Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhempien mökillä ei "saa" seurata uutisia

Vierailija
13.06.2015 |

Koko ajan pitää tehdä jotakin ruumiillista työtä. Jos kaikki on tehty, pitää lähteä pikkuretkelle ja siihen taas saa kulumaan tunnin jo pelkkiin valmisteluihin eväineen ja repun pakkaamisineen. Missään vaiheessa ei saa istua alas katsomaan ja lukemaan uutisia, ja keskustelemaan niistä. Koko ajan pitää paahtaa mökkitöiden merkeissä. Vituttaa jo juhannus etukäteen.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
82/92 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka mökkioloissa on myös useimmiten kamalaa. Tein kerran mokan ja hain kaikille pizzat kylältä. Kyllä siitä ripitettiin mua. Ei muka maistunut mutta niinpä oli aamuun mennessä kaikki syöty. Ilmeisesti söivät yöllä salassa.

Tai heitetty kompostiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Miksi ihmeessä miniät ovat tuollaisia tassukoita? Ei sua kukaan sinne metsäretkelle väkisin pakota, senkun jäät mökille loikomaan ja lukemaan kännykkää. Sanot vaan, että nyt kaipaat rentoutumista ja löhöilyä, et halua lähteä metsään tällä kertaa. Ja inttämisiin suhtaudut lempän sitkeästi. Et lähde, vaan lepäät.

Mikä siinä on, että miniät luulevat, ettei anopille saa sanoa ei. Totta kai saa! Jopa pitää. Miniä ja anopon välit menevät paljon todennäköisemmin pilalle siitä, että toinen kerää kiukkua ja kaunaa ja katkeruutta, eikä koskaan saa suuta auki silloin, kun olisi aihetya. Tulee ne kaunat sieltä julki kumminkin jossakin vaiheessa, vähintäänkin välit etääntyvät.

Eli. Vetäkää perkele itse rajanne, ei se anoppi ajatuksia osaa lukea, jos olette aina aiemmin lähteneet nurkumatta patikoimaan.

Mökin töihin osallistuminen on aika must, mutta niiltä jäävän vapaa-ajan saa kyllä jokainen käyttää ihan siihen, mihin haluaa. Ja tuleeko se anoppi repimään sulta väkisin kännykän pois, jos luet netistä uutisia? Tuskinpa vaan. Ja jos yrittäisi, et anna.

T. Itse vasta teini-ikäisten lasten äiti, mutta suoraa puhetta kannatava

Vierailija
84/92 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen sellainen ihminen, jolle ei tuota vaikeuksia kieltäytyä töistä hymyillen tai olla kokonaan menemättä, jos siltä tuntuu.

Eli tosi vittumainen ja laiska mökkikumppani. Mun miehen veljen vaimo (käly?) on aina sillä asenteella että hän on lomalla mökillä niin hän ei tee mitään. Käytännössä siis muiden passattavana. Appivanhempien mökki on ihan mukava, on sähköt, sisävessa ja juokseva vesi, mutta on siellä silti hommaa jos heidän lisäkseen on aikuisia lapsia perheineen paikalla . Ruuat, tiskaus, kauppareissut, saunapuut, nurmikonleikkuu ym. hommat hoidetaan porukalla. Ja kun mä autan anoppia keittiössä minkä lastenhoidolta ehdin (ja valmistan ruokaa myös hänen miehelleen) niin tämä lapseton helsinkiläisrouva lojuu sohvalla ja lueskelee jotain vitun Imagea tai surffailee tabletillaan. Tulee aina valmiiseen pöytään ja kieltäytyy hymyillen yksinkertaisistakin pyynnöistä ("Kattaa pöydän? Kiitos ei, mä olen täällä lomalla")

Vierailija
85/92 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en tunne itseäbi kotoisaksi toisten mökeillä, en varsinkaan anopin ja apen mökillä. Olenme tunteneet jo pitkään yli 20 vuotta mutta heillä on niin tiiviisti omat tapansa, että olemme aivan vieraina siellä pari kertaa kesässä saunomassa. Emme edes yövy siellä, koska kotimme on suht lähellä eivätkä koskaan pyydä jäämään yöksi. Lapsenlapsi saa jäädä joskus yöksi. Onneksi oman perheen puolelta on mökki, jossa saamme olla keskenämme rauhassa ja jossa olen ollut kesiä vauvasta saakkaa. Saa nähdä myyvätkö appi ja anoppi mökkinsä ennen kuon aika jättää, ovat jo 80 v.tienoilla kumpikin, eivät ole pojilleen mitenkään mökkiä tarjoamassa vaan pitävät kiinni siitä kynsin hampain, mikä on täysin oikeutettua. Toisaalta olisi kiva joskus käydä vaikka uimassa siellä vain omalla perheelleä mutta ei mahda mitään. Sinne ei ole meillä asiaa edes saunomaan ilman että he ovat vahtimassa ja paikalla.

Muuten ihan ok kirjoitus, mutta loppu särähti silmään. Eli jos 80 vuotias pariskunta asuu koko kesän mökillään, siis omalla mökillään, se on teistä vahtimista, kun eivät lähde pois omasta mökistään siksi aikaa, kun haluaisit perheinesi yksin uimaan.

Mihin heidän pitäisi siksi aikaa lähteä mökistään ? Ihan kuin sanoisit, että olisi kiva mennä anopin ja apen ihanaan kotiin saunomaan ja uima-altaaseen uimaan, mutta eivät suostu poistumaan kotoaan siksi aikaa, vaan jäävät vahtimaan. Mihin ihminen omasta kodistaan lähtisi. Pitäisikö heidän mennä päiväksi istumaan autoon tien varteen, että saatte olla rauhassa.

No kohta ne kuolee, niin eivät ole enää "vahtimassa" eli asumassa omassa mökissään

Vierailija
86/92 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
87/92 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
88/92 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
89/92 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun siellä ei saa edes juoda, koska juominen tarkoittaa kunnon känniä, eikä 3-4 pulloa ja hyvää mieltä! :(

Tämä just. Juodessa alkaa aina vanhojen vääryyksien muistelu ja joku pitää laittaa aittaan nukkumaan pää selväksi.

Vierailija
90/92 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne?

Vierailija
91/92 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitten on myös toisinpäin, perhe tulee mökille, ja olettaa että kaikki kannetaan eteen, kun itse vain rentoudutaan, ja otetaan aurinkoa laiturilla, ja ruuat, saunat, kahvit, ja kaikki pitää tulla tarjoiltuna isäntäperheeltä/ appivanhemmilta, jne...... 

On tietysti.

Vierailija
92/92 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä p*sk**

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi