Irrotatko latureita yms seinästä kun olet kotona ja et käytä laitetta?
Itse en irrota, piti tai ei. Pidemmillä reissuilla joo. En maksa itse sähköstä. Kotivakuutus on jos jotain pamahtaa.
Tuli vaan mieleen kun kaveri oli käymässä ja oltiin koneellani. Kun laitoin tietokoneen pois kaveri pyytää/käskee irrottamaan laturin. Olen kuitenkin omassa kodissani ja omilla säännöillä, hänen mielikseen nyt sitten näön vuoksi irrotin sen. Jotenkin ärsyttää. Kun jotkut ihmiset haluaa aina tehdä kaiken niin "oikein".
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 01:23"]
Miksi tuhlaat sähköä?
[/quote]
Laturit voivat kuumentua ja pamahtaa sek sytyttää tulipalon muuten.
Esim puhelimen laturin otan pois kun ei ole puhelin laturissa. Läppärin johto on aina jatkojohdossa kiinni, mutta jatkojohto on kytkimellä. Sammutan sillon ku muistan, usein unohtuu kyllä.
En sammuta. Ei jaksa aina liitellä ja irrotella niitä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 02:18"]En sammuta. Ei jaksa aina liitellä ja irrotella niitä.
[/quote]
Eikun siis irrota tarkoitin.
Liitän laturin silloin, kun tarvitsee ladata. Irrotan heti seinästä/jatkojohdosta, kun on ladannut.
Tein tämän jo ennen sitä, kun yksi palomies kertoi, että laturit aiheuttaa paljon asuntopaloja. Niitä ei todellakaan kannata pitää turhaan seinässä.
Mulla ei ole koskaan mitä latureita "turhaan" seinässä. Eli en irrottele, vaan laitan silloin seinään, kun laitan jonkin lataukseen.