Tämä puurokansa ei ymmärrä hyvän aamiaisen päälle yhtään mitään
Jos söisivät puuron sijaan kananmunia ja makkaraa, niin vyötärötkin löytyisi.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Pieni annos kaurapuuroa veteen keitettynä, sekaan kurpitsansiemeniä ja pakastemarjoja, kaksi kananmunaa, yksi porkkana ja kuppi kahvia. Siinä mun aamiainen.
Mä keitän 150g kuivapaino hiutaleissa, 3 munaa ja pari voileipää sekä espresso.
Marmeladia vaalealla paahtoleivällä. Siinkö Aloittajan hieno parempi aamiainen. Tai churrito munkki. Suklaa patukoita evääksi kouluun, makea juoma. Ei maistu Sokeri vehnä ja se nostaa verensokerin nopeasti ja väsyttää ja taas nälkä pian. Etelä Euroopassa syövät myöhemmin kunnon illallisen joten aamulla ei aikuisilla ole niin nälkä. Kahvi, tee ja pulla ei ole hyvä ruoka aamulla.
Kahvin paras hetki on päivällä 2-3 aikaan. Illalla häiritsee unta. Pitkin päivää myös teen lipittelyllä tulee liikaa kofeiinia ja huono olo. 
Vierailija kirjoitti:
Marmeladia vaalealla paahtoleivällä. Siinkö Aloittajan hieno parempi aamiainen. Tai churrito munkki. Suklaa patukoita evääksi kouluun, makea juoma. Ei maistu Sokeri vehnä ja se nostaa verensokerin nopeasti ja väsyttää ja taas nälkä pian. Etelä Euroopassa syövät myöhemmin kunnon illallisen joten aamulla ei aikuisilla ole niin nälkä. Kahvi, tee ja pulla ei ole hyvä ruoka aamulla.
Kahvin paras hetki on päivällä 2-3 aikaan. Illalla häiritsee unta. Pitkin päivää myös teen lipittelyllä tulee liikaa kofeiinia ja huono olo.
Ap ehdotti hiilarittomia vaihtoehtoja ja silti onnistuit tulkitsemaan aloituksen näin pahasti pieleen. Lukisit joskus otsikkoa pidemmälle.
Liika kofeiini aiheutti tuntien pahan olon minulle hiljattain. Liian vahvaa kahvia muki edell iltana ja seuraavana aamulla 2 mukia niin pian alkoi huono pahoinvoiva hutera olo. Sohvalla makasin ja nukuin n1, 5t ja vähitellen toivuin. Korvat suhisi, ylämaha kipua. Kofeiini myrkytys. Yleensä juonut päivällä jolloin maistuu parhaiten 2 mukia,aamulla vihreä tee, joskus ilta. Liika kahvi ei sovi jos sydän ja verenpaine lääkitys.
Aamupalaksi nautin aina kupillisen mustaa kahvia, kaurapuuroa itse poimittujen puolukoiden ja mustikoiden kera sekä pari viipaletta jälkiuunileipää. Nam!
En minä ainakaan puuroa aamiaiseksi syö. Puuro on hidas ja suuritöinen ja aamulla on kiire. Usein pelkän kahvin ehtii ottaa, hedelmä, turkkilainen jugu tai juustoleipä saattaa mennä jos on nälkä. Mutta usein aamulla on ihan ok pätkäpaastota vai mitä se onkaan... aamurukoukseen ja -raamatunlukuun, vaatteiden etsimiseen ja naaman ja tukan laittamiseen ja lapsen lukemiseen menee jo niin kauan aikaa että ei kyllä aamulla kokkailla ehdi.
En syö arkena aamupalaa, juon noin 1 dl tuoremehua ja pärjään sillä pitkälle iltapäivään asti mainiosti. Olen energinen ja hyvällä tuulella myöhempäänkin, eikä nälkä ala kurnia kuin vasta joskus kolmen aikoihin. Teen keskiraskasta fyysistä työtä ja olen normaalipainoinen keski-ikäinen nainen. Näin olen tehnyt jo teini-ikäisestä saakka ja tuskinpa rytmiäni heti muutan. Viikonloppuisinkaan en välttämättä syö kuin ehkä jonkun leivän aamulla, mutta päivän tekemisistä riippuen aikataulu voi olla myöhäinen.
