Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia tauluja teillä on seinillä?

Vierailija
05.02.2022 |

Itselläni on taulu, jossa on pöytä ja pöydän alla on Aku Ankka koiran ruumiissa.

Sitten on toinen taulu, jossa on taidetta mitä voidaan tulkita monella erilailla. Ei siis selvää kuvaa.

Sitten on vielä sähkötaulu kaupungin kadusta. Pistokkeen kun laitan seinään kiinni niin taulun katuvalot syttyvät.

Kommentit (228)

Vierailija
121/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi tämä kuulostaa kauhean rahvaanomaiselta.

Vierailija
122/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Opetustaulu panssarikauhun ammuksesta

-Alkuperäinen amerikkalainen Jedin Paluu teatterijuliste

-Viinilaatikosta leikatut apinat

-Karhuntalja

N29

Onko kyseessä ns. miesluola?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorakaiteen muotoisia ja yksi pyöreä.

Vierailija
124/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetta, josta tulen hyvälle mielelle. Kauniita maisemia, kukkia, eläimiä jne. En ikinä laittaisi sellaista taidetta esille, jossa on mielestäni surumielinen kuva.

Vierailija
125/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä impressionistista maisemaa (yksi jopa matrikkelitaiteilijan, yksi vastaavasti löydetty taloyhtiön roskiksesta), tanskalaisen taiteilijan venesatamaa kuvaava maalaus ja alastonmaalaus minusta. Tai niin kaikki luulevat, kun malli katsoo poispäin ja muistuttaa minua.

Toisessa huoneessa omia ja lapseni töitä koottuna ryhmäksi seinälle.

Vierailija
126/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä voit pitää sen Frida Kahlon maalauksen. Sen sä voit pitää, mut sä et voi pitää mua. Mä en tuu koristaa sun seinää milloinkaan. Nyt joku toinen saa sokeana seuraa sua.

Vierailija
127/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi tämä kuulostaa kauhean rahvaanomaiselta.

Minusta teksti ei kuulosta miltään, mutta jos sun päässä pauhaa rahvas, laita ihmeessä Peltorit.

Vierailija
128/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopio Munchin Huudosta ja tikkataulu:D Tikkataulu on piirros käpytikasta.

Vierailija
129/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sekä öljyväritöitä että grafiikkaa. Osa perittyjä, osa itse hankittuja. Kaikki kuitenkin nk. matrikkelitaiteilijoilta ja kaikkien töiden provenienssi tiedossa.

Matrikkelitaiteilija-termiä käyttävistä suurin osa ei tiedä, mitä se tarkoittaa. Luulevat sen olevan jotain hienoa ja lupaus siitä, että taide on hyvää.

No kuule termiä käyttävistä useimmat tietävät, että joka taiteilijan työn jälki vaihtelee. Yleensä työt on ostettu omaa silmää miellyttämään galleriasta / näyttelystä eikä torikojusta tai auton takakontista.

Vierailija
130/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kun vuokranantaja on kieltänyt kiinnittämästä seiniin mitään.

Saako muka vuokranantaja määrätä, ettei tauluja saa laittaa seinille?

Mulla on sellainen käsitys, että taulujen laittaminen seinille on joka tyypin oikeus.

Vuokranantajalla on todellakin oikeus määrätä, saako hänen omaisuuteen eli seiniin tehdä reikiä tai tuhria sitä sinitarralla.

Eivätkös taulut ja niiden jättämät reiät kuulu ns.normaaliasumiseen? Miten sellaisen voisi kieltää?

Kiviseinään on porattava reikä, jos siihen jotain haluaa ripustaa,muissa pärjää nauloilla. 

Aika kauheaa, en voisi kuvitellakaan asuvani kodissa, missä seinillä ei olisi tauluja.

Vierailija
131/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen abstracteja isoja tauluja. 

