Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla ikuisuus opiskeluoikeus yliopistossa?

Vierailija
13.06.2015 |

Siis onko muita opiskelijoita, joka on aloittanut ennen 1.8.2005, mutta ei vielä valmistunut, mutta aikoo valmistua joskus?
Täälä yksi, jolla ei ole aikomustakaan valmistua ainakaan vielä seuraavaan kahteen vuoteen. :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:56"]

Ottaa päähän, kun ne vainoaa harrastelijaopiskelijaa näillä opintoajan loppumisesta varoittavilla meileillä ja itkee jonkun opintosuunnitelman perään. Mitä haittaa siitä on, että "on kirjoilla", eihän se kuluta yliopiston resursseja mitenkään?

[/quote]
Täytyy sanoa, että mua ei ole kyllä vainottu HY:ssä. Nytkin olen periaatteessa myöhässä lisäajan haussa, mutta viimeksi kun hain itse vain vuotta sain peräti kaksi vuotta. :O 
Pitänee hoitaa paperit ensi viikolla kuntoon. 
t ap

[/quote]

Mikä ikuinen opiskeluoikeus se on, jos olet joutunut anomaan lisäaikaa?

Mulla on aidosti ikuinen oikeus, ei tarvi anoa mitään. Sen kun jatkaa vaan opiskelemista.

[/quote]
Ainakin meidän tiedekunnassa on tehtävä opintosuunnitelma vaikka ikuisuusopiskeluoikeus onkin. Merkitsevät sen järjestelmiin, että en ole kokonaan kadonnut opiskelemasta.

Vierailija
2/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:29"]

Onko aloittaja Emmanuel Emeh?

[/quote]
En ole. 
t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on yksi, nyt olen tänä kesänä viimein valmistumassa. Mutta ei mun ole kyllä koskaan tarvinnut anoa mitään lisäaikaa, mistähän se johtuu...?

Vierailija
4/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kaverilla on ainakin opiskeluoikeus tekulla, vaikka on valmistunut sieltä jo 90-luvulla.

Samoin eräällä sukulaisellani, joka on aloittanut yliopisto-opiskelut jo 70-luvulla. Tämä jälkimmäinen ei ole tosin suorittamassa siellä tutkintoa.

Vierailija
5/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän, kun ne vainoaa harrastelijaopiskelijaa näillä opintoajan loppumisesta varoittavilla meileillä ja itkee jonkun opintosuunnitelman perään. Mitä haittaa siitä on, että "on kirjoilla", eihän se kuluta yliopiston resursseja mitenkään?

Vierailija
6/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikös yliopistojen rahoitusmallia ole kehitetty siihen suuntaan, että siinä otetaan huomioon myös tutkinnoista valmistuminen tavoiteajoissa. Toki tuo ei noita vanhoja opiskelijoita niinkään koske kun panostus on aloittaviin opiskelijoihin. http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/yliopistokoulutus/hallinto_ohjaus_ja_rahoitus/liitteet/OKM_rahoitusmalli-muistio.pdf

Vierailija
7/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Täytyy sanoa, että mua ei ole kyllä vainottu HY:ssä. Nytkin olen periaatteessa myöhässä lisäajan haussa, mutta viimeksi kun hain itse vain vuotta sain peräti kaksi vuotta. :O 
Pitänee hoitaa paperit ensi viikolla kuntoon. 
t ap

Vierailija
8/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yliopisto saa rahaa valmistuneista.

Vierailija
9/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:59"]

[/quote]

Eikös yliopistojen rahoitusmallia ole kehitetty siihen suuntaan, että siinä otetaan huomioon myös tutkinnoista valmistuminen tavoiteajoissa. Toki tuo ei noita vanhoja opiskelijoita niinkään koske kun panostus on aloittaviin opiskelijoihin. http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/yliopistokoulutus/hallinto_ohjaus_ja_rahoitus/liitteet/OKM_rahoitusmalli-muistio.pdf

[/quote]
Niinpä ne vainoaa, koska saavat rahaa vain tutkinnoista kuten AMK:t.
Lisäaikaa sain ainakin AMK:ssa helposti 3 vuotta toki vuoden pätkissä, jotta sain roikkuman jääneen opinnäytetyön tehtyä. :) 

Vierailija
10/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:55"]

No mun kaverilla on ainakin opiskeluoikeus tekulla, vaikka on valmistunut sieltä jo 90-luvulla.