Puuro on hyvää, kunhan siinä on suolaa ja iso voisilmä, mutta nälkä tulee sen syötyä parissa tunnissa. Jos siihen ottaa ruisleivän mukaan, niin sillä pärjää jo kauemmin.
Runsaan buffetaamiaisen olen syönyt viimeksi ehkä kolmisen vuotta sitten laivalla ja siellä lautaselle tuli kyllä ihan kaikki herkut mitä löysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tekisivät niin kuin Italiassa, aamiainen on iso kuppi cappuccinoa.
En ymmärrä miksi etenkin hotelliaamiaiset Suomessa on niin järkyttäviä mättö-syöttölöitä! Jengi vetää ruokaa napaan niin kuin eivät saisi ravintoa kahteen seuraavaan viikkoon.
Kenenkään ei ole pakko siellä syödä, niin kohtuullisen typerää on siitä myös vinkua. Varsinkin kun jollain hotelliaamiaisella ei nyt ole 99 % meistä mitään merkitystä painonhallintaan, koska niitä syödään äärimmäisen harvoin.
Olen ollut useamman vuoden työssä joissa hotelliaamiaisia tuli vuodessa melkein sata. Minusta taas on hyvä se hotelliaamiainen kun valikoimaa on ja voi tehdä mieleisensä aamupalan. Ei se hotelliaamiainen ole tarkoitettu että kaikkea pitää mättää hirmu annos. Minun aamiaiseni oli 2 lasia (pientä) tuoremehua, 3 kuppia kahvia (pientä) kasviksista koottu salaatti, pieni annos munakokkelia, pari prinssinnakkia/lihapullaa, hiukan pekonia ja jos oikein hurjaksi heittäydyin niin vielä croissant. tuo sitten rauhassa lehteä lukien naamariin ja sitten sorvin ääreen.
Mietin tässä, koska olen syönyt aamulla aamupuuroa ja vastaus on pakko olla vimme kesänä. Anoppi tykkää keitellä aina neljänviljan puuroa aamuisin ja kun olimme heidän luona mökillä, niin otan sitä kökkäreen. Anopin keittämä puuro ei siis ollut mitään pehmeää ja nättiä, vaan kökkäreistä ja kuivaa, mutta maultaan ihan hyvää, kunhan siihen lisää suolaa.
Mä syön aamupalan tarpeen mukaan. Monena aamuna en syö mitään. Kun menen tekemään ruumiillista työtä, syön kananmunaa ja leipää. Puuroa syön todella harvoin. Mun mielestä veteenkeitetty puuro on hyvää. Kaurapuuro voin kanssa. neljänviljanpuuro voin ja lemon curdin kanssa.
Nyt tuli kyllä aikamoinen emävale.
Juuri ne puuronsyöjäthän on siitä terveemmästä päästä.
Ja todennäköisesti myös terveemmästä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli kyllä aikamoinen emävale.
Juuri ne puuronsyöjäthän on siitä terveemmästä päästä.
Ja todennäköisesti myös terveemmästä.
Puuro on sokeria. Mitään ravintoaineita siinä ei oikeastaan ole. Tyhjää vattan täytettä. Terveellistä siitä tekee vain ilmasto- ja Marttahörhöily
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi heti aamulla aikuisen ihmisen täytyy syödä hiilareita ja kovaa rasvaa.
Lapsille puuro sopii, mieluiten maitoon tehty ja oliiviöljyllä höystetty. Siihen kyytipojaksi joku proteiinin pala.
Ihminen, joka pitää oliiviöljyä voita parempana ei selkeästi ole lukenut ainuttakaan tutkimusta kasviöljyistä.
Muistinkin juuri että pitää käydä laittamassa tuorepuuro tekeytymään! Saa sitten illalla marjojen kanssa herkutella ja aamuksikin jää.
Puuro on hyvää ja maukasta OIKEIN tehtynä.
Ei mitään limaista tinttiä.
Tuorepuuro ei ole mitään keitetyn ja haudutetun puuron rinnalla.
Pieni annos kaurapuuroa veteen keitettynä, sekaan kurpitsansiemeniä ja pakastemarjoja, kaksi kananmunaa, yksi porkkana ja kuppi kahvia. Siinä mun aamiainen.