Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämänohjeita rippilapselle

Vierailija
12.06.2015 |

Tuli kutsu konfirmaatioon. Sen verran vieraampi nuori, että en keksi viedä mitään henkilökohtaista. Rahaa tietty, mutta ajattelin antaa myös jonkun kirjan.

Itse olen vakaumuksellinen pakana, ja Raamatunhan se nuori saa riparilta. Sen verran käytöstapoja, etten vie Koraania noin vertailukohteeksi tai sen puoleen muutakaan vaihtoehtokirjallisuutta.

Mikä olisi hyvä? Joku runokirja? Onko Kahlin Gibran jo tosi last season?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasa & Atpo: Eniten vituttaa kaikki

Vierailija
2/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänohje = älä jaa pillua ihmiselle, jonka kanssa olet säätänyt vain pari viikkoa. Naimaluvasta huolimatta.

Tunnen useamman rippikouluikäisen, jotka harrastavat yhden yön juttuja. Ihan pikku pennut vielä. Mihin tämä maailma on menossa?

t. 16v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, jäi rippilapsen sukupuoli kertomatta. On sellainen hiljaisen oloinen poika... Muttei senkään varmaan pidä jakaa itseään vaikka on naimaluvan saanut.

Vierailija
4/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirja ei ole koskaan out. Gibran on ajaton ja kaunis. Tai miten olisi Neruda? Mutta älä vie mitään kokoelmakirjaa "Mietelauseita rippilapselle" tai "Kauneimmat säkeet kautta aikojen". Ne on jotenkin säälittäviä.

5/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi tyttö? Minusta se voimaannuttavan valokuvauksen kirja Maailman kaunein tyttö on todella koskettava ja sopii erinomaisesti rippikouluikäiselle, jolloin oman kehonkuvan kanssakin kamppaillaan.
Pojalle, miten olisi Pikku prinssi?

Vierailija
6/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna eroakirkosta.fi osoite

Vierailija
7/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muumi- tai nalle puh?

8/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan: Tarkoittamani kirjan nimi onkin Maailman ihanin tyttö

Vierailija
9/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="KirkkoSisko" time="12.06.2015 klo 09:14"]

Onko lapsi tyttö? Minusta se voimaannuttavan valokuvauksen kirja Maailman kaunein tyttö on todella koskettava ja sopii erinomaisesti rippikouluikäiselle, jolloin oman kehonkuvan kanssakin kamppaillaan.
Pojalle, miten olisi Pikku prinssi?

[/quote]

Kuule, kirjallisuus on tasa-arvoista. Sitä ei luojan kiitos tarvitse jakaa sukupuolen perusteella.

Vierailija
10/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 09:13"]

Hyvä kirja ei ole koskaan out. Gibran on ajaton ja kaunis. Tai miten olisi Neruda? Mutta älä vie mitään kokoelmakirjaa "Mietelauseita rippilapselle" tai "Kauneimmat säkeet kautta aikojen". Ne on jotenkin säälittäviä.

[/quote]

Nerudan Andien mainingit!

Vierailija
11/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 09:14"]

Anna eroakirkosta.fi osoite

[/quote]

Ehkä tuo lapsi saa ihan itse päättää, mitä tekee asian kanssa. En tiedä suunnitelmia, mutta jos se on vaikka ajatellut olla isosena ensi kesänä? Ja mielestäni tuo eroaminen on niin helppoa, että sen voi tehdä jos kokee sen tarpeelliseksi.

Ehkä sittenkin joku Paula Havasteen loitsukirja... tai Sinikka Piipon luonnonkasvit lääketieteessä?

terv. AP

12/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kirjallisuus on tasa-arvoista, mutta se Maailman kaunein tyttö on nimenomaan tyttöjen kasvutarinoista kertova. POjille olisi hienoa, jos joku tekisi samanlaisen teoksen.  Pikku prinssi toki käy molemmille. Aikanaan sain sen itse ystävältä rippilahjaksi.

13/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toistamiseen mä kirjoitin väärin: Siis maailman IHANIN tyttö, ei kaunein, kuten kirjoitin. Blääh mua.

Vierailija
14/14 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista!

Neruda olisi loistava, jos sen ehtii vielä löytämään.

Ja tuon Maailman Ihanin Tyttö - sen laitan korvan taakse kun oma kummilapsi muutaman vuoden päästä käy riparin (tai protun, samapa tuo, tai vaikkapa vaan täyttää sen 15v).

AP