Samoin eräällä sukulaisellani, joka on aloittanut yliopisto-opiskelut jo 70-luvulla. Tämä jälkimmäinen ei ole tosin suorittamassa siellä tutkintoa.

[/quote]
Jatkossa ei voi olla valmistumisen jälken opiskeluoikeutta. Ainakin HY:ltä tuli tällainen pätöstieto pari viikkoa sitten. koskeekohan muitakin yliopistoja ja korkeakouluja?

Vierailija
11/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ap:n kyselemä opiskelija. Muistaakseni opinto-oikeuteni päättyy vuonna 9999.

Vierailija
12/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Oon aina keskeyttänyt ja jatkanut, keskeyttänyt ja jatkanut x n. Nyt aattelin ihan aikuisten oikeasti tehdä opinnot loppuun...

Vierailija
13/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:10"]

Täällä yksi ap:n kyselemä opiskelija. Muistaakseni opinto-oikeuteni päättyy vuonna 9999.

[/quote]

Pyrin siis kyllä valmistumaan vuoden sisällä.

Vierailija
14/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 10:59"]viimeksi kun hain itse vain vuotta sain peräti kaksi vuotta. :O 
t ap

[/quote]

Minullekin on käynyt noin :). Tällä kertaa laitettiin vain vuosi lisää, kun ajattelin, että se saisi tsemppaamaan loppuun. En kylläkään ole tehnyt mitään opintojen eteen sen lappusen jättämisen jälkeen...

Vierailija
15/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on. Jatkuvasti pitää tehä etappi suunnitelmia. Nyt opintoneuvoja väläytti että he voi kieltäytyä hyväksymästä sitä kun kysyin voiko. Tais valehella.voiko olla pitkään poiussaolevana? Ja mitä seuraa? Oon aina läsnäolevana. Kympi parempi?

Vierailija
16/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te akateemiset laiskamadot kun aina hehkutatte olevanne niin muita parempia... Olisi jo aika pistää tuolle stoppi ja evätä teiltä kaikilta opinto-oikeus. Saamatonta porukkaa.

Vierailija
17/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: Tuskinpa vitkuttajat pitävät itseään muita parempana. Ne on muita tyyppejä, jotka siihen sortuu. Se, ettei saa opintojaan loppuun syystä tai toisesta on aikamoinen stressin lähde.

Vierailija
18/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siitä yliopistolle haittaa ole, jos on kirjoilla, mutta ei valmistu. Mutta eikö se tunnu itsestä vähän ahdistavalta? Minä ainakin olin tosi onnellinen, kun sain paperit vihdoin ulos.

Vierailija
19/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:39"]

Ja te akateemiset laiskamadot kun aina hehkutatte olevanne niin muita parempia... Olisi jo aika pistää tuolle stoppi ja evätä teiltä kaikilta opinto-oikeus. Saamatonta porukkaa.

[/quote]

Itseasiassa valmistumattomien esteenä tai hidasteena on työnteko, elämänmuutokset kuten sairastelu tai perhe tai yliopistojen huono opinto-ohjaus (jota on kyllä viime vuosina parannettu), ei välttämättä juuri laiskuus. Sellaisten, jotka ovat valmistuneet jostain koulusta, jossa säntillisesti käydään kurssit, jotka sitten johtavat väistämättä tutkintoon, voi olla vaikea ymmärtää, että yo:n systeemi on jo erilainen, opiskelu on paljon itsenäisempää, mikä ei sovi kaikille.

Vierailija
20/23 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:39"]

[/quote]
Mä opiskelen harrastukseksi ja ylläpitääkseni ammattitaitoa. Tähän mennessä en ole tutkintoa tarvinnut koska samalta alalta on jo tutkintoja ja pitkä työkokemus. Mulla opinnot ovat venyneet lapsen, perheen ja YAMK takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan