Oletko joutunut allekirjoittamaan asiapapereita vasten omaa tahtoasi?
Työkkärin toiminta perustuu painostukseen. Hiillostavassa tilanteessa jouduin allekirjoittamaan kahden ihmisen painostamana aktivointisuunnitelman. Sosiaalityöntekijä ja työkkärin virkailija tekivat nämä paperit kahden kesken. Eihän asiakkaalla ole mitään oikeuksia. Uhkailivat karenssilla jos en allekirjoita. Meni arvostus sosiaalityöntekijöitäkin kohtaan. Papereiden allekirjoittaminen tarkoittaa kuntouttavaa työtoimintaa, johon en halua 9 euron päiväpalkalla.
Kommentit (4)
Olisit voinut milloin tahansa kävellä ulos niin halutessasi. Työttömyyskorvaus edellyttää osallistumista työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin.
työkkärissä painostaminen on yleistä. mutta ei voi pakottaa allekirjoittamaan, mitä ei hyväksy,, eli mieti itse minkä hyväksyt esim. työhakusuunnitelmaksi.
esim sano, haen itsenäisesti työtä, lause ja sano että et allekirjoita muuta, niin näin toimien täytät sen suunnitelman teon ja työkkäri saa sopimuksen tehtyä.
pankki takauksia ym saattavat sukulaiset ja muut yrittää painostaa. sanot vain, en kirjoita,ei ole varaa maksaa ja on omia rahavaikeuksia.jos et halua jonku epämääräisen sukulaisen takaajaksi.
usein ihmiset kirjoittaa kaikenlaista painostuksesta. älä allekirjoita ja varsinkin lue kaikki tarkaan esim.työsopimukset ja muut ja pyydä muutoksia ja harkinta aikaa. itse oon pyytänyt muutoksia työsopimuksiin ja työnantajalle on se kelvanut.
Kai nekin on pakotettu allekirjoituttamaan, että asiakaskäynti loppuu ja pääsee tekemään kirjaukset. Tuskin henk.koht. kiinnostaa mikään.
Olen. En tosin työkkärin toimesta. Äitini pakotti tekemään ja allekirjoittamaan henkilökohtaisen toimeentulotukihakemuksen, kun olin 18v täyttänyt ja asuin vielä kotona lukiota käydessäni.