Miksi aikuiselle lapselle ei saisi antaa kk-rahaa??
Olen kohdannut hämmästyttävän paljon paheksuntaa ja suorastaan vihaa, koska vanhempani laittavat edelleen tililleni rahaa kuukausittain, vaikka olen jo 39. Käyn töissä enkä varsinaisesti tarvitsisi rahaa - olen sen heillekin sanonut - eikä summa ole mitenkään valtava, 150 euroa kuussa. Siksi ihmettelenkin, miksi asia tuntuu olevan monille vieraillekin (blogiani lukeville) ongelma. Ymmärtäisin sen, jos en tulisi itse toimeen vaan vielä tässä iässä loisisin, mutta kun ei. Vanhempani vain yksinkertaisesti haluavat jatkaa tätä nuoruudesta jäänyttä perinnettä. He ovat itse keskituloisia eli ei se summa toki ilmaa heille ole, mutta toisaalta ei tarvitse jättää mitään tekemättäkään. Olen ainoa lapsi.
Kommentit (3)
Kyllä saa antaa aivan vapaasti. Jokainen tekee rahoillaa juuri mitä haluaa.
Jos joku sitä paheksuu, voit kohauttaa olkapäitäsi, ja se siitä.
Niinpä. Olen kertonut blogissani avoimesti, minkälaista palkkaa saan ja tuon vanhempien avun sekä menoistani (aloitteleville bloggaajille tiedoksi: virhe, ei kannata, tulkitaan tahallaan väärin). Eivätkä siis omat tuloni ja menoni ole sitä keskiluokkaa kummemmat (en ole edes ylempää keskiluokkaa), vasn kyse on enemmänkin siitä, miten rahansa käyttää. En käy esim. baareissa lainkaan ja siinä säästyy rahaa matkoihin.
Jokainen tyylillään. Ei se minulta pois ole, jos joku saa rahaa vanhemmiltaaan. Minulle ihan se ja sama.
Minua häiritsee lähinnä joidenkin oletukset siitä ettei joku toinen ole voinut kerätä omaa omaisuuttaan ja vihjaillaan rikkaista vanhemmista, perinnöstä jne. Kyllä sitä rahaa säästyy muutenkin, kun esim jättää ravintoloissa alkoholit ostamatta, ei osta merkkivaatteita listahintaan, syö kotiruokaa, käyttää julkisia jne.