Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulettaisitko lasta museautossa, missä ei ole turvavöitä

Vierailija
12.06.2015 |

Museoautossa ei ole turvavöitä. Miten lasten kuljettaminen niissä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jossain harrasteautojen cruisingletkassa kuljettaisin, pitkiä matkoja en. Esikoiselle askarreltiin museoautoon kaukalo kiinni kuormaliinoilla, muuten on ajeltu perheen kesken sellaisilla autoilla missä on turvavyöt vähintään takana.

Vierailija
2/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtälailla se nykymuksu kyydissä pysyy kuin auton ollessa aikoinaan uusikin.

Ihmetouhua... Hyvät unet sai aikoinaan siipimersun hattuhyllylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollanen vanha kotterohan menee tuusannuuskaksi jos sillä johonkin törmää. Eipä ne turvavyöt siinä taida paljoa pelastaa.

Vierailija
4/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:53"]Museoautossa ei ole turvavöitä. Miten lasten kuljettaminen niissä.
[/quote]

juuu minuukii kuletettii aikanaa anglian takapenkillä, sinne kapusin enkä saanu raumoja vaa roikuin onnessaa etupenkkien välis

Vierailija
5/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:35"]

Tuollanen vanha kotterohan menee tuusannuuskaksi jos sillä johonkin törmää. Eipä ne turvavyöt siinä taida paljoa pelastaa.

[/quote]

Siis, se vanha nimenomaan ei mene tuusannuuskaksi, uudet menee kun on sellaisiksi suunniteltukin.

Vierailija
6/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetetaan, ihan syntymästä lähtien. Tosin vauva-aikana oli kaukalot kuormaliinoilla, nyt ei mitään...
Eipä tuolla "laivalla" lujaa ajeta, cruisaillen mennään. Jos on pitkä matka niin sitten on varattu aikaa siihen matkaamiseen. Ihan niin kuin uudemmallakin autolla, lasten kanssa kun on vaan pidettävä enempi taukoja muutenkin....

Vierailija
7/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:53"]Museoautossa ei ole turvavöitä. Miten lasten kuljettaminen niissä.
[/quote]

Museoauto on on vähintään 30v vanha, ja uusimmissa museoautoissa on kyllä vyöt takanakin....

Hieman voisi tarkentaa....

Vierailija
8/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:40"]Kuljetetaan, ihan syntymästä lähtien. Tosin vauva-aikana oli kaukalot kuormaliinoilla, nyt ei mitään...
Eipä tuolla "laivalla" lujaa ajeta, cruisaillen mennään. Jos on pitkä matka niin sitten on varattu aikaa siihen matkaamiseen. Ihan niin kuin uudemmallakin autolla, lasten kanssa kun on vaan pidettävä enempi taukoja muutenkin....
[/quote]

Ja alapeukku miksi? Se että kaaralla ei kaahata kahtasataa motarilla vaan ajellaan n. 60-80 km/h pienemmillä teillä mielestäni kyllä vähentää onnettomuuden riskiä melkoisesti. Lapset on nyt kymmenen korvilla ja koska ovat koko ikänsä kesät matkustaneet noin niin tietävät miten autossa ollaan.
Ja on siellä takana lannevyöt mutta eipä ne paljoa auta jos joku tulee kylkeen tms kahtasataa. Mutta vika ei olekaan silloin minun vaan sen toisen ja hän kyllä saa tuta jos vaan itse hengissä säilyy... Nuo uudet kaarat kun ei ole peltiä nähnytkään toisin kuin meidän laivassa jossa on 5mm peltiä.....

Vierailija
9/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin taakse kolmepistevyöt ja lapsilla on turvaistuimet. Käydään ajoissa muutaman kerran vuodessa. Ajoissa ajo on rauhallista mutta ajoihin päästäksemme joudumme ajelemaan aina 100-300km.
.
Paljon autoilevana perheenä (museo autot ja caravaanari hommat) olemme olleet kahdesti kolarissa. Irvistelijöille tiedoksi: kumpikaan ei ollut meidän aiheuttama. Pysähdytään aina välillä p-paikalle, että takana tulevat pääsee ohi turvallisesti yms. Näiden kolareiden myötä on tullut aika araksi liikenteessä.

Vierailija
10/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:04"]Meillä laitettiin taakse kolmepistevyöt ja lapsilla on turvaistuimet. Käydään ajoissa muutaman kerran vuodessa. Ajoissa ajo on rauhallista mutta ajoihin päästäksemme joudumme ajelemaan aina 100-300km.
.
Paljon autoilevana perheenä (museo autot ja caravaanari hommat) olemme olleet kahdesti kolarissa. Irvistelijöille tiedoksi: kumpikaan ei ollut meidän aiheuttama. Pysähdytään aina välillä p-paikalle, että takana tulevat pääsee ohi turvallisesti yms. Näiden kolareiden myötä on tullut aika araksi liikenteessä.
[/quote]
Mun ymmärtääkseni museoautoon ei saa laittaa 3piste vöitä koska sitten se ei enää ole MUSEOauto. Eli menettää sen veroedun yms ja kaaraa kohdellaan kuten normiautoa trafin ja vakuutusyhtiöiden toimesta.
Eikä niitä vöitä saa sitten enää poistaa kun ne on sinne laitettu, eli seuraava omistaja voi sitten kirota....

