Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Käytäntkö liikaa alkoholia?

Vierailija
05.02.2022 |

Juon viikottain kahtena tai kolmena iltana 1-2 pienehköä lasillista punaviiniä. Lisäksi juon juhlissa n. 6 annosta. Juhlia on vaihtelevasti eli joskus ei ole pariin kuukauteen mitään, joskus taas pari kertaa kuukaudessa.
Onko tämä määrä maksalle kuinka iso riski?

Itse en koe määristä olevan ongelmaa ja halutessani voin olla ottamattakin, mutta ainahan sitä silti miettii, että missä se raja menee.

G: Käytäntkö liikaa alkoholia?

Vaihtoehdot

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään mihin tarpeeseen viinaa otat. Miksi siis juot alkoholia viikollakin? Jos se on vain tapa, niin se on typerä tapa ja kertoo sinusta sen, että muutkaan asiasi eivät ole ihan kunnossa.

Olen keski-ikäinen tavallinen kolmen teinin äiti, käyn töissä toimistoaikana ja en jaksaisi tuollaista lähes pakkomiellettä alkoholin juomisen kanssa. Minua haittaisi jo ajatuskin, että olisin niin kiinni jossakin punaviinissä ja joutuisin aina miettimään onkohan sitä nyt tarpeeksi, pitääkö mennä Alkon kautta kotiin ja varsinkin se, että joku alkoholi olisi "palkinto", jolla itseäni palkitsisin. Sellainen olisi tylsää ja niin turhaa.

Jos mietit juomistasi jo näin paljon, niin se ilmeisesti huolestuttaa.

Vierailija
22/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juot? Oletko pohtinut motiivejasi?

Nautiskelun vuoksi. Tykkään punaviinin mausta, ja se rentouttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni pikkuaivot surkastuivat varsin maltillisella viinin juomisella. Maksa on kunnossa. Mutta kun pikkuaivorappeuma vaan jatkaa etenemistään, ei pysy pystyssä nykyisin enää edes rollaattorin avulla. Rappeuma siis etenee edelleen, vaikka lopetti alkon kokonaan jo pari vuotta sitten.

Alkoholin sieto on yksilöllistä!

Vierailija
24/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö alkoholin tapaan ihan mistä tahansa muustakin syömisestä tai juomisesta pystyä olemaan ilman tarvittaessa?

Tämä on hyvä kysymys. Jos en halua olla vaikkapa ilman ruisleipää, niin tarkoittaako se, että olen siitä riippuvainen? Pitäisi vähentää?

Tuo taas on alkoholiongelmaisten jorinaa, dokujen jankuttamista, hohhoijaa vaan.

Vierailija
25/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä yhtään mihin tarpeeseen viinaa otat. Miksi siis juot alkoholia viikollakin? Jos se on vain tapa, niin se on typerä tapa ja kertoo sinusta sen, että muutkaan asiasi eivät ole ihan kunnossa.

Olen keski-ikäinen tavallinen kolmen teinin äiti, käyn töissä toimistoaikana ja en jaksaisi tuollaista lähes pakkomiellettä alkoholin juomisen kanssa. Minua haittaisi jo ajatuskin, että olisin niin kiinni jossakin punaviinissä ja joutuisin aina miettimään onkohan sitä nyt tarpeeksi, pitääkö mennä Alkon kautta kotiin ja varsinkin se, että joku alkoholi olisi "palkinto", jolla itseäni palkitsisin. Sellainen olisi tylsää ja niin turhaa.

ä

En ota koskaan viinaa, otan viiniä.  Enkä koe olevani siinä kiinni. Vastasin juuri tuohon edelle, että tykkään punaviinistä ja oatn nautinnon vuoksi. Muut asiani ovat kyllä kunnossa, en ymmärrä miksi tuomitset. Mitä se kertoo sinusta?

En mieti asiaa paljon, mutta mielestäni jokaisen fiksun ihmisen tulee miettiä alkoholinkäyttöään joskus. Luulen kuitenkin, että olen liian herkkä, eli syyllistyn asiasta vaikkei pitäisi. Tässä nyt pallottelen ajatuksia muiden ihmisten kanssa.

Kiitos siis sinullekin vastauksesta, vaikka koinkin sen aina toksisena.

Vierailija
26/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautiskelun vuoksi. Tykkään punaviinin mausta, ja se rentouttaa.

Etkö osaa rentoutua ilman sitä? Kuinka paljon ajattelet punaviiniäsi? Onko se punaviini sinulle vähän kuin tupakka tupakoivalle?

Vierailija
27/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö alkoholin tapaan ihan mistä tahansa muustakin syömisestä tai juomisesta pystyä olemaan ilman tarvittaessa?

Tämä on hyvä kysymys. Jos en halua olla vaikkapa ilman ruisleipää, niin tarkoittaako se, että olen siitä riippuvainen? Pitäisi vähentää?

Tuo taas on alkoholiongelmaisten jorinaa, dokujen jankuttamista, hohhoijaa vaan.

Filosofisia kysymyksiä ei saa miettiä? Johan on ahdasmielistä. 

Erittäin sallittavaa ajatella ja pohtia näitä. Onko yksi suklaapatukka päivässä sopivasti? Onko kolme jo liikaa?

Vierailija
28/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ä

En ota koskaan viinaa, otan viiniä.  Enkä koe olevani siinä kiinni. Vastasin juuri tuohon edelle, että tykkään punaviinistä ja oatn nautinnon vuoksi. Muut asiani ovat kyllä kunnossa, en ymmärrä miksi tuomitset. Mitä se kertoo sinusta?

En mieti asiaa paljon, mutta mielestäni jokaisen fiksun ihmisen tulee miettiä alkoholinkäyttöään joskus. Luulen kuitenkin, että olen liian herkkä, eli syyllistyn asiasta vaikkei pitäisi. Tässä nyt pallottelen ajatuksia muiden ihmisten kanssa.

Dokujen selityksiä taas kerran ja tuo on hauska, että hyökkäät. :)

Juo ihmeessä vaikka enemmänkin, ei se minua mitenkään haittaa.

Vierailija
29/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ä

Juoko miehesi?

Vierailija
30/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon rahaa käytät vuodessa alkoholiin?

Vierailija
31/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et juo.

Pääsi on vain aivopesty suomalaiselle propagandalla, jonka a)kaikki oluen, viinin käyttö on alkoholisimia, b)mitään ei saa sanoa julki ja yhteisöissä viinistä oluesta yms tai olet alkoholisti c) jos nyt kumminkin juot, ryypiskely ok jos sen ostaa Alkosta ja juo kotona.

Vierailija
32/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä viinilasilliseen ei ole ketään muu kuin makunautinto. Sama kuin kysyis niksi syöt sen laskiaspullan

Vierailija
33/33 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku alapeukuttaa kommentteja? 

Osa niistä on näitä säälittävyyksiä jotka alapeukuttaa ihan järjestään kaiken, riippumatta sisällöstä. Ignorea vaan niille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi