Olen pikkuhiljaa sisustanut asuntoani värillä, johon kyllästyin..
Eli mitä tekisitte, jos olisitte sisustaneet asuntonne käyttämällä yhtä korosteväriä (minulla kyseessä turkoosin eri sävyt, pääasiassa pastellinen turkoosi) ja sitten kyllästyisitte väriin yhtäkkiä :(. Olen ostanut monella sadalla eurolla kaikkea kivaa turkoosia; verhot, kynttilöitä ja muita koriste-esineitä, tyynnpäällisiä, valosarjan parvekkeelle ym ja tänään tajusin, että äh, en kestä tuota väriä yhtään! Vielä pari viikkoa sitten olin aivan hulluna kaikkeen turkoosiin, nyt haluaisin vaikkapa tummansinistä tai punaista. Asuntoni on muuten hyvin vaalea, valkoista ja harmaata plus tuo turkoosi. Tuntuisi tyhmältä myydä/ pakata kaikki turkoosit pois, kun olen niitä pitkään "kerännyt".
Kommentit (12)
Pane ne kaikki turkoosit pois. Eihän sun tarvitse ostaa yhtä paljon jotain muun väristä tilalle. Äläkä heitä niitä turkooseja menemään vaan pakkaat laatikoihin ja otat esiin taas kun sulla on turkoosi kausi.
Mulla on sama ongelma: kyllästyn helposti, muutan mieltäni helposti. Siksi olen päättänyt olla kokonaan sisustamatta. Ne huonekalut, verhot, astiat sun muut saa olla, mitä on. Olen vain päättänyt olla välittämättä sisustuksesta, muuten tuhlaisin siihen omaisuuden. Käytän ne rahat mieluummin esim matkusteluun, vaatteisiin ja ulkona syömiseen.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 20:54"]Mulla on sama ongelma: kyllästyn helposti, muutan mieltäni helposti. Siksi olen päättänyt olla kokonaan sisustamatta. Ne huonekalut, verhot, astiat sun muut saa olla, mitä on. Olen vain päättänyt olla välittämättä sisustuksesta, muuten tuhlaisin siihen omaisuuden. Käytän ne rahat mieluummin esim matkusteluun, vaatteisiin ja ulkona syömiseen.
[/quote]
Olen päättänyt lopettaa tän jatkuvan sisustamisen, kun siihen menee kaikki rahat ja hermot juurikin sen takia, että kyllästyn hetkessä :D ap
No hommaa jatkossa jokin hieman laajempi kokoelma värejä/sävyjä, joita sitten yhdistelet kotonasi. :D Onhan se nyt selvää, että jos vain yhdellä värillä sisustat, kyllästyt siihen aivan varmasti. Mutta jos sulla on laajempi valikoima eri värejä (tai siis niiden sävyjä), jotka sopivat yhteen, voit yhdistellä ja vaihdella niitä vapaasti. Hommaa vaihteeksi tummansinisiä tai punaisia juttuja, mutta katso niiden sävyt siten, että sointuvat yhteen jo hommaamiesti turkoosien asioiden kanssa. Sitten kun kuvioihin tulee joku muu väri, sovita se taas jo hankittuihin asioihin. Sitten sulla onkin kokoelma kivoja juttuja, joita sitten vaihtelet, etkä pääse kyllästymään.
En ymmärrä miksi siihen krääsään pitää laittaa niin helvetisti rahaa?! Anna mä arvaan; sulla on myös vitusti turkooseja tuikkuastioits yms?
"olen pikkuhiljaa sisustanut asuntoani värillä johon kyllästyin".
Olet selvinnyt elämästä ilmeisesti todella helpolla, kun tuo asia on suurin murheenaiheesi...jeesus sentään.........
Kerää kaikki turkoosit pois ja pakkaa ne pois näkyvistä. Mieti tarkkaan, mitä sruraavaksi haluat. Jatkossa hanki kaikki isommat neutraalin värisinä, huonekalujen lisäksi matot, verhot, kalliimmat tyynynpäälliset jne. Tehostevärejä vain kulutustavaroihin kuten kynttilöihin, paperiservetteihin, kukkiin ym. Jos mmielesi tekee muuta, hanki edullista, käytettyä, kirppislöytöjä, tuunaa itse... Kyllästyn itsekin helposti väreihin, ja vaihdan miekelläni kauden mukaan, nyt kadveista vihreää.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:02"]
Olet selvinnyt elämästä ilmeisesti todella helpolla, kun tuo asia on suurin murheenaiheesi...jeesus sentään.........
[/quote]
Mistähän sä nyt oikein luit, että ap:lla ei ole muita huolenaiheita? Pakkoko sitä on valita puheenaiheeksi aina se elämänsä suurin tragedia?
Harmaata, valkoista ja puupintoja tuomaan lämpöä. Nuo riittää! Pari tyynyä johon erivärisiä päällisiä, ja vilttejä tuomaan väriä ja sitten niitä vaihtelet tilanteen mukaan. Viherkasvit tuo kodikkuutta.
Helppoa ja tulee halvaksi! Sisustakaa neutraalisti.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:02"]
[/quote]
Mistähän sä nyt oikein luit, että ap:lla ei ole muita huolenaiheita? Pakkoko sitä on valita puheenaiheeksi aina se elämänsä suurin tragedia?
[/quote]
Juu ei missään nimessä, mutta itseäni naurattaa, että voi tällaisestakin asiasta valittaa keskustelupalstalla.
Omituisen äkkiä sulla kyllä mieli muuttuu. Mutta hei verhot ja tyynynpäälliset ei ainakaan ole ongelma, nehän on vähän kuin vaatteet, eli niitä kuuluukin olla kaapissa monenlaisia ja vaihdella fiiliksen mukaan. Eikä vie taiteltuna kaapissa vaatteita enempää tilaakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:02"]
[/quote]
[/quote]
Voi kuule, mun elämä ei muuta olekaan kuin pelkkiä huolenaiheita. Tämä niistä varmasti yksi pienimmistä.. En halua avautua vauvapalstalle aivan kaikesta kuitenkaan. Ap