Ikinä en ole omalla jenkilläni joutunut onnettomuuteen oman tai edes toisen ajon takia. Ja ajokilometrejä tulee vuodessa jokunen tuhat, riippuen reissuista....

Käyttökaaralla on kyllä sattunut, ei mitään pahempaa onneksi... Silti en pelkää ajamista....

Vierailija
11/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:04"]Meillä laitettiin taakse kolmepistevyöt ja lapsilla on turvaistuimet. Käydään ajoissa muutaman kerran vuodessa. Ajoissa ajo on rauhallista mutta ajoihin päästäksemme joudumme ajelemaan aina 100-300km.
.
[/quote]
Mun ymmärtääkseni museoautoon ei saa laittaa 3piste vöitä koska sitten se ei enää ole MUSEOauto. Eli menettää sen veroedun yms ja kaaraa kohdellaan kuten normiautoa trafin ja vakuutusyhtiöiden toimesta.
Eikä niitä vöitä saa sitten enää poistaa kun ne on sinne laitettu, eli seuraava omistaja voi sitten kirota....

Ikinä en ole omalla jenkilläni joutunut onnettomuuteen oman tai edes toisen ajon takia. Ja ajokilometrejä tulee vuodessa jokunen tuhat, riippuen reissuista....

Käyttökaaralla on kyllä sattunut, ei mitään pahempaa onneksi... Silti en pelkää ajamista....
[/quote]meidän auto ei ole kyseisestä syystä museorekisterissä. Joudutaan siis katsastamaan. Auto täyttää kaikilta muilta osin museoauton kriteerit. On pidetty nyt lasten kanssa tuota turvallisuutta tärkeämpänä ominaisuutena. Mutta hyvä, että oikaisit tämän asian. Itselle ei ole nämä jutut niin tuttuja, kun mies (kas kummaa) hoitaa meillä nämä auto asiat ja itse nautin lähinnä vain kyydistä :)

Vierailija
12/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh meidän autoon ei edes saa 3piste vöitä kun ei ole paikkaa sille yläpisteelle, kaarassa kun ei ole tolppaa sillä kohden, on vaan ikkunaa eikä kattoon voi porata reikiä kun ei ole kattoa.
Silti emme ole tinkineet lasten turvallisuudesta, ihan omalla ajotyylillä pääsee jo pitkälle :-)

Ja edelleenkin toivoisin aloittajalta pientä tarkkuutta. Ekat takavyöt kun olleet jo joillain merkeillä 60-luvulta lähtien....

Vierailija
13/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:35"]

[/quote]

Siis, se vanha nimenomaan ei mene tuusannuuskaksi, uudet menee kun on sellaisiksi suunniteltukin.

[/quote]

Ja se säästää henkiä, kun auton kori ottaa törmäysenergian vastaan, eikä matkustajat ;) Lisäksi noissa ikivanhoissa menopeleissä mahtaa olla vielä jäykkä rattiakselikin, joka joustaa yhtä paljon kuin tiilimuuri, kun siihen lyö kolarissa päänsä... Parhaassa tapauksessa moottorikin tulee syliin.

Onhan ne hienoja päällepäin, mutta sellaisten turvalliseksi väittäminen on aika kovaa tietämättömyyttä / itsepetosta.

Vierailija
14/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:04"]Meillä laitettiin taakse kolmepistevyöt ja lapsilla on turvaistuimet. Käydään ajoissa muutaman kerran vuodessa. Ajoissa ajo on rauhallista mutta ajoihin päästäksemme joudumme ajelemaan aina 100-300km. . Paljon autoilevana perheenä (museo autot ja caravaanari hommat) olemme olleet kahdesti kolarissa. Irvistelijöille tiedoksi: kumpikaan ei ollut meidän aiheuttama. Pysähdytään aina välillä p-paikalle, että takana tulevat pääsee ohi turvallisesti yms. Näiden kolareiden myötä on tullut aika araksi liikenteessä. [/quote] Mun ymmärtääkseni museoautoon ei saa laittaa 3piste vöitä koska sitten se ei enää ole MUSEOauto. Eli menettää sen veroedun yms ja kaaraa kohdellaan kuten normiautoa trafin ja vakuutusyhtiöiden toimesta. Eikä niitä vöitä saa sitten enää poistaa kun ne on sinne laitettu, eli seuraava omistaja voi sitten kirota.... Ikinä en ole omalla jenkilläni joutunut onnettomuuteen oman tai edes toisen ajon takia. Ja ajokilometrejä tulee vuodessa jokunen tuhat, riippuen reissuista.... Käyttökaaralla on kyllä sattunut, ei mitään pahempaa onneksi... Silti en pelkää ajamista.... [/quote]meidän auto ei ole kyseisestä syystä museorekisterissä. Joudutaan siis katsastamaan. Auto täyttää kaikilta muilta osin museoauton kriteerit. On pidetty nyt lasten kanssa tuota turvallisuutta tärkeämpänä ominaisuutena. Mutta hyvä, että oikaisit tämän asian. Itselle ei ole nämä jutut niin tuttuja, kun mies (kas kummaa) hoitaa meillä nämä auto asiat ja itse nautin lähinnä vain kyydistä :)

[/quote]

Tai mitäs jos laittaisitte vähän modernimman auton, niin turvallisuus nousisi aivan toisiin sfääreihin? Tuohan on sama kuin lähtisi -30C pakkasella sisävaatteissa pihalle, mutta laittaisi pipon päähän ettei tuu kylmä.

Ja kun tämä ei kumminkaan mene kaikille päähän, niin katsokaa itse kuinka 55' Chevy TUHOUTUU ATOMEIKSI kolaroidessaan tavallisen nykypäivän sedanin kanssa:

Päätelkää siitä itse kuinka paljon ne "vahvemmat pellit" sun muu mitä vanhoissa autoissa väitetään olevan, auttaa 2000-luvulla. Vai kummassa autossa itse istuisitte?

Vierailija
15/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:04"]Meillä laitettiin taakse kolmepistevyöt ja lapsilla on turvaistuimet. Käydään ajoissa muutaman kerran vuodessa. Ajoissa ajo on rauhallista mutta ajoihin päästäksemme joudumme ajelemaan aina 100-300km. . Paljon autoilevana perheenä (museo autot ja caravaanari hommat) olemme olleet kahdesti kolarissa. Irvistelijöille tiedoksi: kumpikaan ei ollut meidän aiheuttama. Pysähdytään aina välillä p-paikalle, että takana tulevat pääsee ohi turvallisesti yms. Näiden kolareiden myötä on tullut aika araksi liikenteessä. [/quote] Mun ymmärtääkseni museoautoon ei saa laittaa 3piste vöitä koska sitten se ei enää ole MUSEOauto. Eli menettää sen veroedun yms ja kaaraa kohdellaan kuten normiautoa trafin ja vakuutusyhtiöiden toimesta. Eikä niitä vöitä saa sitten enää poistaa kun ne on sinne laitettu, eli seuraava omistaja voi sitten kirota.... Ikinä en ole omalla jenkilläni joutunut onnettomuuteen oman tai edes toisen ajon takia. Ja ajokilometrejä tulee vuodessa jokunen tuhat, riippuen reissuista.... Käyttökaaralla on kyllä sattunut, ei mitään pahempaa onneksi... Silti en pelkää ajamista.... [/quote]meidän auto ei ole kyseisestä syystä museorekisterissä. Joudutaan siis katsastamaan. Auto täyttää kaikilta muilta osin museoauton kriteerit. On pidetty nyt lasten kanssa tuota turvallisuutta tärkeämpänä ominaisuutena. Mutta hyvä, että oikaisit tämän asian. Itselle ei ole nämä jutut niin tuttuja, kun mies (kas kummaa) hoitaa meillä nämä auto asiat ja itse nautin lähinnä vain kyydistä :)

[/quote]

Tai mitäs jos laittaisitte vähän modernimman auton, niin turvallisuus nousisi aivan toisiin sfääreihin? Tuohan on sama kuin lähtisi -30C pakkasella sisävaatteissa pihalle, mutta laittaisi pipon päähän ettei tuu kylmä.

Ja kun tämä ei kumminkaan mene kaikille päähän, niin katsokaa itse kuinka 55' Chevy TUHOUTUU ATOMEIKSI kolaroidessaan tavallisen nykypäivän sedanin kanssa:

Päätelkää siitä itse kuinka paljon ne "vahvemmat pellit" sun muu mitä vanhoissa autoissa väitetään olevan, auttaa 2000-luvulla. Vai kummassa autossa itse istuisitte?
[/quote]

Eipä kukaan tässäKÄÄN topicissa väittänyt että vanhat autot olisi turvallisempia kuin uudet.
Auto on just niin turvallinen kuin mitä penkin ja ratin välissä tapahtuu. Oli uusi tai vanha kaara niin ihan yhtä hyvin sillä saa ihmishenkiä menetettyä.

Ja kyllä, istun ja ajan mieluusti sekä 2015 että 1960 luvun autoissa....

Vierailija
16/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuljettanut. Ikää lapsella oli  nelisen vuotta, autolla ajettiin 60km/h.

Vierailija
17/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 59' Servoletti. Hyvä havainnollistus, vaikka hyväkuntoisen klassikon tuhoutuminen harmittaa aina.

15.

Vierailija
18/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

museautoon en kyllä lastani laita, ehkä coldplayautoon ennemmin

Vierailija
19/20 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän museoautossa on vyöt edessä ja lapsen turvaistuin siinä,ei ongelmaa.
meille tuli ensimmäinen auto missä oli takana vyöt vuonna 1988 siihen asti matkustettiin takana ilman vöitä,itse olin silloin 13v ja systeri 6v.

Vierailija
20/20 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi