miehet: herkkä nainen turn off???
Eli mitä jos on herkkä. Ei mikään draamaqueen herkkä vaan sellanen ujoherklä
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:07"]
Itse olen herkkä ja ujo. Ex-mieheni ei pitänyt näistä piirteistä, esim. keskenmenoa itkiessäni hän haukkui hulluksi. Milloin olin hullu mistäkin syystä. Erottuani olen löytänyt miehen, jolle herkkyyteni on ihana asia. Hän huomioi minua aivan toisella tavoin kuin ex. Auttaa oma-aloitteisseti ym. Exää sain aina pyytää ja anoa auttamaan esim. raskaissa jutuissa. Nyt saan muutenkin olla enemmän nainen.
[/quote]
Ihana = )
[/quote]
Joo, on se niinkin, että osa suomalaismiehistä ei näe naista auttamisen, tukemisen, huolehtimisen, ym. kohteena. Osa kuitenkin näkee, kaikki ei ole samanlaisia.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:46"]
Itse olen herkkä ja ujo. Ex-mieheni ei pitänyt näistä piirteistä, esim. keskenmenoa itkiessäni hän haukkui hulluksi. Milloin olin hullu mistäkin syystä. Erottuani olen löytänyt miehen, jolle herkkyyteni on ihana asia. Hän huomioi minua aivan toisella tavoin kuin ex. Auttaa oma-aloitteisseti ym. Exää sain aina pyytää ja anoa auttamaan esim. raskaissa jutuissa. Nyt saan muutenkin olla enemmän nainen.
[/quote]
Ihana = )
[/quote]
Joo, on se niinkin, että osa suomalaismiehistä ei näe naista auttamisen, tukemisen, huolehtimisen, ym. kohteena. Osa kuitenkin näkee, kaikki ei ole samanlaisia.
[/quote]
Nämä miehet, nykyinen ja ex ovat kyllä kuin yö ja päivä tässä asiassa, siis kaikkeen herkkyyteeni liittyvässä. Ennen aina ajattelin, että mussa on jotain vikaa (kuten ex väitti), mutta nyt uuden miehen myötä olen tajunnut, että vika olikin exässä, siis muussakin kuin tässä herkkyysasiassa. Koko suhde oli muutenkin jotenkin vinoutunut ja nyt vasta ymmärrän, millainen on terve ja aikuinen suhde.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:46"]
[/quote]
Ihana = )
[/quote]
[/quote]
Nämä miehet, nykyinen ja ex ovat kyllä kuin yö ja päivä tässä asiassa, siis kaikkeen herkkyyteeni liittyvässä. Ennen aina ajattelin, että mussa on jotain vikaa (kuten ex väitti), mutta nyt uuden miehen myötä olen tajunnut, että vika olikin exässä, siis muussakin kuin tässä herkkyysasiassa. Koko suhde oli muutenkin jotenkin vinoutunut ja nyt vasta ymmärrän, millainen on terve ja aikuinen suhde.
[/quote]Olen iloinen puolestasi. Mäkin olen tuollainen mies, joka tykkää olla tukena ja apuna.
Mikä on herkkä? Olen nainen mutta herkästä tulee mieleen lähinnä tuntemani huomionhakuiset naiset, jotka julistavat kovaan ääneen olevansa erityisen herkkiä, mutta ovat lähinnä sosiaalisesti törppöjä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:38"]
Ai jotenki saanu semmosen kuvan et pitäs olla aika "kovis" aina
[/quote]
Kovis on totaalinen turn off. Koviksella loistaa älyn vähyys (koskee molempia sukupuolia).
Herkkä ja tunteellinen nainen on mielenkiintoinen, yleensä itsenäisesti ajatteleva ja "vastaanotin" avoinna oleva.
[/quote]
Eipä nyt yksinkertaisteta. Olan aika kova nainen ja myönnän, että monelle miehelle se tuntuu olevan turn-off. Älykkyyden puutetta koviiteni ei kuitenkana ole. Päinvastoin. Olen vaan äärimmäisen rationaalinen ja realistinen ja älykkyyttä on riittävästi, että mensan jäsenkortti löytyy lompakosta.
Olisin mielelläni herkempi, mutta kun en ole, niin näillä mennään. Ehkä joskus vielä löydän miehen, jolla ei ole välttämätön tarve olla se herkän pikku prinsessan "suojelija" vaan pitää musta tällaisena kuin olen.
[/quote]
Ei ole kovin älykästä verrata herkkää ihmistä pikku prinsessaksi. Herkkyys on jotain muuta kuin prinsessamaista käyttäytymistä, se on myötäelämistä ja elämän vivahteikkuuden ymmärtämistä. Herkkyys on eräänlaista älykkyyttä tai ainakin viisautta.
Olen itse herkkä. En itke kovin helposti mutta tunnen pahaa oloa. Mieheni on taas tuollainen rationaalinen älykkö. Hän on sanonut, että pitää herkkyydestäni koska on oppinut näkemään maailmaa eri tavalla minun kauttani. Samoin olen oppinut häneltä toisenlaista tapaa katselle maailmaa. Olen ehkä vähän turhankin herkkä ja outo joskus. Esim. joskus hyvän orkun jälkeen alkaa itkettämään jostain kumman syystä miten paha maailma on. Sillon aina tykkään käpertyä ihan mieheen kiinni ja käden alle ja itkeä siellä. On kyllä tosi outoa.
