Mikä halvattu voi olla syynä?
Mulla on ollut korvan sisällä jossakin kiputuntemuksia jo kuukausia, tälläkin hetkellä. Sellaista paineen ja jurnutuksen tunnetta, ei koko ajan, mutta useamman kerran viikossa ja tosiaan jo ainakin 6kk ajan.
Korvatulehduskierre oli marrasjoulukuussa, mutta tuota tuntemusta oli jo ennen sitä ja korva tsekattu työterveyslääkärillä viimeksi 4pv sitten juurikin tuon kierteen vuoksi ja oli kuulema siisti ja ok.
Mutta ei se tunnu ookoolta 🤔😢.
Kommentit (30)
Mene apteekkiin ja osta korvavahan liuotinta, maksaa alle 20 euroa pullolta. En muista nimeä. Tiputat joka ilta pari pisaraa korvaan, kunnes pullo loppuu. Säilytä pulloa jääkaapissa. Minulla oli juuri tuollaisia oireita ja ostin liuosta apteekin neuvosta. . Se auttoi aika nopeasti. Jos ei tuo auta, mene terveyskeskukseen.
Nostan, koska tämä vaivaa minua, kirjaimellisesti tälläkin hetkellä eli jossakin "syvällä, sisällä" korvan tienoilla tuntuu jonkinasteista epämukavuutta ja paineen tmv jurnauksen tunnetta.
Ap
No mulla on sama juttu ja ainoa keino on ennaltaehkäistä sitä niin että korvat ovat lähes jatkuvasti peitossa. Särky tulee heti jos joku esim jossain kaukana olevassa toisessa huoneessa avaa ikkunan huomaamattani, oli kesä tai talvi. Autoilusta tai ulkonaolosta puhumattakaan.
Huomaan sen pian särystä johon auttaa korkeintaan voimakkaat särkylääkkeet jotka taas nukuttavat pahasti, yritän pärjätä ilman niitä. Tyhmältä tietysti näyttää ja kuulostaa. Yölläkin joudun kietomaan huivin pään ympärille ja vahtimaan koko yön että se pysyy paikoillaan.
En muuten edes palele, toinen korva vain ei kestä mitään. Se jätettiin hoitamatta kun lapsena sairastin pahan korvatulehduksen, sama korva. Yhtään tulehdusta ei ole todettu aikuisena.
En minä särkylääkkeitä tarvitse, en tarvinnut edes noina kolmena kertana marrasjoulukuussa, kun todettiin nuo korvatulehdukset.
On "vain" tämä paineen, jurnutuksen ja puristuksen ymv tunne jossain tuolla korvan sisällä.
Ap
Olisikohan mahdollista saada lähete korvalekurille vai leimaiskohan lääkäri vain "luulotautiseksi" tmv..
Pitkin vkonloppua on ollut tuota jo kuukausien ajan ollutta lievähköä oireilua tuossa korvassa.
Ap
Eilen alkoi flunssa ja tänään tuo korva ollut pahempana, paineen tunne voimakkaampi ja oikeastaan ihan kipuakin, korvatulehdus se ei voi taas olla, sinnehän kurkattiin tuossa reilu vko sitten ja oli "siisti" ja ties mitä.
Tämä vaivaa minua jo henkisestikin tosi paljon, en tiedä miten edetä asiassa, kai se on tosiaan varattava taas työterveyslääkärille aika ja kinuttava lähete korvalääkärille tmv...
Kellään ei varmaan ole vastaavasta kokemusta?
Ap
Mulla on ollut jo jonkin aikaa hieman samankaltaista, vähän epämääräistä tuntemusta korvissa.
Varsinaista kipua tai särkyä ei tunnu, mutta omituista on miten kaikki terävät äänet (mm. veitsen chopchop "pilkkomisääni", kopautukset, kovan tavaran lattialle kolahtaminen) tuntuvat korvissa epämiellyttäviltä, pistäviltä ja pahalta.
Ihan kuin olisi ilman korvatulppia konsertissa.
Oire on nyt helpottanut itsekseen, enkä ole käynyt lääkärissä..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo jonkin aikaa hieman samankaltaista, vähän epämääräistä tuntemusta korvissa.
Varsinaista kipua tai särkyä ei tunnu, mutta omituista on miten kaikki terävät äänet (mm. veitsen chopchop "pilkkomisääni", kopautukset, kovan tavaran lattialle kolahtaminen) tuntuvat korvissa epämiellyttäviltä, pistäviltä ja pahalta.
Ihan kuin olisi ilman korvatulppia konsertissa.
Oire on nyt helpottanut itsekseen, enkä ole käynyt lääkärissä..
Jatkan vielä, että nimenomaan pahalta tuntuvat terävät äänet eivät ole olleet lainkaan kovia, vaan ihan normaalin voimakkuuksisia ääniä..
Jos siellä on joku loinen?