Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka ovat ainoa ulkopuolinen työntekijä omistajan lisäksi?

Vierailija
04.02.2022 |

Mitä tykkäätte? Minä tykkään. Suunnitteluala, insinööritoimisto. Enemmänkin on joskus ollut, mutta esimies on päättänyt että hän haluaa suunnitella myös itse ja kun porukkaa on lähtenyt, ei ole palkannut uusia. Minä olen ainoa uusi, joka palkattiin eläkkeelle jääneen tilalle, eikä kuulemma palkata enempää jatkossakaan. Ainoa ongelma on, että pieni yritys on haavoittuvainen, eli jos pomolle sattuu jotain, kukaan ei paikkaa. En halua yrittäjäksi enää, olen ollut kyllä eri alalla. Huonot puolet on lähinnä siinä, että työterveys on minimi ja etuja ei ole kuin kahvit talon puolesta. Hyviä puolia on kokonaan omat hommat, ei tartte työkavereiden tekemisistä tai tekemättä jättämisistä stressata ja ei ole huolta jostain illanvietoista, kun niitä olisi vähän typerää järjestää. Lounas syödään pari kertaa vuodessa talon piikkiin, kesäkauden alkajaisiksi ja joululounas. Joskus pomo hakee firmaan pizzat ja joskus hänen sukulaisiaan on työkokeilussa, tetissä yms.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri 90-luvun laman kynnyksellä töissä yrityksessä, jossa olin ainoa ulkopuolinen, muut talossa olivat olivat toimitusjohtaja ja talousjohtajana toiminut toimitusjohtajan vaimo. Voin näin 30 vuoden jälkeen naureskellen muistella niitä aikoja, nykyään alalla isossa yrityksessä johtavana asiantuntijana ja arvostusta nauttivansa työntekijänä toimivana. Sen verran kyllä vaikutti, kun pariin kertaan pikkufirmaan pyydettiin töihin, oli helppo sanoa suoraan, että ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla