miehet: herkkä nainen turn off???
Eli mitä jos on herkkä. Ei mikään draamaqueen herkkä vaan sellanen ujoherklä
Kommentit (75)
Akoilla on ihan randomeita nää turn off -epäilyt :O Korkea otsa ja herkkyys olleet nyt tänään pinnalla wtf
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:37"]Ujous ei haittaa. Se että itkee kun näkee vaikka kissanpennun.... Siinä on jotakin outoa.
[/quote]
Minun nainen itkee kyllä, jos näkee auton alle kuolleen eläimen, auton alle jäänyt kissanpentu, voisi olla jo liikaa.
[/quote]
Itkeekö joka kerta kun näkee jauhelihaa taikka kinkkua?
[/quote]
Onneksi ei mutta sillä on käsilaukussa kissan ruokaa mukana, jos näkee hylätyn kissan. Ulkomailla joissa hylättyjä kissoja ja kulkukoiria riittää, pakkaa aamiaspöydästä käsilaukkunsa puolilleen ruokaa. Oma kissansa ei ole vegaani vaan saa kinkkuleikettä.
[/quote]
Ihana :) Mutta kai hän syöttää muutakin lihaa kuin kinkkuleikettä? Naksujen muodossa yms
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:34"]
Akoilla on ihan randomeita nää turn off -epäilyt :O Korkea otsa ja herkkyys olleet nyt tänään pinnalla wtf
[/quote]
Kai nämä on samaa sarjaa kuin se yksi taannoinen palstamies, joka epäili, ettei farmariautolla ajava mies saa koskaan pillua.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:28"]
Monet suomalaiset miehet ovat täysin kädettömiä siinä tilanteessa, kun heidän naisensa liikuttuu jostakin niin paljon, että itku tulee. Olen nähnyt monen miehen kääntävän selkänsä ja olevan kuin asia ei hänelle kuuluisi lainkaan. Empaattinen mies osaa lohduttaa, mutta harva suomalainen mies on empaattinen, sillä usein luullaan, että se on ämmämäinen piirre.
[/quote]
Outoa.
Tutkimuksista tiedetään, että naisen itku laskee miehen testosteronitasoja ja silloinhan miehestä pitäisi nimenomaan tulla hellempi ja empaattisempi. Itselläni mekanismi todellakin toimii :D
[/quote]Tuohon vaikuttaa myös ympäristötekijät.
Olen herkkä, ujohko ja paljon ajatteleva naisyksilö, introvertti vielä siihen päälle, ja aina on ollut vientiä etenkin pitkäaikaiseen suhteeseen, oikein mielekästä "miesmatskua" ollut tarjolla. Tosi nuorena sain melkein ravistella liikoja hyviä ehdokkaita irti. ;) Jotkut naiset ovatkin kyllä sitten sorsineet kyllä minua ihan senkin edestä, mutta mitäpä minä niistä.
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Ei tälläset keskustelut vaan toimi
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:39"]Olen herkkä, ujohko ja paljon ajatteleva naisyksilö, introvertti vielä siihen päälle, ja aina on ollut vientiä etenkin pitkäaikaiseen suhteeseen, oikein mielekästä "miesmatskua" ollut tarjolla. Tosi nuorena sain melkein ravistella liikoja hyviä ehdokkaita irti. ;) Jotkut naiset ovatkin kyllä sitten sorsineet kyllä minua ihan senkin edestä, mutta mitäpä minä niistä.
[/quote]
Ainakin ajattelet paljon itseäsi tuon tekstin perusteella
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:38"]
Ai jotenki saanu semmosen kuvan et pitäs olla aika "kovis" aina
[/quote]
Kovis on totaalinen turn off. Koviksella loistaa älyn vähyys (koskee molempia sukupuolia).
Herkkä ja tunteellinen nainen on mielenkiintoinen, yleensä itsenäisesti ajatteleva ja "vastaanotin" avoinna oleva.
[/quote]
Eipä nyt yksinkertaisteta. Olan aika kova nainen ja myönnän, että monelle miehelle se tuntuu olevan turn-off. Älykkyyden puutetta koviiteni ei kuitenkana ole. Päinvastoin. Olen vaan äärimmäisen rationaalinen ja realistinen ja älykkyyttä on riittävästi, että mensan jäsenkortti löytyy lompakosta.
Olisin mielelläni herkempi, mutta kun en ole, niin näillä mennään. Ehkä joskus vielä löydän miehen, jolla ei ole välttämätön tarve olla se herkän pikku prinsessan "suojelija" vaan pitää musta tällaisena kuin olen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:04"]
Sellaista tykkään lohduttaa, halia ja pusutella. Haluan ottaa syliin ja pitää hyvänä.
[/quote]
<3 :).
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:49"]
[/quote]
Kovis on totaalinen turn off. Koviksella loistaa älyn vähyys (koskee molempia sukupuolia).
Herkkä ja tunteellinen nainen on mielenkiintoinen, yleensä itsenäisesti ajatteleva ja "vastaanotin" avoinna oleva.
[/quote]
Eipä nyt yksinkertaisteta. Olan aika kova nainen ja myönnän, että monelle miehelle se tuntuu olevan turn-off. Älykkyyden puutetta koviiteni ei kuitenkana ole. Päinvastoin. Olen vaan äärimmäisen rationaalinen ja realistinen ja älykkyyttä on riittävästi, että mensan jäsenkortti löytyy lompakosta.
Olisin mielelläni herkempi, mutta kun en ole, niin näillä mennään. Ehkä joskus vielä löydän miehen, jolla ei ole välttämätön tarve olla se herkän pikku prinsessan "suojelija" vaan pitää musta tällaisena kuin olen.
[/quote]
Ei ole kovin älykästä verrata herkkää ihmistä pikku prinsessaksi. Herkkyys on jotain muuta kuin prinsessamaista käyttäytymistä, se on myötäelämistä ja elämän vivahteikkuuden ymmärtämistä. Herkkyys on eräänlaista älykkyyttä tai ainakin viisautta.
Olen itse herkkä. En itke kovin helposti mutta tunnen pahaa oloa. Mieheni on taas tuollainen rationaalinen älykkö. Hän on sanonut, että pitää herkkyydestäni koska on oppinut näkemään maailmaa eri tavalla minun kauttani. Samoin olen oppinut häneltä toisenlaista tapaa katselle maailmaa. Olen ehkä vähän turhankin herkkä ja outo joskus. Esim. joskus hyvän orkun jälkeen alkaa itkettämään jostain kumman syystä miten paha maailma on. Sillon aina tykkään käpertyä ihan mieheen kiinni ja käden alle ja itkeä siellä. On kyllä tosi outoa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:39"]Olen herkkä, ujohko ja paljon ajatteleva naisyksilö, introvertti vielä siihen päälle, ja aina on ollut vientiä etenkin pitkäaikaiseen suhteeseen, oikein mielekästä "miesmatskua" ollut tarjolla. Tosi nuorena sain melkein ravistella liikoja hyviä ehdokkaita irti. ;) Jotkut naiset ovatkin kyllä sitten sorsineet kyllä minua ihan senkin edestä, mutta mitäpä minä niistä. [/quote] Ainakin ajattelet paljon itseäsi tuon tekstin perusteella
[/quote]
Mistäs tässä keskusteltiinkaan? Siitä ovatko sen ja sen tyyppiset naiset turn-off miehille, joten kerroin siihen aiheeseen vain tämän oman kantani, oman kokemukseni. En näitä niin muuten mieti, on elämässä paljon muutakin mietittävää. Voisin kyllä kertoa parin muunkin hyvin tuntemani naisen puolesta kuinka asiat ovat näyttäytyneet, mutta varmimmin kuitenkin voin puhua ainoastaan ja vain omasta kokemuksestani kuitenkin. Ja hyvä itsetuntemus aikuisella ihmisellä on vain hyvä asia, sekä sinulla että minulla, kenellä tahansa, eikä se todellakaan tarkoita sitä että itsestäni pahemmin puhuisin. Tiedän satoja paljon mielenkiintoisempia keskustelun aiheita. Oliko sinulla vielä muuta? Voin kyllä arvata mistä tuo hyökkäyksesi kumpusi, luultavasti voisin analysoida sinua aika paljon pidemmällekin. Voisit yllättyä kuinka pitkälle.