Vierailija
132/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lapsuuskodista saatua. Ei mitään arvotauluja, mutta kauniita minusta. Yöllinen järvimaisema, troolari merellä, grafiikka olisko joku navetta ja mänty. Poikani on todella hyvä piirtäjä, joten hänen grafiikkatöitä lentävä lintu ja muotokuva kissasta sekä yläasteella tehty kasvokuva. Toisen pojan koulussa tekemät grafiikka kuvat, jotka ovat hyvännäköiset nekin. Ystävän maalaama kukka-asetelma. Lapsenlasten piirustuksia. Menee nekin tauluista varmaan. Ovat kehyksissä ja niihin voi välillä vaihtaa piirustuksen. Kissamaalauksia kolme. Vessan senällä viisi ankkataulua, mutta en muista kuka niitä teki. Ei alkuperäisiä vaan kopioita.

Vierailija
133/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten grafiikkaa (n.20kpl.), kangastöitä 5kpl, öljymaalauksia 1, akvarelleja 4kpl.

Suurin osa on sellaisia, joista taulun katsoja määrittelee, mitä se esittää. Ja lisää tulee, kun silmää miellyttäviä löytyy.

30 kpl tauluja seinillä?

Ei tuo ole harvinaista, meillä on vähintään saman verran,

Kyllä, keittiötä ja eteistä myöten.

Toki aseteltuina kauniiksi ryhmiksi.  Kuka sitten mistäkin tykkää, itse inhoan paljaita seiniä, etenkin, jos ne ovat maalatut valkoisiksi.  Taide puhuttelee.

Vierailija
134/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julisteliikkeistä tilattuja taidejäljennöksiä ja muita kuvia. Ikeasta ostettuja tauluja.

Ei ole meillä arvotaidetta. Menettelee nuokin paremman puutteessa. Nättejä ne kyllä ovat.

Vierailija
135/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kun vuokranantaja on kieltänyt kiinnittämästä seiniin mitään.

Saako muka vuokranantaja määrätä, ettei tauluja saa laittaa seinille?

Mulla on sellainen käsitys, että taulujen laittaminen seinille on joka tyypin oikeus.

Vuokranantajalla on todellakin oikeus määrätä, saako hänen omaisuuteen eli seiniin tehdä reikiä tai tuhria sitä sinitarralla.

Eivätkös taulut ja niiden jättämät reiät kuulu ns.normaaliasumiseen? Miten sellaisen voisi kieltää?

Kiviseinään on porattava reikä, jos siihen jotain haluaa ripustaa,muissa pärjää nauloilla. 

Aika kauheaa, en voisi kuvitellakaan asuvani kodissa, missä seinillä ei olisi tauluja.

Juuri näin. Olen vuokranantaja ja sanoin vuokralaiselle, että tauluja saa ripustaa seinille.

Vierailija
136/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäsiivessä perinteisiä suomalaisia Gallen-Kalleloita, Edelfeltiä ja Wrightin veljesten lintuja.

Länsisiivessä Picassoja ja Matisseja, ja pari Monétia tietystikin.

Atriumissa on tietysti iso Pollock ja pienenpi Miró.

Saunalla on Halosta ja Palmuja. Luonnollisesti.

Vierailija
137/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

P'askahuussissa on Banksyn räjäyttelevä apina.

Voitin sen Vegasissa Harrisonilta.

Kakaran on tosin piirrelleet siihen tussilla omia juttujaan.

Vierailija
138/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama öljyvärityö, jonkun verran grafiikkaa, vesivärimaalauksia, taidevalokuvia ja lasten maalauksia. Ai niin, ja lasten huoneista löytyy myös pari julistetta. Osa on pääsääntöisesti suomalaista nykytaidetta, mutta pari perittyäkin teosta löytyy.

Vierailija
139/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukuvaakuna, Satu Silvon tädin maalaamia tauluja 2kpl, omia jokunen, pari mitkä saatu häälahjaksi paikallisilta taiteilijoilta, siis niiltä ostettuja. Vanha valokuva tästä kaupungista joka ärsyttää mua mutta mies tykkää. Yksi iso kehystetty valokuva miehestä sen lempibändin kanssa.

Vierailija
140/228 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuntemattoman kaukaisen sukulaisen tekeleitä.

Pari kesää sitte ostin Hesiaksen pienen grafiikan. Se on kiva.

Oon ite yrittänyt maalailla mutta eipä niistä mitään tullu.

Mökillä on Kajn Aku juliste raameissa, löysin kaupan roskiksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä