Iho meni aivan punaiseksi, puhdistusgeeli
Ostin eilen Nivean puhdistusgeeliä, sellanen vihree puteli. Geelissä on mukana sellasia sinisiä palleroita.
Eilen illalla sitä ekaa kertaa pistin ja ajattelin että tää on ihan jees, meni siis Neutrogena vaihtoon kun se tuntu tekevän vaan lisää finnejä.
Tänään aamulla pesin kasvot taas sillä Nivean geelillä ja pesun jälkeen huomasin että silmän aluset vähän punottaa. Ajattelin että pesin varmaan jotenkin liian voimakkaasti tms ja that's it.
No, pesin äsken naamani sillä samaisella geelillä ja voi hyvää päivää miten naama meni punaiseksi! Ihan kuin olisin palanut auringossa, kunnon rajatkin on. Kun geeli oli vielä naamassa (pesin samalla hampaita) niin tunsin vähän sellasta polttavaa tunnetta, mutta en siihen enempää reagoinut.
Kävin siis vilkaisemassa telkkaria ja kun menin takas peilin eteen kylppäriin niin voi kauhistus.
Onko tää tämmönen ihan normaalia? Mulla ei oo siis ikinä aikaisemmin mistään puhdistusgeelistä mennyt naama näin punaiseksi, ihan oikeesti näyttää siltä kuin olisin polttanut naamani auringossa.
Niin toivon että tämä punoitus poistuu yönaikana, huomenna pitäisi olla ihmisten ilmoilla, että kiva.
Kommentit (6)
Ehkä siinä oli jokin ainesosa, jolle olet tietämättäsi allerginen.
Miksi annoit sen olla naamassa kun pesit hampaita? Tuollaiset pestää heti levittämisen jäljeen pois
No mitä sitte? Älä käytä sitä. Ei kaikki sovi kaikille. Toi on sitäpaitsi tarkoitettu rasvaiselle iholle joka on paksu ja rasvoittuu eikä välttämättä ole edes finnejä. T: kosmetologi
Mulla tuli joskus sama Lumenen turvenaamiosta, aivan tarkkarajainen voimakas punoitus, joka laski noin tunnissa. Kun ne uusivat sen koostumuksen, se ei vain sopinut mulle enää.
No herkälle iholle kuorivat tuotteet ovat ärsyttäviä. Koska ihoreaktio oli tuollainen ja esiintyi ensiksi herkimmällä ihoalueella eli silmänympäryksissä, luultavasti kyse ei ole allergiasta vaan herkästä ihosta.
Tuossa Nivean geelissä on varmasti ihoa hieman kuivattavaa ja ärsyttävää puhdistusainetta kuten sodium laureth sulphate, lisäksi epäilen että siinä on useampaa allergisoivaa ja herkistävää hajusteainetta eli paria kolmea tältä listalta:
http://kuntoplus.fi/hyvinvointi/26-allergisoivaa-hajustetta
Ei ole normaalia. Googleta sen jokainen ainesosa ja katso, mikä niistä aiheuttaa sulle tuollaisen reaktion. Tiedät sitten välttää.