Minkälaisten pääruokien (ei soppa) kanssa syötte leipää?
Onko teillä lisukkeena leipää kaikkien pääruokien kanssa, vai vaan joidenkin, vai ei ollenkaan? Eli onko teillä leipää vaikkapa lihan ja pottujen, tai kinkkukiusauksen, tai lasagnen kanssa?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:10"]
En oo syöny enää leipää sen jälkeen kun tajusin että sen ravintoarvot on ihan pa*kaa ja turhaa hiilarihöttöö. Kuidut saa paremmin muualta
[/quote]
Ai, mä rakastan leipää. Onneksi mä olen pitänyt kroppani aina huippukunnossa lautasmallilla niin ei tarvii mitään ihmedieettejä seurata.
[/quote]
Missä kohtaa mainittiin ihmedieetti?
Salaattien ja keittojen kanssa. Ei koskaan muun kanssa. Paitsi alkupalana saattaa olla jotain hyvää leipää öljyn ja balsamicon kanssa, mutta ei pääruoalla.
Jos ateria on salaatti, syön sen kanssa usein leipää. Jos on riisiä, pastaa, nuudeleita tai pitsaa niin silloin en ainakaan.
Hiilihydraatiton kasvisruoka ? ? Tää oli viikon paras :-)
Simpukoiden ja etanoiden kanssa meillä on patonkia tai muuta vaaleaa leipää. Yksinään etanat ja simpukat ovat vähän köykäisiä, mutta leipä tekee näistä riittävän pääruoan. Lisäksi syömme intialaisten ruokien kanssa naanleipää, jos ei ole keitetty riisiä. Muiden pääruokien kanssa ei oikeastaan koskaan ole leipää, ellei leipä ole se itse pääruoka, esim täytetty patonki tai pitaleipä.
Spaghetti bolognesen kanssa teen usein moniviljapatonkia, sillä kaavitaan loput kastikkeet lautasen pohjalta.
Talvella teen paljon pataruokia, niiden kanssa lähes aina leipää.
Salaattien kanssa tarjoan myös leipää. Mies on sellainen että "ei tule maha täyteen" jos ei tarpeeksi hiilareita. Leipää on itse sitten helppo olla ottamatta, itse turpoan ihan palloksi pastasta ja perunasta varsinkin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:10"]
En oo syöny enää leipää sen jälkeen kun tajusin että sen ravintoarvot on ihan pa*kaa ja turhaa hiilarihöttöö. Kuidut saa paremmin muualta
[/quote]
Ai, mä rakastan leipää. Onneksi mä olen pitänyt kroppani aina huippukunnossa lautasmallilla niin ei tarvii mitään ihmedieettejä seurata.