Kuinka koiranpennun (4kk) voit totuttaa kuiviin nappuloihin?
Tarkoitan siis, että kuinka totuttaa pentu siihen, että kuivia nappuloita on tarjolla ja kupissa jatkuvasti? Voi syödä niitä, kun mieli tekee ja on nälkä, ja tietty märkää ruokaa sitten erikseen? Olen tottunut siihen, että koirilla on kuivanappuloita tarjolla aina, mutta oma pentuni syö kaiken, mitä sille antaa - siis määrästä ja laadusta riippumatta.
Kommentit (13)
Koirille ei kuulu olla ruokaa kokoajan tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 02:03"]Koirille ei kuulu olla ruokaa kokoajan tarjolla.
[/quote]
Mihin tämän perustat? Isäni koiralla on aina ollut, ja tämä nyt 14v
Ap
Eikö kellään ole neuvoa tähän? Miksi olis mitenkään väärin, että ruoka on tarjolla jatkuvasti? Syö, kun mieli tekee. Kuten ihminenkin. Kaikki tuntemani koirat osaavat itse kontrolloida syömistään, mikä siinä väärin on?
Ap
Älä tarjoa kuivia nappuloita, etenkään kokoajan. Koira tottuu siihen että on aina ruokaa tarjolla eikä ole säännöllisiä ruoka-aikoja. Kuivanappulat myös turpoavat koiran mahassa ja aiheuttaa mahakipua ja ilmavaivoja.
Lisäys vielä tuohon, että riippuu tietenkin nappulastakin.
Miten nappulat sitten tulisi tarjota, Tottakai nyt vielä ja pienempänä turvotettuina, ohjeiden mukaan pitää totuttaa pikkuhiljaa kuiviin nappuloihin. Mutta että ei nappuloita ollenkaan.....?
Ap
Jos meinaat sitä koiraa yhtään kouluttaa, niin jatkuva ruuansaanti ei silloin ole hyväksi. Namit ei paljoa sellaista koiraa kiinnosta, eikä näinollen niitä voi käyttää palkkana.
Riippuu rodusta. Jotkut vaan on niin ahneita että ruokaa ei voi olla kokoajan tarjolla. Et voi sille mitään. Liota nappulat ohjeen mukaan ruoka-aikaan
Tutustu koiran rotuun, että voitko pitää koko ajan ruokaa tarjolla.
Voiko antaa nappuloita ja millaisia, niin sen näet sitten kokeilemalla.
Ei kannata pitää nappuloita koko ajan saatavilla, ei ole hyväksi koiralle. Itse annan nappulat kuikvana pennulle mutta sekoita joukkoon jotain maistuvampaa, joko tilkan märkäruokaa, tonnikalaa, jogurttia tms.
Mikä rotu? Meillä nimittäin labbis ei tuntenut kylläisyyttä. Kerran pääsi ruokapussille ja hotkaisi kuivia nappuloita n. 2kg. Siinä sitä sitten oltiin, selvittiin hengissä mutta koira kuivui pahasti kun ei saanut vettä antaa. Mä en missään nimessä suosittele tuota että nappuloita kokoajan tarjolla. Koiran ei tarvitse tottua siihen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 03:41"]Lisäys vielä tuohon, että riippuu tietenkin nappulastakin.
[/quote]
Miksi et itse syö kuivia nappuloita?
Eikö ketään koiraihmisiä ole paikalla....?
Ap