Monet suomalaiset miehet ovat täysin kädettömiä siinä tilanteessa, kun heidän naisensa liikuttuu jostakin niin paljon, että itku tulee. Olen nähnyt monen miehen kääntävän selkänsä ja olevan kuin asia ei hänelle kuuluisi lainkaan. Empaattinen mies osaa lohduttaa, mutta harva suomalainen mies on empaattinen, sillä usein luullaan, että se on ämmämäinen piirre.
[/quote]
Outoa.
Tutkimuksista tiedetään, että naisen itku laskee miehen testosteronitasoja ja silloinhan miehestä pitäisi nimenomaan tulla hellempi ja empaattisempi. Itselläni mekanismi todellakin toimii :D
[/quote]Mun mieheni alkaa pilkkaamaan ja raivoamaan tai muuttuu tosi kylmäksi ja sellaiseksi johon ei saa mitään kontakia. Kyllä niitä miehiä on (paljonkin) jotka eivät saa yhteyttä omiin tunteisiinsa ja siksi "kostavat" naisillensa. Siitäkin on tutkimuksia ja se ole outoa, valitettavaa kylläkin.
No ehkä vähän, jos on sellanen tyyppi että pillittää koko ajan joka asiasta
Minä oon herkkä nainen. En siis pillitä koko ajan. Musta kyl näkee miten asiat vaikuttaa muhun. Vihaan välillä sitä. Kaipaisin ystäviä elämääni. Mutta ainakin täällä missä asun tuntuu olevan joku muoti että ollaan tosi kovia naisia ja syljeskellään ja kiroillaan yms yms..tylyjä. Haluisin silti olla edes neutraaleissa väleissä. Mutta jokseenkin kun herkkänä ihmisenä tunne että ärsytän muita naisia ja yritän epätoivoisesti sopia joukkoon uuvun.. Miehet voi ehkä tykätäkkin herkistä naisista mut ihan yksinäistä tää eläminen on.. Aina vaan ärsyttää typerällä herkkyydellään muita kovempia naisia... Miksi minä en saa olla minä. Mä en ole mikään ruikuttaja. Ja mulla on käytöstavat ja otan muut huomioon. Kuuntelen olen kiinnostunut muidenkin jutuista. Mut tää herkkyys hohkaa läpi jollain tavalla.. Äh.. En minä tiedä.. Hyväksyn tappion.. Puhun seinille..ja syön tän makaroonilaatikon.....
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:00"]
[/quote]
Outoa.
[/quote]Mun mieheni alkaa pilkkaamaan ja raivoamaan tai muuttuu tosi kylmäksi ja sellaiseksi johon ei saa mitään kontakia. Kyllä niitä miehiä on (paljonkin) jotka eivät saa yhteyttä omiin tunteisiinsa ja siksi "kostavat" naisillensa. Siitäkin on tutkimuksia ja se ole outoa, valitettavaa kylläkin.
[/quote]
En epäile, etteikö näin olisi. Miehen ei ole vieläkään sallittua tunnustaa ja näyttää omaa herkkyyttään ja elinikäinen tunteiden piilottaminen varmasti edesauttaa tuollaisen käyttäytymismallin syntyä. Mies pelkää omien tunteidensa nousevan pintaan ja siksi asettuu hyökkäyskannalle. Herkistymisen voi estää suuttumalla.
Itse olen herkkä ja ujo. Ex-mieheni ei pitänyt näistä piirteistä, esim. keskenmenoa itkiessäni hän haukkui hulluksi. Milloin olin hullu mistäkin syystä. Erottuani olen löytänyt miehen, jolle herkkyyteni on ihana asia. Hän huomioi minua aivan toisella tavoin kuin ex. Auttaa oma-aloitteisseti ym. Exää sain aina pyytää ja anoa auttamaan esim. raskaissa jutuissa. Nyt saan muutenkin olla enemmän nainen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:39"]Olen herkkä, ujohko ja paljon ajatteleva naisyksilö, introvertti vielä siihen päälle, ja aina on ollut vientiä etenkin pitkäaikaiseen suhteeseen, oikein mielekästä "miesmatskua" ollut tarjolla. Tosi nuorena sain melkein ravistella liikoja hyviä ehdokkaita irti. ;) Jotkut naiset ovatkin kyllä sitten sorsineet kyllä minua ihan senkin edestä, mutta mitäpä minä niistä. [/quote] Ainakin ajattelet paljon itseäsi tuon tekstin perusteella
[/quote]
Mistäs tässä keskusteltiinkaan? Siitä ovatko sen ja sen tyyppiset naiset turn-off miehille, joten kerroin siihen aiheeseen vain tämän oman kantani, oman kokemukseni. En näitä niin muuten mieti, on elämässä paljon muutakin mietittävää. Voisin kyllä kertoa parin muunkin hyvin tuntemani naisen puolesta kuinka asiat ovat näyttäytyneet, mutta varmimmin kuitenkin voin puhua ainoastaan ja vain omasta kokemuksestani kuitenkin. Ja hyvä itsetuntemus aikuisella ihmisellä on vain hyvä asia, sekä sinulla että minulla, kenellä tahansa, eikä se todellakaan tarkoita sitä että itsestäni pahemmin puhuisin. Tiedän satoja paljon mielenkiintoisempia keskustelun aiheita. Oliko sinulla vielä muuta? Voin kyllä arvata mistä tuo hyökkäyksesi kumpusi, luultavasti voisin analysoida sinua aika paljon pidemmällekin. Voisit yllättyä kuinka pitkälle.
[/quote]
Anna palaa :) Odotan innolla
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole kovin älykästä verrata herkkää ihmistä pikku prinsessaksi. Herkkyys on jotain muuta kuin prinsessamaista käyttäytymistä, se on myötäelämistä ja elämän vivahteikkuuden ymmärtämistä. Herkkyys on eräänlaista älykkyyttä tai ainakin viisautta.
Olen itse herkkä. En itke kovin helposti mutta tunnen pahaa oloa. Mieheni on taas tuollainen rationaalinen älykkö. Hän on sanonut, että pitää herkkyydestäni koska on oppinut näkemään maailmaa eri tavalla minun kauttani. Samoin olen oppinut häneltä toisenlaista tapaa katselle maailmaa. Olen ehkä vähän turhankin herkkä ja outo joskus. Esim. joskus hyvän orkun jälkeen alkaa itkettämään jostain kumman syystä miten paha maailma on. Sillon aina tykkään käpertyä ihan mieheen kiinni ja käden alle ja itkeä siellä. On kyllä tosi outoa.
[/quote]
Mensan jäsen tuskin kirjoittaisi noin typerästi.
Muutenkin herkkyys aiheena tuntuu houkuttavan tuollaisia jääränaisia kuin hunaja kärpäsiä. Selvästi osa naisista ei halua olla tai ole herkkiä. Se on silti yleensä miehille aika keskeinen osa naista.
En koe, että olisin herkkyyteni kanssa edukseni... Olen tunteellinen tapaus ja miellän itseni herkäksi, mutta toisaalta sitten olen ollut myös masentunut, joten joskus on vaikea erottaa omia tunteitaan, että onko kyse tavanomaisesta herkkyydestä (itkuisuudesta) vai masennusoireista.
Ainakin omassa suhteessani suurimmat ongelmamme ovat kiteytyneet sekä ongelmaisuuteeni että itkuisuuteeni. Joskus kumppanini on rehellisesti suuttunut, kun ei ole ymmärtänyt, että jokin asia on minun maailmassani itkun arvoinen.
Ja tulee sitten tietty välteltyä tunteista puhumista, tai ainakin niistä negatiivisista. Helpompi itkeä itkut yksin ja puhua ihmisten kanssa sitten... noh, jotakin muuta.
[/quote]Lohduttaminen on palkitsevaa, kuten muukin naisen hemmottelu. Ei pidä yleistää...