Treenivaatteissa kaupungille
Onko muita, jotka joskus laittavat esimerkiksi kaupassakäynnin ajaksi treenivaatteet, vaikkapa juoksutrikoot ja urheilutopin? Tunnustan, että itse teen näin välillä vapaapäivinäni ihan turhamaisuuttani. En omista yksiäkään pieruverkkareita tai trikoolegginsejä, ja vaikka omistaisinkin, en ikinä lähtisi ihmisten ilmoille sellaisiin sonnustautuneena. Treenivaatteet ovat yhtä mukavat päällä mutta näyttävät paremmilta. Samoin jos on pukutunut treenivaatteisiin, ei tarvitse meikata tai laittautua, kun antaa sellaisen vaikutelman, että on vain salireissun yhteydessä pistäytynyt kauppaan. Turhamaista ja hölmöä, tiedän :)
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:39"]Eipä tulisi mieleenikään pukeutua urheiluvaatteisiin muualle kuin urheilemaan. Miksi sä hankit epämukavia vaatteita, joita et tykkää käyttää? Kyllä mun kaikki vaatteet on istuvia ja mukavia, vaikkei mitään verkkareita olekaan. Ja siisti ja huoliteltu olen meikkaamattakin.
[/quote]
Kyllä työvaatteeni ovat sinänsä ihan mukavia päällä ja tykkään niitä (töissä) käyttää, mutta kotona pukeudun mielelläni rennommin. Minulle kotiasu tarkoittaa kuitenkin tyyliin pyjamaa, joten en nyt sellaisessa viitsi kaupungille lähteä. Varmasti moni kokee olonsa huolitelluksi ilman meikkiäkin, eikä siinä mitään. Minä taas tykkään laittaa vähän meikkiä päivittäin, eli jos joskus vaikka sunnuntaina ei huvitakaan meikata, saa mainitsemastani salilookista hyvän alibin :D Tarkoitukseni oli lähinnä kysellä, onko kellään muulla samaa hölmöä tapaa.
Tunnustan! :'D lähikaupassa tosin vaan, en oo kaupungille asti mennyt, ellen sit oikeasti urheilisi itseäni sinne. Juoksuhousut ja lenkkarit näyttää mun mielestä paremmalta kun kauhtuneet kollarit, jos pinnallisia ollaan. Ja ovat oikeasti helkkarin mukavat jalassa, mukavimmat ikinä!
No siis jos kävelen (en omista autoa) kauppaan, kaupasta riippuen matkaa 1.5-4 km, niin laitan urheilutrikoot ja lenkkarit. Jos menisin autolla/bussilla niin en laittaisi. Paitsi jos kävelisin kauppaan ja bussilla kotiin. Mun mielestä ihan normaalia, vaikka tietysti voi olla jonkun mielestä turhaa jos käy vaan lähikaupassa. Mulla myös tuo, että jos laittaa urheiluvaatteet niin meikittömyys sopii siihen. En halua käyttää meikkiä vain kauppareissun takia.
Sama. Vaatteeni ovat kyllä mukavia ja istuvia, mutta jotenkin tuntuu hölmöltä yhdistää sellaiset vaatteet hieman sotkuiseen tukkaan ja meikkaamattomaan naamaan. Näyttää eripariselta.
Ei ole käynyt mielessäkään. Jos en jaksa panostaa ulkonäköön, laitan farkut ja hupparin. Lähikaupan kassa tuskin välittää onko asiakkaalla meikkiä vai ei.
Mä kuljen kaupungilla joka päivä treenivaatteissa, koska käyn joka päivä treenaamassa :) Välipäivinä en viitsi trikoita ja urheilutoppia pukea vain käydäkseni lähikaupassa, vaan laitan farkut tai verkkarit.
No en kyllä ikinä laittais! Treenivaatteet kuuluu salille ja lenkkivaatteet lenkille. Lähikauppaan menen ihan niissä samoissa vaatteissa joita kotonakin pidän. Esim tänään päällä on Gantin skinny chinot ja indigovärjätty oxfordpaita. Laitan vaan Reebokin ruskeat classic-malliset lenkkarit jalkaan ja toppaliivin tai burberryn ponchon niskaan ja olen valmis kauppaan, ulkoiluttamaan koiria tai vaikka kahvilaan ystävättärien kanssa. En hirveästi jaksa vaihdella vaatteita, eikä ole aikaakaan, joten samoilla vaatteilla mennään koko päivä. Harrastukset ja iltamenot on sitten tietenkin erikseen.
Kyllä mä käyn kaupassa ihan ratsastustamineissa kun tuun tallilta, mitä väliä????
Jaa. No mun tyyli on yleensäkin sporttinen, joten ne "treenivaatteet" on useimmiten ihan arkivaatteet minulle. Mutta siis sellaista "katutyyliä", että ei nyt ihan lenkkipolkumeininkiä kuitenkaan. Saatan laittaa vaikka collareiden kanssa nahkatakin ja kylmemmällä huivin kaulaan, treenitrikoot sporttisen mekon kanssa tms. Esim Adidaksella (Originals, StellaMcCartney) ja Lorna Janella tuon tyyppisiä vapaa-aikaankin käyviä tyylikkäämpiä sporttivaatteita. Meikkiä on kyllä aina, sellainen nudemeikki kun on niin epätasainen ihonväri.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:19"]Kyllä mä käyn kaupassa ihan ratsastustamineissa kun tuun tallilta, mitä väliä????
[/quote]
No oot kyllä provo lol! Okei mäkin olen joskus tullut bussilla tallilta ratsastushousuissa ja tallitakissa ja eihän se kivaa ole kellekään :D
Mulle tulee mieleen ihmisistä jotka pyörii tuolla urheilukuteet päällä kaupoissa että he ovat pukeutuneet tiukkoihin urheiluvaatteisiin vain esitelläkseen itseään tai he kulkevat hikiset urheiluvaatteet päällään.. :D
Kerran kävelin kaupungilla tyttösen perässä joka oli täysissä sporttikamppeissa, housut, lenkkarit ja ne must-have kuulokkeet korvilla. Ajattelin että se on varmaan lenkille menossa. Paskat, makuuniin se kurvasi karkkihyllyille :D
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:31"]
Onko muita, jotka joskus laittavat esimerkiksi kaupassakäynnin ajaksi treenivaatteet, vaikkapa juoksutrikoot ja urheilutopin? Tunnustan, että itse teen näin välillä vapaapäivinäni ihan turhamaisuuttani. En omista yksiäkään pieruverkkareita tai trikoolegginsejä, ja vaikka omistaisinkin, en ikinä lähtisi ihmisten ilmoille sellaisiin sonnustautuneena. Treenivaatteet ovat yhtä mukavat päällä mutta näyttävät paremmilta. Samoin jos on pukutunut treenivaatteisiin, ei tarvitse meikata tai laittautua, kun antaa sellaisen vaikutelman, että on vain salireissun yhteydessä pistäytynyt kauppaan. Turhamaista ja hölmöä, tiedän :)
[/quote]
AINA. Ihan normi settiä. Terv. Helsingin ydinkeskustassa, Espan tuntumassa asuva.
Mä käyn Hgin keskustan Stockan herkussa (meidän lähin ruokakauppa) aina treenivaatteet päällä. :)
Eipä tulisi mieleenikään pukeutua urheiluvaatteisiin muualle kuin urheilemaan. Miksi sä hankit epämukavia vaatteita, joita et tykkää käyttää? Kyllä mun kaikki vaatteet on istuvia ja mukavia, vaikkei mitään verkkareita olekaan. Ja siisti ja huoliteltu olen meikkaamattakin.