[/quote]
Mensan jäsen tuskin kirjoittaisi noin typerästi.
Muutenkin herkkyys aiheena tuntuu houkuttavan tuollaisia jääränaisia kuin hunaja kärpäsiä. Selvästi osa naisista ei halua olla tai ole herkkiä. Se on silti yleensä miehille aika keskeinen osa naista.
[/quote]
No joo myönnän kirjoittaneeni tuon "herkkä pikku prinsessa" provosointi mielessä, kun ärsyttää omassa elämässä se, että minulta naisena tunnutaan välillä jopa vaadittavan ominaisuutta/käytöstä, joka ei ole minulle luontaista. Ei muuta sitä, että mensan jäsenkortti oikeastikin löytyy sieltä lompakosta. (Kirjoitusvirheet taas menevät lukihäiriöni piikkiin.)
Ja tosiasia on myös se, että olen omalla kohdallani kokenut, että miehet eivät pidä tästä herkkyyden puutteestani. Herkkyyden puute on kuitenkin ominaisuus, jolle en voi mitään. Olen kyllä empaattinen ja pyrin yleensä toimimaan elämässäni "reilusti", mutta herkkää minusta ei vaan saa tekemälläkään. Ehkä olen sitten tuomittu elämään yksin, jos en elämääni löydä miestä, jolle kelpaa tällainen kovempi nainen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:37"]Ujous ei haittaa. Se että itkee kun näkee vaikka kissanpennun.... Siinä on jotakin outoa.
[/quote]
Ei ujo välttämättä ole herkkä.
Kiva nähdä että ainakin miehet taitavat vielä arvostaa herkkyyttä :). Ihan yllätyksenä tuli että näinkin paljon myönteisiä vastauksia. Tuntuu että nykypäivänä pitäisi olla aina niin kova, rohkea ja kylmä "bitch" (ainakin työelämässä) pärjätäkseen.
Olen ekstrovertti, nauravainen ja puhelias ihminen. Olen myös herkkä. Tunnen voimakkaasti ja tunnen suurta empatiaa ihmisiä kohtaan. Itkeminen ei ole mielestäni häpeä, mutta en itke mielelläni julkisilla paikoilla. Olen myös itsenäinen ihminen ja Mensan jäsen - koen todella ärsyttäväksi sen, että herkkyyttä pidetään jotenkin heikkouden tai "prinsessamaisuuden" merkkinä tai vähäisen älyn.
Ei ollenkaan. Saisinpa semmosen naisen
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:56"]
Mikä on herkkä? Olen nainen mutta herkästä tulee mieleen lähinnä tuntemani huomionhakuiset naiset, jotka julistavat kovaan ääneen olevansa erityisen herkkiä, mutta ovat lähinnä sosiaalisesti törppöjä.
[/quote]
Voin kyllä hyvin kuvitella, ettet sinä tiedä mitä on herkkyys. Varmasti sinulta uupuu paljon muutakin yleistietoutta ja tunne-elämän hienosäätöä. Minä en ainakaan julista kenellekään yhtään mitään itsestäni, lähinnä vain olen oma itseni enkä todellakaan ole mikään sosiaalisesti taidotonkaan. Sinun kohdallasi sellaista voi hyvinkin lyhyen tekstin perusteella aiheellisesti epäillä!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:47"]
Herkkä ei haittaa, sellainen joka itkee kaikelle kokoajan haittaa. Ei ikinä uskaltaisi mistään mitään sanoa kun saisi taas olla lohduttamassa.
[/quote]
Miten niin lohduttamassa? Ei itku läheskään aina tarkoita surua, vaan itkeä voi monia tunteita. Ilmanko miehet ahdistuu, jos nainen itkee, kun "pitäisi lohduttaa". LOL
Herkkä voi tarkoittaa eri asiaa eri ihmisille. Ymmärrän sen että joidenkin mielestä herkkyys saa negatiivisen sävyn. Herkkä voi luoda herkästi ensivaikutelman että on heikko. Kuitenkin sanonta Jumala on heikoissa vahva on mielestäni hyvä kuvaamaan herkkää ihmistä. Siis että herkkyys suojelee omistajaansa. Itse ole niiin herkkä etten kestänyt huonossa työpaikassa enkä huonossa suhteessa. En voi jäädä itselleni henkisesti tai fyysisesti vahingollisiin paikkoihin. Nyt sain hyvän työpaikan viimeinkin ja oon onnellinen ja ehkä joskus vielä uskalla luottaa toiseen ihmiseen mutta nyt keskityn itseeni ensin. Missä itse olisinkaan jos olisin päättänyt toisin..
Miehet aina tykkää selittää naisten olevan jännärien perään. Kummasti Amerikan naisvangeissa näkyy melkoisia suohirviöitä keille vaan tuntu osuvan miehiä. Miehillä tuntuu olevan joku ihme vaihde mikä menee päälle markettimeikkeihin varustautuneen nahkarotsi Jannican osuessa näkökenttään.
[/quote]
Ihana = )