitäkin että ehkä se mies ja kaikki ne haaveet tulla tupsahtavat, kun vähiten odotan ja jos tällä lailla oikein odottamalla odotan niin voi mennä hyviä hetkiä ja asioita muilla elämän osa-alueilla ohi. Ehkä siis pitää vaan ahkerammin ryhtyä toteuttamaan niitä haaveita, jotka toistaiseksi on vielä vaan niitä "mun juttuja". Jotenkin helpottava kuulla että muutkin miettivät näitä samoja juttuja. Tulee vaan jotenkin ikäloppu olo, vaikka tiedän että 24 ei ole vielä mitenkään vanha ja että kiire ei ole... :D Ihmiset ympärillä alkaa vaan löytää niitä kumppaneita ja tulee melkein paniikki että tapahtuuko sitä itselle ikinä.
Mä uskon että sulla on hyvä ja valoisa tulevaisuus edessä :) Hyvää kesää!
Mietin ite näitä asioita myös. Toisaalta on ihanaa kun saa päättää omista asioista eikä kuunnella kenenkään muun mielipiteitä. Toisaalta haluis että tulevaisuus ois nyt mut myös muutokset ahdistaa.
Mulla on ollu tässä juttua jotai 10v vanhemman miehen kanssa. Toisaalta haluisin tavata uudestaan, toisaalta pelkään tulevaisuutta ja muutosta.
Elä hetkessä, älä ajattele liian kauas ja tee nyt kaikkia niitä asioita joita oot joskus aatellu tekeväs, se joskus on nyt ;-)
N18